خبرنگاران استاندار: تصویب اصلاح ساختار بودجه 1400 تیرخلاص به اعتبارات بوشهر است

به گزارش تفطن، بوشهر- خبرنگاران- استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تصویب اصلاح ساختار لایحه بودجه 1400 به ضرر بعضی از استان ها است گفت: تصویب اصلاح ساختار لایحه بودجه تیرخلاص به اعتبارات این استان محسوب می گردد.

خبرنگاران استاندار: تصویب اصلاح ساختار بودجه 1400 تیرخلاص به اعتبارات بوشهر است

به گزارش خبرنگاران اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، روز آدینه به نقل از عبدالکریم گراوند در نشست آنالیز پروژه های عمرانی استان بوشهر گفت: ادبیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده نادیده دریافت صندلی بعضی استان ها از جمله بوشهر در تامین درآمد و فراوری ناخالص ملی است.

وی با بیان اینکه در اصلاح ساختار بودجه، صندلی استان بوشهر در حوزه اعتبارات از دوم به رتبه آخر تنزل پیدا می نماید اضافه نمود: در این راستا مدیران دستگاه های اجرایی نباید سکوت نمایند و پیگیری های لازم را مورد توجه قرار دهند.

گراوند، با اشاره به اینکه استان بوشهر بالاترین درآمد برای کشور دارد گفت: در اصلاح ساختار بودجه 18 استان به ویژه استان های مرزی از جمله بوشهر اعتبارات آنها به شدت کاهش می یابد و نیازمند یاری و توجه ویژه به این استان ها است.

استاندار بوشهر تصویب اصلاح ساختار بودجه را سبب آسیب جدی به اعتبارات استان بوشهر دانست و تاکید نمود: با قدردانی از پیگیری نمایندگان استان بوشهر در مجلس، با ادبیات بکار رفته در شاخص های معین شده اصلاح ساختار بودجه، بیشتر استان ها از نظر بودجه ای آسیب می بینند.

گراوند اعلام کرد: در این راستا 13 استان که برخوردار هستند به صورت ویژه از نظر منابع اقتصادی تقویت می شوند و استان های تاثیرگذار بیش از حد مورد بی مهری قرار می گیرند.

استاندار بوشهر گفت: در اصلاح ساختار لایحه بودجه 1400 افزون بر 55 درصد اعتبارات عمرانی استان بوشهر کاهش می یابد.

وی بااشاره به نقش استان بوشهر در توسعه و درآمد ناخالص ملی اضافه نمود: در اصلاح ساختار بودجه استانی که بالاترین نقش در تامین درآمد و پیشرفت کشور دارد در منابع اعتباری جز استان های آخر قرار می گیرد.

گراوند با تاکید بر بهره جستن مدیران از ظرفیت اعتباری ملی برای تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی اظهارداشت: 80 درصد اعتبارات عمرانی در اختیار وزارتخانه ها و سازمان ها در مرکز کشور قرار گرفته است که ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی از ظرفیت این منابع بیشتر استفاده نمایند.

وی، از تامین بخشی از اعتبارات سد دالکی اطلاع داد و اعلام کرد: برای تامین اعتبار پروژه سد دالکی با پیگیری های اجرا شده از وزیر نیرو قول تامین 160 میلیارد تومان گرفته شد که تخصیص آن نقش مهمی در تسریع این پروژه اثرگذار در تحقق مطالبات مهم کشاورزان و توسعه شهرستان دشتستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید از خدمات شهرداران و اجرای پروژه ها عمران شهری توضیح داد: تامین قیر پروژه های عمران شهری و روستایی باید مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.

گراوند ضرورت سرعت بخشی در تکمیل و افتتاح پروژه های بیمارستان هسته ای بوشهر و فاضلاب بافت تاریخی را یادآورشد و گفت: این پروژه ها باید هر چه زودتر تکمیل، تجهیز و افتتاح گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1691

به "خبرنگاران استاندار: تصویب اصلاح ساختار بودجه 1400 تیرخلاص به اعتبارات بوشهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: تصویب اصلاح ساختار بودجه 1400 تیرخلاص به اعتبارات بوشهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید