تنش آبی نگران کننده 700 روستای خوزستان

به گزارش تفطن، خبرنگاران/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به لزوم آبرسانی به روستاها گفت: اینکه 700 روستا در خوزستان دچار تنش آبی باشد برای ما حساس و نگران کننده است؛ باید برای حل مسائل این روستاها تلاش کنیم و شرایط آبرسانی به این مناطق را بهبود ببخشیم.

تنش آبی نگران کننده 700 روستای خوزستان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

غلامرضا شریعتی در مراسم بهره برداری از فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای حاشیه رودخانه دز که امروز (5 مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: آب زیرساخت زندگی و حیات انسان ها است و تامین آن برای مردم، تکلیف دولت و حاکمیت است و تلاش مسئولان در این جهت بر این استوار است که بتوانیم به صورت مستمر و پایدار، آبرسانی را به همه روستاهای خوزستان انجام دهیم.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه بیش از 30 درصد از آب های جاری کشور در خوزستان روان است، اضافه کرد: استان خوزستان به علت گستردگی و در عین حال به علت وجود آب فراوان، دارای روستاهای بسیاری در مناطق مختلف است و پراکندگی روستاها در خوزستان وسیع است.

استاندار خوزستان شرح داد: بیش از 4 هزار و 200 روستا و آبادی در خوزستان وجود دارد و این تعداد زیاد روستاها به دلیل گستردگی خوزستان و فراوان بودن میزان آب جاری در استان خوزستان است. این شرایط به واسطه تولید بالا و تامین امنیت غذایی و تولید ثروت، مطلوب است اما کار خدمات رسانی به این تعداد روستا نیز سخت تر می شود.

شریعتی بیان نمود: پراکندگی روستاها در خوزستان باعث شده منابع آبی، تقسیم و کار آبرسانی اندکی سخت و با هزینه بالاتری انجام شود. وقتی قرار باشد به روستاهای زیادی آبرسانی شود نیاز به هزینه بیشتری است و از این رو سرانه آبرسانی به ازای هر نفر گران تر می شود.

وی گفت: پراکندگی روستاها در خوزستان اگرچه هزینه های خدمات رسانی را بالا برده است اما به تبع آن شاهد تولید بیشتر و ایجاد ثروت بیشتری در خوزستان هستیم؛ برای مثال تولید کشاورزی در خوزستان با سایر استان های کشور قابل مقایسه نیست.

استاندار خوزستان ادامه داد: مسئولان باید تلاش خود را بیشتر کنند و جهت اقناع مسئولان کشوری برای دریافت منابع مالی بیشتر اقدام کنند تا بتوانیم عقب ماندگی ها را در خوزستان جبران کنیم.

شریعتی گفت: اینکه 700 روستا در خوزستان دچار تنش آبی باشد برای ما حساس و نگران کننده است؛ باید برای حل مسائل این روستاها تلاش کنیم و شرایط آبرسانی به این مناطق را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه به مسائل آبی روستاهای حاشیه اهواز کمتر توجه شده است، گفت: روستاهایی که کمترین فاصله را با مرکز داشته اند، دیده نشده و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته اند اما در تلاش هستیم مسائل را شهرستان به شهرستان حل کنیم و جشن آبدار شدن روستاها را برپا کنیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: مسائل روستاهای شهرستان کارون حل شده و به زودی مسائل روستاهای جهت قلعه سحر و دب حردان را نیز حل خواهیم کرد تا جشن آبدار شدن اهواز را نیز برپا کنیم.

جزئیات پروژه های آبرسانی به روستاهای 4 شهرستان خوزستان

به گزارش خبرنگاران، صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم آبرسانی پایدار به روستاهای حاشیه رودخانه دز زمینه ساز رفاه و آسایش برای ساکنان این منطقه باشد.

وی اضافه کرد: زمانی که یکپارچه سازی شرکت های آبفا مطرح شد، روستاهای حاشیه اهواز جزو محروم ترین روستاهای استان خوزستان بودند و این مساله با موضوع غیزانیه همزمان شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان شرح داد: با تلاش جهادی، در مدت زمان بسیار کوتاهی در سه فاز آبرسانی به غیزانیه انجام شد. پس از آن نیز با دستور استاندار خوزستان تلاش شد که جشن آبدار شدن روستاهای اهواز را برپا کنیم. اگر کمبود منابع اعتباری نبود، پروژه های ناتمامی که اکنون در اهواز در حال انجام هستند، به اتمام رسیده بودند.

حقیقی پور با اشاره به آبرسانی به روستاهای جهت قلعه سحر در اهواز نیز گفت: اکنون لوله های این پروژه تهیه شده و بخش عمده ای از بهسازی تاسیسات نیز آغاز شده است. آبرسانی به روستاهای دب حردان در بخش اسماعیلیه اهواز نیز دیگر پروژه ای است که اکنون در حال انجام و در حال طی مراحل پایانی است.

وی اضافه کرد: پروژه آبرسانی دهلیزها در بخش گمبوعه حمیدیه نیز اکنون در حال انجام است و کمبود لوله این پروژه نیز تامین شده است. در بخش سویسه شهرستان کارون نیز پروژه ای در حال انجام است که در آینده نزدیک وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با حرکتی جهادی، کار آبدار کردن روستاهای اهواز، باوی و حمیدیه و کارون در حال انجام است و همه تلاش خود را خواهیم کرد که این پروژه ها یک به یک وارد مدار شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1525

به "تنش آبی نگران کننده 700 روستای خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش آبی نگران کننده 700 روستای خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید