رکورد گران ترین سکه تاریخی فروخته شده شکسته شد

به گزارش تفطن، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، رکورد گران ترین سکه تاریخی فروخته شده شکسته شد.

رکورد گران ترین سکه تاریخی فروخته شده شکسته شد

یک مجموعه دار برای اضافه کردن یک سکه طلای دو هزار ساله یونانی به مجموعه خصوصی اش، 6 میلیون دلار در یک حراجی واقع در سوئیس هزینه کرد و به این ترتیب این سکه طلا به گران ترین سکه باستانی فروخته شده در یک حراجی تبدیل شد.

با توجه به کیفیت و کمیاب بودن این سکه و با در نظر گرفتن این نکته که دیگر سکه های مشابه، بیشتر در موزه نگهداری می شوند می توان مقدار ارزشمند بودن این سکه طلا را توجیه کرد.

این سکه در فاصله 340 تا 325 پیش از میلاد ضرب شده است و روی یک سمت آن چهره یک ساتیر، موجود افسانه ای یونانی و بر سمت دیگر آن، تصویر یک شیردال نقش بسته است. به تصویر کشیدن چهره یک ساتیر که موجودی با سر انسان و گوش و دم اسب است می تواند به پادشاه ساتیروس یکم اشاره داشته باشد.

جزئیات ظریف بکار رفته در این سکه باعث شده است متخصصان سکه مطمئن باشند که این سکه را یک استاد قلمزنی خلق نموده است.

این سکه مدتها بخشی از مجموعه موزه دولتی هرمیتاژ (روسیه) بود، اما در سال 1934 به عنوان بخشی از کوشش استالین برای فروش آثار هنری برای جمع آوری ارز خارجی برای تأمین مالی رشد صنعتی داخلی فروخته شد. چارلز ژیله یک صنعتگر فرانسوی که مجموعه دار کتابهای کمیاب، مبلمان و آثار باستانی از جمله سکه است، این سکه را خریداری نموده است.

پیش تر سکه ای به نام Eid Mar که به وسیله بروتوس به مناسبت مرگ ژولیوس سزار در سال 42 پیش از میلاد ضرب شده و در سال 2020 میلادی به قیمت 4.2 میلیون دلار فروخته شده بود، به عنوان گران ترین سکه تاریخی شناخته میشد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2550

به "رکورد گران ترین سکه تاریخی فروخته شده شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد گران ترین سکه تاریخی فروخته شده شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید