راهنمای خرید بدون مالیات در استانبول

به گزارش تفطن، خرید سوغاتی و گشت وگذار در مراکز خرید یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به استانبول است که می توان به واسطه آن پوشاک و کالاهای دیجیتال را با قیمتی مناسب و با کیفیت بسیار بالا تهیه کرد.

راهنمای خرید بدون مالیات در استانبول

خرید بدون مالیات یا تکس فری Tax Free یکی از اصطلاحاتی که مسافران هموار در سفر خود به استانبول با آن روبرو می شوند. تکس فری قوانین پیچیده ای ندارد و بسیاری از گردشگران با امکان خرید بدون مالیات می توانند، خریدی ارزان و مالی را تجربه نمایند و از هزینه های سفر خود را تا مقدار بسیار بالایی بکاهند.

خرید بدون مالیات را کجا می توان تجربه کرد؟

استفاده از سیستم تکس فری یا خرید بدون مالیات در تمامی فروشگاه های استانبول اجرا نمی گردد و تنها در فروشگاه هایی امکان پذیر است که این خدمات را ارائه می دهند و دارای تابلو تکس فری هستند.

فرودگاه استانبول بزرگ ترین مرکز برای خرید بدون مالیات محسوب می گردد و مراکز فری شاپ به طور گسترده ای در سراسر آن جای گرفته اند. بخش عمده ای از این مجموعه به فروشگاه های پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، جواهرات، ساعت های لوکس، لوازم خانگی، محصولات دیجیتال، مواد غذایی و غیره اختصاص داده شده اند.

از فروشگاه های فری شاپ یا دیوتی فری فرودگاه استانبول می توانید هر آن چه که احتیاج دارید را تهیه کنید و رسید تراکنش معاف از مالیات خود را نگه دارید تا هنگام خروج از این کشور مالیات گرفته شده را باز پس بگیرید.

قوانین خرید بدون مالیات در استانبول

* در زمان خرید از فری شاپ های استانبول یک فرم در اختیار شما قرار می گیرد که باید در آن اطلاعاتی چون شماره پاسپورت، نام و نام خانوادگی و محل اقامت خود را یادداشت کنید. گردشگران بهتر است توجه داشته باشند که این فرم را باید تا آخر سفر همراه خود نگه دارند.

* برای آن که بتوانید خریدهای خود را بدون مالیات تهیه کنید، باید سفر کوتاهی داشته باشید و تاریخ سفر شما نیز معین باشد. برای مثال، طبق قوانین ترکیه، اقامت گردشگران در این کشور نباید بیش از 3 ماه باشد.

* برای استفاده از سیستم تکس فری یا خرید بدون مالیات باید حداقل 100 لیر از فروشگاه های استانبول خرید کنید.

* اگر حجم خرید شما بسیار باشد، مبلغ بالا و قابل توجهی هنگام تکس فری دریافت خواهید کرد. پس بهتر است توجه داشته باشید که برای باز پس گیری مبلغ خرید بدون مالیات در فرودگاه استانبول احتیاجمند کردیت کارت خواهید بود.

نحوه دریافت تکس فری یا خرید بدون مالیات در فرودگاه استانبول

دریافت مبلغ معاف از مالیات، هنگام بازگشت از ترکیه و در فرودگاه انجام می گردد. افراد باید در زمان ترک استانبول، مدارک معاف بر مالیات خرید را به بخش تکس فری فرودگاه استانبول تحویل دهند و مبلغ معاف از مالیات را به صورت نقدی یا انتقال به کارت اعتباری دریافت نمایند.

افراد بهتر است چند ساعت زودتر از زمان پرواز خود به فرودگاه مراجعه نمایند تا وقت کافی برای طی کردن مراحل اداری سیستم خرید بدون مالیات را داشته باشند. بعلاوه، در کنار مدارک فاکتور، پاسپورت و کالاهای خریداری شده نیز آنالیز می شوند.

خرید بدون مالیات در استانبول چه مزیتی دارد؟

بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی همانند استانبول با هدف توسعه گردشگری و جذب مسافران بیشتر به کشور خود، قانون سیستم خرید بدون مالیات یا تکس فری را وضع نموده اند. حذف مالیات بر ارزش افزوده هنگام خرید به ویژه اگر خرید به مقدار زیاد باشد، هزینه های سفر گردشگران استانبول را تا مقدار بسیار زیادی کاهش می دهد. بدین ترتیب، گردشگران می توانند یک سفر ارزان قیمت و مالی را تجربه نمایند و لحظات خوشی را در سفر خود به استانبول رقم بزنند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آذر 1402 بروزرسانی: 27 آذر 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2602

به "راهنمای خرید بدون مالیات در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بدون مالیات در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید