سامانه بارشی وارد کشور شد

به گزارش تفطن، خبرنگاران: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران در نقاط مختلف کشور، ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب کشور و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت اطلاع داد.

سامانه بارشی وارد کشور شد

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (30 آذر) در استان های واقع در سواحل دریای خزر و بعضی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می دهد بعلاوه در این روز سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب کشور وارد می گردد و به تدریج از بعدازظهر در استان های ایلام و خوزستان بارش باران گاهی وزش باد رخ می دهد.

وی اضافه نمود: روز پنجشنبه (اول دی) با توسعه این سامانه در منطقه ها غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی و رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد و در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش برف رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: آدینه (2 دی) فعالیت این سامانه در نواحی غرب، جنوب غرب، منطقه های از جنوب مرکز و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود.

وی گفت: شنبه(3 آذر) با توسعه سامانه بارشی بر روی کشور، اغلب منطقه ها کشور به جز بعضی منطقه ها جنوب شرق و نیمه شمالی و شمال غرب کشور بارش رخ خواهد داد. طی پنجشنبه تا شنبه شدت بارش در استان های ایلام، خوزستان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و نیمه شمالی فارس پیش بینی می گردد.

ضیاییان ادامه داد: روز یک شنبه (4 دی) با گذر موج از سمت شمال شرق کشور در استان های واقع در شمال شرق و شرق دریای خزر بارش رخ خواهد داد.

وی اضافه نمود: طی دو روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

ضیاییان ادامه داد: امروز دریای خزر و تنگه هرمز روزهای پنجشنبه و آدینه نیمه غربی خلیج فارس و شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (1 دی) نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 10 و روز آدینه (2 دی ) نیمه ابری تا ابری همراه با غبارمحلی و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز(30 آذر) و فردا (1 دی) بندرعباس با دمای 27 و 26 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 6- سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2482

به "سامانه بارشی وارد کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی وارد کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید