گره مسکن ملی فردیس گشوده می شود

به گزارش تفطن، اداره کل راه و شهرسازی البرز به خبر توقف طرح مسکن ملی 400 واحدی فردیس واکنش نشان داد.

گره مسکن ملی فردیس گشوده می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از البرز، براساس گزارش شهروند خبرنگارمان از توقف طرح مسکن ملی 400 واحدی فردیس مطلع شدیم؛ این گزارش را منتشر کردیم و ماجرا را به اطلاع دادستان شهرستان فردیس نیز رساندیم.

برای احداث خانه های چهارصد واحدی مسکن ملی در فردیس، سال 99 هر خانواده چهل میلیون تومان واریز کرده(جمعا شانزده میلیارد تومان) که در حساب یکی از بانک ها قرار گرفته است اما اکنون طرح از سوی پیمانکار رها شده شده است.

بیشتر بخوانید

بعد از انتشار خبر فوق، اداره کل راه و شهرسازی البرز جوابیه ای برای ما ارسال کرد که عینا درج می شود:

پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی وزارت راه و شهرسازی در راستای تامین زمین مناسب و یا تغییر کاربری اراضی جهت حمایت از بخش خصوصی و اقشار جامعه هدف برای ساخت و ساز واحد های مسکونی در قالب طرح اقدام ملی، اداره کل راه و شهرسازی استان در این خصوص در شهرستان های استان البرز اقدامات لازم را برنامه ریزی و اجرایی نمود.

در پروژه اقدام ملی مسکن فردیس، زمین پروژه متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بوده و سازنده پروژه، شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است و اداره کل راه و شهرسازی در این پروژه به عنوان تسهیلگر ایفای نقش می کند.

اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در راستای نقش تسهیلگری در پروژه فوق و بر اساس دستورالعمل های وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن، اقدامات ذیل را انجام داده است، و پیگیری های خود را تا رفع کلیه موانع و تکمیل و تحویل واحد ها به متقاضیان واجد شرایط ادامه خواهد داد و متقاضیان با اطمینان خاطر منتظر شروع عملیات اجرایی باشند.

1- بررسی امکان تغیییر کاربری زمین متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بنا به درخواست آن ستاد و شرکت توسعه گران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره).

2- تغییر کاربری زمین فوق از طریق طرح موضوع در جلسات کمیسیون ماده 5 استان و اخذ مصوبات راهگشا با حمایت استانداری البرز و اعضای کمیسیون ماده 5،

3- ثبت نام، دریافت وجه اولیه و تخصیص متقاضیان به پروژه فوق با توجه به درخواست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

4- پیگیری شروع عملیات ساختمانی و اخذ پروانه ساختمانی پروژه با برگزاری بیش از 10 جلسه کارشناسی و مدیریتی در شهرداری فردیس، 4 جلسه مدیریتی در اداره کل راه و شهرسازی و 2 جلسه مدیریتی در استانداری البرز

5- در مواردی که نیاز به تصمیم گیری هایی فراتر از وظایف و اختیارات اداره کل راه و شهرسازی البرز بوده است، موضوع به استانداری البرز و وزارت راه و شهرسازی منعکس شده و پیگیری می شود.

د.خ

خبرنگاران البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2391

به "گره مسکن ملی فردیس گشوده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گره مسکن ملی فردیس گشوده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید