راهنمای سفر به ژاپن

به گزارش تفطن، درباره ژاپن

ژاپن کشوری در اقیانوس آرام است که درشمال شرقی آسیا قرار گرفته است. این کشور از طریق مرزهای آبی با چین، کره شاقتصادی، کره جنوبی و روسیه همسایه است. حدود 128 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند که این تعداد، ژاپن را دهمین کشور پرجمعیت جهان کرده است. ژاپن پس از جنگ جهانی دوم با برنامه ای اساسی به رشد اقتصادی زیادی دست پیدا کرد و به یکی از قدرت های اقتصادی جهان تبدیل شد. این کشور با وجود پیشرفت های بسیار به فرهنگ و سنت خود بسیار پایبند است. باغ ها، پارک ها، عبادتگاه ها و غذاهای خوشمزه، ژاپن را یکی از بزرگ ترین مقاصد گردشگری جهان کرده است. در ادامه با راهنمای سفر به ژاپن خبرنگاران را همراهی کنید.

راهنمای سفر به ژاپن

آب و هوای ژاپن

ژاپن آب و هوایی چهار فصل دارد اما بهترین فصل برای گردشگری در این کشور بهار و پاییز است:

بهار: این فصل یکی از بهترین زمان ها برای سفر به ژاپن است. دمای هوا چندان گرم نیست و باران زیادی هم نمی بارد. بین ماه های مارس تا آوریل (اسفند و فروردین) فصل شکوفه های گیلاس است که در این کشور جشن های زیادی برگزار می شود.

تابستان: تابستان با بارندگی های زیاد در ژوئن (خرداد) شروع می شود و بین ماه های جولای تا آگوست (تیر و مرداد) رطوبت هوا به بیشترین مقدار حد خود می رسد. دمای هوا چیزی حدود 35 درجه سانتی گراد می شود، در این فصل برای فرار از گرما می توانید به هوکایدای شمالی و یا کوه های چوبو بروید.

پاییز: پاییز از سپتامبر(شهریور) شروع می شود، از دمای هوا و مقدار رطوبت کاسته می شود و زمانی عالی برای سفر به ژاپن است. در این فصل، رنگ های پاییزی درختان به جذابیت شکوفه های گیلاس بهاری است. با این حال، در اوایل پاییز در بخش های جنوبی ژاپن، طوفان هم اتفاق می افتد.

زمستان: بخش های جنوبی ژاپن مثل اوکیناوا آب و هوای ملایم تری دارد. اما در هوکایدو و شمال شرقی ژاپن به دلیل بادهای سردی که از سمت سیبری می آید ریزش برف سنگینی اتفاق می افتد. سواحل هونشو (که شهرهای مهمی در آن قرار گرفته) نسبت به سواحل دریای ژاپن زمستان ملایم تری دارد.

نواحی ژاپن

ژاپن به 9 ناحیه مختلف تقسیم می شود:

هوکایدو: شمالی ترین جزیره است. این ناحیه فضاهای باز گسترده و زمستان های سردی دارد.

توهوکو: بخش روستایی شمال شرقی جزیره اصلی هونشو (جزیره اصلی و بزرگترین جزیره ژاپن) است که بیشتر به غذاهای دریایی، اسکی و بهارهای گرم معروف است.

کانتو: دشت های ساحلی هونشو شامل شهرهای توکیو و یوکوهاما می باشد.

چوبو: نواحی مرکزی کوهستانی هونشو است که تحت تاثیر آلپ ژاپن و چهارمین شهر بزرگ ژاپن ناگویا است.

کانسای : ناحیه غربی هونشو و مرکز باستانی فرهنگ و تجارت است که شامل شهرهای اوزاکا، کیوتو، کوبه و نارا می باشد.

چوگوکو:جنوب غربی ترین نقطه هونشو، ناحیه روستایی است که بیشتر به شهرهایی مثل هیروشیما و اوکایاما معروف است.

شیکوکو: کوچک ترین جزیره از بین چهار جزیره اصلی است. بزرگ ترین شهرهای آن تاکاماتسو و ماتسویاما می باشد.

کیوشو: جنوبی ترین جزیره از چهار جزیره ژاپن و محمل تولد تمدن ژاپن است . شهرهای بزرگ آن کیتاکیوشو فوکوئوکا می باشد.

اوکیناوا: آداب و رسوم سنتی و معماری این ناحیه کاملا متفاوت از بقیه قسمت های ژاپن است. ناها، مرکز استان اوکیناوا است.

شهرهای ژاپن

این کشور هزاران شهر دارد که تعدادی از مهترین شهرهای آن را معرفی می کنیم:

توکیو: مرکز و مرکز مالی ژاپن است. شهری مدرن که جمعیت زیادی دارد.

هیروشیما: شهر بزرگ بندری است.

کانازاوا: شهری تاریخی در ساحل غربی ژاپن است.

کیوتو: مرکز باستانی ژاپن و با باغ ها و عبادتگاه های باستانی قلب فرهنگی کشور در نظر گرفته می شود.

ناکازاکی: شهر بندری باستانی در جزیره اصلی کیوشو است.

نارا: اولین مرکز ژاپن متحد است که عبادتگاه های مقدس و ساختمان های تاریخی زیادی دارد.

اوزاکا: شهری بزرگ و پویا که در ناحیه کانسای واقع شده است.

اطلاعات کلی درباره ژاپن

زبان: زبان این کشور ژاپنی است ولی بسیاری از لغات را از زبان چینی گرفته است اما با زبان چینی هم ریشه نیست و کاملا متفاوت از زبان چینی می باشد.

واحد پول: واحد پول ژاپن ین است .

فرودگاه: معروف ترین فرودگاه بین المللی این کشور فرودگاه ناریتا است که از شرق توکیو یک ساعت فاصله دارد. فرودگاه هاندا که بیشتر برای پروازهای داخلی استفاده می شود اخیرا بزرگ تر شده و خدمات بین المللی هم دارد. فرودگاه ایباراکی سومین فرودگاه در شمال توکیو است که بیشتر بر روی ایرلاین های با قیمت کمتر تمرکز دارد.

هزینه های سفر به ژاپن

هزینه هتل و هاستل: هزینه یک شب اقامت در بیشتر هتل ها بین 2500 تا 4000 ین و در هتل های کوچک بین 3000 تا 5000 ین است.

هزینه غذا: ژاپن جاهای زیادی دارد که می توانید به راحتی از آنجا غذای ارزان پیدا کنید که هزینه آن ها بین 2250 تا 1250 ین است. اگر بخواهید در رستورانی معمولی غذا بخورید هزینه یک وعده غذای شما نزیک به 2000 ین می شود.

هزینه حمل و نقل: هزینه حمل و نقل در این کشور بالاست. هزینه بلیط تک سفره مترو بین 125 تا 250 ین است . در شهرهای بزرگ با هزینه 1000 ین می توانید یک بلیط تهیه کنید و در مدت 24 ساعت سفر نامحدود داشته باشید.

جاذبه های ژاپن

کوه فوجی (fuji)

کوه فوجی در جزیره هونشو واقع شده است و با ارتفاع 3,776 متر بلندترین کوه ژاپن است. این کوه در 100 کیلومتری جنوب غربی توکیو واقع شده است و از این شهر به خوبی دیده می شود. فوجی از مهمترین جاذبه های گردشگری و نماد کشور توکیو است که افراد زیادی در آن کوه نوردی می کنند. در اطراف کوه فوجی طبیعتی زیبا هست که مردم برای گردش و تفریح به آنجا می فرایند.

مکان مقدس هیان (Heian)

گردشگران زیادی از این مکان مقدس بازدید می کنند. در آن باغچه ای زیبا و سرسبز وجود دارد که درختان گیلاس آن معروف هستند. برای رفتن به باغچه این مکان باید مبلغی را به عنوان ورودی بپردازید.

پارک اوئنو (Ueno)

در پارک سرسبز اوئنو می توانید گردشی یک روزه داشته باشید و پیکنیک بگیرید. خوردن ناهار دراین پارک خوش آب و هوا می تواند لحظات خوشی را برای شما به وجود آورد.

کاخ امپراتوری

کاخ امپراطوری جایی بوده که امپراتور ژاپن در آنجا زندگی می کرده با بازدید از این کاخ اطلاعات زیادی را درباره فرهنگ و مردم ژاپن به دست می آورید.

قلعه ماتسویاما (Matsuyama Castle)

قلعه ماتسویاما قلعه اصلی و بلندترین قلعه ژاپن است و برای بازدید از آن باید 300 ین ورودی پرداخت کنید. این قلعه از طریق کاتا یوشیاکی در سال 1603 ساخته شد. در جنگ جهانی دوم آسیب دید و در سال 1966 شهر ماتسویاما اقدامانی را برای بازسازی قلعه انجام داد.

غذای ژاپن

سوشی غذای معروف ژاپنی است که با برنج پخته، چندین خوراک دریایی، سبزیجات و تخم مرغ درست می شود و به عنوان غذایی مفید و مناسب، محبوبیت جهانی دارد.

برای مطالعه راهنمای سفر به کشورهای دیگر اینجا کلیک کنید.

منبع: wikitravel.org

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2294

به "راهنمای سفر به ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید