کوشش گسترده دموکرات ها و جمهوریخواهان برای جذب آرای ایالت معین کننده فلوریدا

به گزارش تفطن، کوشش های وسیع کارزارهای انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ایالت فلوریدا نشان می دهد این ایالت بار دیگر معین کننده اصلی فرایند انتخابات 2020 خواهد بود.

کوشش گسترده دموکرات ها و جمهوریخواهان برای جذب آرای ایالت معین کننده فلوریدا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن امروز سه شنبه به فلوریدا سفر می نماید. مایکل بلومبرگ شهردار سابق میخواهد 100 میلیون دلار برای پیروزی بایدن در فلوریدا یاری کند. ترامپ نیز میخواهد برای تضمین پیروزی اش در فلوریدا 32 میلیون دلار هزینه نماید.

بر اساس این گزارش همه موارد فوق یک مساله مهم را نشان می دهد: فرایند انتخابات 2020 بار دیگر در ایالت فلوریدا تعیین خواهد شد.

در شب انتخابات 2016، پیش بینی ها درباره پیروزی ترامپ در فلوریدا نخستین شاخص مهم برای شکست احتمالی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری بود.

اگر ترامپ در کسب 29 رای الکترال ایالت فلوریدا شکست بخورد، جهت لازم برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، سخت و سخت خواهد شد. اگر ترامپ در فلوریدا پیروز گردد، جهتش برای انتخاب مجدد برای چهار سال دیگر هموار خواهد شد.

نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت در ایالت فلوریدا بین بایدن و ترامپ به شدت نزدیک و تنگاتنگ شده است، این در حالی است که بایدن در طول تابستان پیشتازی مهم و چشمگیری را نسبت به ترامپ داشت.

نظرسنجی اخیر ان بی سی نیوز نشان می دهد رقابت در فلوریدا به شدت نزدیک شده است. نظرسنجی RealClearPolitics حاکی است پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ به 1.2 درصد رسیده است، این رقم در ماه جولای به بیش از 6 درصد رسیده بود.

کاهش اختلاف بین بایدن و ترامپ برای بسیاری از تحلیلگران سیاسی مساله چندان عجیبی نیست چرا که به خوبی متوجه این مساله هستند که هیچ نامزدی نمی تواند با یک اختلاف فاحش در ایالت فلوریدا به پیروزی برسد.

هیچ یک از سه انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا در فلوریدا با بیش از 3 درصد اختلاف رای به نفع یک نامزد تمام نشده است. ترامپ در انتخابات 2016 میلادی با اختلاف 1.2 درصدی بر کلینتون پیروز شد. نزدیک ترین رقابت در این ایالت در سال 2000 میلادی بود زمانی که با رای تاریخی دادگاه عالی آمریکا جورج دبلیو بوش با اختلاف 537 رای پیروز شد.

یکی از موضوعاتی که هواداران بایدن را با چالش جدی روبرو نموده است، صندلی متزلزل وی در بین لاتین تبارهای ایالت فلوریدا است. تازه ترین نظرسنجی ان بی سی نیوز نشان می دهد ترامپ حمایت 50 درصدی لاتین تبارها را در اختیار دارد و این رقم برای بایدن به 46 درصد رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1519

به "کوشش گسترده دموکرات ها و جمهوریخواهان برای جذب آرای ایالت معین کننده فلوریدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش گسترده دموکرات ها و جمهوریخواهان برای جذب آرای ایالت معین کننده فلوریدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید