بهترین جاذبه های طبیعی تایلند که تا ابد در ذهنتان خواهند ماند

به گزارش تفطن، جاذبه های طبیعی تایلند | Thailand Natural Wonders

تایلند یکی از زیباترین کشورهای دنیا با جاذبه های طبیعی و فرهنگی فراوان است و یکی از محبوب ترین مقاصد دنیا برای سفر محسوب می گردد. اگر شما یکی از طبیعت دوستان هستید و دلتان می خواهد به جایی سفر کنید که با دیدن چشم اندازهایش نفستان در سینه حبس گردد، تایلند قطعا یکی از بهترین پیشنهادها خواهد بود. جاذبه های طبیعی تایلند بسیار متنوع هستند؛ از کوهستان ها گرفته تا سواحل و پارک های ملی که همگی شما را شیفته خود می نمایند. ما در این متن از خبرنگاران شما را با بهترین جاذبه های طبیعی تایلند آشنا خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

بهترین جاذبه های طبیعی تایلند که تا ابد در ذهنتان خواهند ماند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

1- آبشار اومفانگ تی لر سو | Thi Lo Su Waterfall

این آبشار بسیار دیدنی در پناهگاه حیات وحش اومفانگ (Umphang) که ثبت یونسکو نیز شده، قرار گرفته است. این پناهگاه، مناطق حفاظت شده تونگ یای نارسوان (Thung Yai Naresuan) و هوای خا کائنگ (Huai Kha Kaeng) و همچنین 2 پارک ملی را به هم متصل می نماید که با هم بزرگترین منطقه حیات وحش تایلند را تشکیل می دهند. به طور کلی این آبشار در استان تاک واقع شده و ارتفاع ریزشگاه آن حدودا 250 متر است و یکی از زیباترین آبشارهای تایلند از نگاه گردشگران است.

2- پارک ملی خائو سوک | Khao Sok National Park

پارک ملی کوهو سوک خائو سوک، که به عنوان یک پارک ملی در سال 1980 تاسیس شد، جنگلی بارانی با محدوده ای از کوه های سنگ آهکی و صخره های بلند است. مساحت این پارک حدود 646 کیلومتر مربع است و جاذبه های اصلی پارک شامل Namtok Mae Yai و Namtok Sip Ed Chan می باشد که به وسیله ماشین قابل دسترسی است در حالی که دیگر آبشارها و غارها تنها به صورت پیاده قابل دسترسی خواهند بود.

این منطقه دارای حیات وحشی مانند فیل، پلنگ، سرو (بز)، لانگور، ببر و خرس می باشد. گل های نادری را می توان در اینجا پیدا کرد، اما آنچه که اکثر بازدیدنمایندگان منتظر دیدن آن هستند، Bua Phut یا Rafflesia Kerri Meyer است که گلی است که تنها در اینجا یافت می گردد و به نظر می رسد که بزرگترین گل در دنیا است. قطر این گل زمانی که در اکتبر و دسامبر شکوفه کامل است، تا 80 سانتی متر می رسد. توجه داشته باشید که برای دیدن آن پیاده روی پنج الی هشت ساعته ضروری است.

3- پا پرو تا پوم کلونگ سونگ نام | Pa Phru Tha Pom Khlong Song Nam

تقریبا 24 کیلومتر دورتر از مرکز استان کرابی، یک جنگل گرمسیری و کانال تامپوم (ThaPom) وجود دارد که جایی است که آب زیرزمینی و آب دریا به هم می رسند. دلیلی که این نام برای این جاذبه انتخاب شده این است که معنی اسم آن Khlong Song Nam، جایی که دو آب مختلف دارد می باشد. شما در اینجا می توانید در استخرهای طبیعی شنا کنید و یا تنها به گشت و گذار در طبیعت اطراف پرداخته و به عکاسی مشغول شوید.

4- تام لوت | Tham Lot

تام لوت یک سیستم غاری بزرگ می باشد که در گذشته محل اقامت انسان های پیش از تاریخ بوده است. باستان شناسان سفال های باستانی و تعدادی تابوت چوبی حک شده در داخل تالارهای این غار کشف نموده اند. در اینجا، می بینید که طبیعت یک نقطه ظریف زیرزمینی از تاریکی و رمز و راز ایجاد نموده است.

نهری از دهانه غار به طرف دیگر کوه می رود که مسیری است که بازدیدنمایندگان می توانند با قایق یا پله به سفر بپردازند تا غار 1 کیلومتری پر از استالاکتیت و استالاگمیت را کشف نمایند. خدمات ارائه شده توسط روستاییان برای راهنمایی بازدید نمایندگان در اکتشاف آن ها با هزینه اندکی انجام می گردد. محل اقامت و همچنین کمپینگ نیز در نزدیکی مرکز مطالعه طبیعت تام لوت (Tham Lot Nature Study Centre) در مقابل دهانه غار قابل استفاده است.

5- مور هین خائو | Mor Hin Khao

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی تایلند مور هین خائو است که در مزرعه لاله ای با نام Chaiyaphums Siam Tulip Field قرار گرفته است. ابتدا این جاذبه با جنگل پوشیده شده بود که بعدها به مزرعه تغییر کاربری دارد. مردم متوجه شدند که بعضی سنگ های بزرگ در کاشت مزارع (در آن موقع) وجود داشت اما به آن ها توجهی نکردند. به مرور این منطقه به خاطر همین سنگ ها به استون هنج تایلند تبدیل شد.

6- پارک ملی پو هین رونگ کلا | Phu Hin Rong Kla National Park

پارک ملی Phu Hin Rong Kla منطقه ای با مساحت 31 هزار هکتار زمین را در 130 کیلومتری مرکز شهر پیتسانولوک احاطه نموده است. پارک دارای جاذبه های مختلفی از جمله آبشار، جنگل های سرسبز و دشت های سنگی است و بالاترین نقطه پارک در ارتفاع 1،617 متر بالاتر از سطح دریا وجود دارد. تشکل های سنگی جالبی روی در این جاذبه وجود دارد که حال و هوای خاصی به آن بخشیده است.

7- غار کائو کومون | Kaew Komon Cave

یکی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی تایلند را می توان غار کائو کومون دانست که یک غار کلسیتی است و در فاصله 5 کیلومتری از بازار مائی لا نوی (Mae la Noi) قرار گرفته است. کائو کومون توسط مهندسان رسمی استان مای هونگ سون کشف و به عنوان یک جاذبه گردشگری در نظر گرفته شد. دیواره های این غار با کریستال های کلسیتی پوشیده شده اند و در جنوب شرقی آسیا، تا به حال تنها غار کشف شده کلسیتی را همین غار می دانند. کلسیت های پر زرق و برقی در دیواره های غار به چشم می خورد و به نظر می رسد مثل سایه ای از یخ شفاف است.

درون این غار جذاب، مجموعه ای از 5 تالار وجود دارد که به صورت شیب دار به پایین می رود به صورتی که آخرین تالار آن 30 متر پایین تر از سطح اصلی واقع شده است. با اینکه همه این تالارها جذاب هستند اما می توان گفت که هیجان انگیزترین آن ها، تالارهای چهارم و پنجم هستند. در این تالارها کریستال های کلسیت به شکل مرجان در آمده و بیشتر آن ها سالم و بدون هیچگونه آسیب دیدگی هستند.

منبع: ghcoptions.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 663

به "بهترین جاذبه های طبیعی تایلند که تا ابد در ذهنتان خواهند ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های طبیعی تایلند که تا ابد در ذهنتان خواهند ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید