سامانه جامع روابط کار در یزد فعال شد

به گزارش تفطن، محمدحسین ریاحی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سامانه جامع روابط کار که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده، در یزد نیز فعال و ثبت نام کارگران و کارفرمایان یزدی این سامانه شروع شده است.

سامانه جامع روابط کار در یزد فعال شد

وی بیان کرد: تمام کارگران و کارفرمایان استان یزد باید با حضور در دفاتر پیشخوان دولت در این سامانه ثبت نام نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد: این سامانه با هدف شفاف سازی اطلاعات جامعه کارگری و کارفرمایی در استان های مختلف کشور راه اندازی شده است.

ریاحی مطرح کرد: در این سامانه حدود 30 خدمت در حوزه روابط کار، هم برای کارگران و هم برای کارفرمایان پیش بینی شده که علاوه بر شفافیت در اطلاعات، امکان نظارت و پایش وضع موجود حاکم بر روابط کاری را به سیاستگذاران می دهد.

وی، ثبت الکترونیکی شکایات کارگران بدون مراجعه حضوری به مراجع حل اختلاف و ثبت قراردادهای کار نیروی انسانی توسط کارفرمایان را بخشی از کاربردهای سامانه جامع روابط کار بیان کرد.

ریاحی در مورد مدارک مورد احتیاج برای ثبت نام نیز گفت: کارگران و کارفرمایان برای ثبت نام در سامانه جامع روابط کار با در دست داشتن مدارک هویتی خود، فقط یکبار با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام نمایند.

وی یادآور شد: سامانه جامع روابط کار به وسیله آدرس اینترنتی https://prkar.mcls.gov.ir قابل دسترسی است و کارگران و کارفرمایان پس از تشکیل پرونده در دفاتر پیشخوان دولت می توانند اطلاعات خود را با ورود به سامانه ثبت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 241

به "سامانه جامع روابط کار در یزد فعال شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سامانه جامع روابط کار در یزد فعال شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه جامع روابط کار در یزد فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید