حمل و نقل عمومی در راس الخیمه؛ امارات متحده عربی

به گزارش تفطن، رایج ترین و تنها گزینه های حمل و نقل در راس الخیمه به وسیله تاکسی های مجهز به تاکسی متر و کرایه خودرو است. هر چند برای تردد به سایر امارات ها می توان از تاکسی و اتوبوس استفاده کرد.

حمل و نقل عمومی در راس الخیمه؛ امارات متحده عربی

راس الخیمه در کشور امارات متحده عربی در ساحل خلیج فارس واقع شده است و هم اکنون یکی از مجذوب نماینده ترین مقصدهای توریستی آسیایی است. تعداد کمی اپراتور تور در شهر وجود دارد که اساسا به وسیله هتل های بین المللی راس الخیمه ارائه می شوند و مسافران می توانند از آنها استفاده نمایند. ضمناً این هتل ها، اتوبوس هایی برای تردد مسافران به راک اولد سیتی (RAK Old City) و بازارهای خرید نیز ارائه می نمایند. رایج ترین و برترین سیستم حمل و نقل در شهر، تاکسی های مجهز به تاکسی متر هستند، هرچند تعداد محدودی اتوبوس برای تردد به تخیل، الحمرا و فرودگاه وجود دارد. مسافران برای رفتن به سایر امارت ها می توانند از تاکسی و اتوبوس های مستقر در ایستگاه اتوبوس راس الخیمه استفاده نمایند.

فرودگاه

فرودگاه بین المللی راس الخیمه (Ras Al Khaimah International Airport) که به آن فرودگاه راک (RAK Airport) نیز گفته می گردد، در شهر راس الخیمه کشور امارات متحده عربی واقع شده است و در ارتفاع 31 متری از سطح دریا واقع شده است. این فرودگاه با مرکز شهر، 20 دقیقه فاصله دارد. مسافران برای رفتن به فرودگاه می توانند از تاکسی های مجهز به تاکسی متر استفاده نمایند که کرایه آن 30 درهم می گردد. چناچه در یکی از هتل های شهر اقامت دارید می توانید از خودروهای خود هتل برای رفتن به فرودگاه بهره ببرید. فرودگاه شارجه، 80 کیلومتر، فرودگاه دبی، 90 کیلومتر و فرودگاه ابوظبی، 240 کیلومتر تا شهر راس الخیمه فاصله دارند. این فرودگاه، پروازهای زیادی به مقصد خاورمیانه، شمال و شرق آفریقا، آسیای مرکزی و شبه قاره هند دارد.

مسئولان صنعت توریستی در راس الخیمه برای افزایش توریست، در اقدامی جالب توجه حمل و نقل فرودگاهی را رایگان نموده اند. سرویس حمل و نقل رک شاتل (RAK Shuttle service)، فرودگاه دبی را به راس الخیمه متصل می نماید و مدت زمان این راستا، 45 دقیقه است. در طول سه ماه تابستان، این سرویس به صورت رایگان در اختیار بازدیدنمایندگان قرار خواهد گرفت. در این سرویس ها، وای فای رایگان، بطری های آب و نقشه هایی وجود دارد که برای توریستان و ساکنین این شهر فرصتی را فراهم می نماید که از شروعی بی دردسر در راس الخیمه لذت ببرند یا تعطیلات خود را در این شهر، بدون هیچ مسئله ای به اتمام برسانند.

قطار

هیچ سیستم ریلی در شهر راس الخیمه فعالیت نمی نماید.

خودرو

اجاره خودرو یکی از معدود راه های پیش روی شما برای تردد در شهر به شمار میرود. راس الخیمه با سایر امارات ها، راستاهای مواصلاتی دارد به طوری که به وسیله جاده امارات (Emirates Road) می توان در عرض نیم ساعت به ام القوین، در کمتر از یک ساعت به شارجه، در حدود 1 تا 1.5 ساعت (با توجه به ترافیک) به دبی و بین 2.5 تا 3 ساعت به ابوظبی رفت.

اتوبوس

خدمات مدرن اتوبوس رانی بین شهری هر روز از راس الخیمه به مقصد ام القوین، عجمان، شارجه و دبی در جریان است. این اتوبوس ها معمولا هر یک ساعت از ایستگاه تاکسی و اتوبوس راک حرکت می نمایند و ساعت فعالیت شان از 7 صبح تا 8 شب است. هزینه بلیت یک طرفه برای سفر به ام القوین، 10 درهم؛ برای عجمان، 15 درهم؛ برای شارجه و دبی 25 درهم تمام می گردد.

باوجودی که مقامات حمل و نقل راس الخیمه، راه اندازی سیستم اتوبوس رانی درون شهری را در دستور کار قرار داده اند، اما تا به امروز هیچ اتوبوسی در خود شهر فعالیت نمی نماید.

تاکسی

استفاده از تاکسی یا اجاره خودرو تنها گزینه پیش روی مسافران برای تردد در شهر به شمار میرود. تاکسی ها از تاکسی متر استفاده می نمایند، کرایه مناسبی دارند و به راحتی در دسترس هستند. می توانید در خیابان یک تاکسی بگیرید که بیشتر از چند دقیقه، وقت تان را نمی گیرد یا اینکه از قبل یکی رزرو کنید.

منبع: کجارو / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2321

به "حمل و نقل عمومی در راس الخیمه؛ امارات متحده عربی" امتیاز دهید

2 کاربر به "حمل و نقل عمومی در راس الخیمه؛ امارات متحده عربی" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در راس الخیمه؛ امارات متحده عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید