رشد چشمگیر صادرات چین در ماه نوامبر

به گزارش تفطن، خبرنگاران: آمارهای رسمی دولت چین نشان می دهد میزان صادرات دومین اقتصاد بزرگ دنیا طی ماه نوامبر بیشتر از انتظارات اولیه کارشناسان و تحلیلگران مالی افزایش یافته است.

رشد چشمگیر صادرات چین در ماه نوامبر

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ افزایش تقاضای آمریکا و اتحادیه اروپا بیشترین نقش را در افزایش چشمگیر صادرات چین طی ماه گذشته داشته است.بر اساس این گزارش سازمان گمرک چین بیان کرد، میزان صادرات این کشور طی ماه نوامبر با 12، 7 درصد رشد به بیش از 202 میلیارد دلار رسیده است .کارشناسان مالی پیش از این در نظرسنجی وال استریت ژورنال و داو جونز نیوزوایر رشد 7 درصدی صادرات چین را پیش بینی نموده بودند.

واردات چین نیز در این مدت با 5، 3 درصد افزایش به 168 میلیارد دلار رسیده و این کشور با مازاد تجاری 34 میلیارد دلاری روبرو شده است. مازاد تجاری چین طی ماه اکتبر نیز به 31 میلیارد دلار رسیده بود.

صادرات چین در ماه اکتبر با رشد 5، 6 درصدی و در ماه سپتامبر نیز با کاهش 0، 3 درصدی روبرو شده بود. بهبود وضعیت مالی آمریکا و اروپا و رشد تقاضا برای کالاهای چینی تاثیر زیادی بر افزایش صادرات این کشور داشته است.

رشد مالی چین در سه ماه سوم سال جاری به بیش از 7، 8 درصد افزایش یافته است. این رقم در شش ماه نخست 2013 میلادی کمتر از این بوده است. تولیدات صنعتی چین در ماه نوامبر نیز به شدت رشد داشته و به بالاترین سطح خود در 19 ماه اخیر رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 593

به "رشد چشمگیر صادرات چین در ماه نوامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد چشمگیر صادرات چین در ماه نوامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید