خبرنگاران سواحل گناوه پایش هوایی شد

به گزارش تفطن، گناوه - خبرنگاران - رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: بمنظور رصد آلودگی نفتی ساحل این شهرستان ، پایش هوایی بنا به درخواست این اداره با پرواز یک دستگاه پرنده هوایی جایروپلین انجام شد.

خبرنگاران سواحل گناوه پایش هوایی شد

داود بهادری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اضافه کرد: این پایش در امتداد ساحل و به فراخور نیاز از ارتفاع 100 تا 300 پا حدفاصل خور بندرریگ تا حدود 8 مایلی بندر امام حسن شهرستان دیلم انجام شد.

وی اظهارداشت: با انجام این پایش تاربال ها و گلوله های نفتی از ابتدای موج شکن گناوه تا محدوده پایش بصورت پراکنده مشهود بود که موارد جهت پاکسازی ساحل و پیگیری بعدی مستندسازی شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت:عملیات پایش حدود 150 دقیقه پرواز هوایی توسط جایروپلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شد.

ساحل ماسه ای گناوه از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور است که در یک ماه اخیر با آلوده شدن به لکه های نفتی به محیط زیست خسارت و به چندین نمونه ماهی و ستارگان دریایی آسیب وارد کرده است.

ساحل بندرگناوه علاوه بر اینکه در طول سال بویژه ماه های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل شده است که سرازیرشدن لکه های نفتی به این نقطه خطرات زیادی برای مردم و خسارت به محیط زیست در برخواهد داشت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با 110 کیلومتر نوار ساحلی در جوار تاسیسات مهم نفتی کشور و راستا اصلی خطوط انتقال نفت به جزیره خارگ واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1453

به "خبرنگاران سواحل گناوه پایش هوایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سواحل گناوه پایش هوایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید