سد منگ کوآنگ پنانگ

به گزارش تفطن، سد منگ کوآنگ پنانگ، یکی از جاذبه‌های جالب تفریحی در تور مالزی است. این سد تنها سد موجود در استان ولسلی است که در 28 کیلومتری شمال شرق Butterworth قرار گرفته است.

سد منگ کوآنگ پنانگ

پارک این منطقه دارای مناظری زیبا و مسیرهای پیاده روی می باشد و گردشگران تور مالزی زیادی به این منطقه می آیند.( بهترین مسیر پیاده روی از میان باغ گل عبور می کند و 10 کیلومتر است).

این سد دارای 23.6 بیلیون لیتر آب است و بزرگترین سد پنانگ می باشد. این سد در سال 1985 توسط فرماندار سابق افتتاح شده است و به ان سد Empangan Mengkuang هم گفته می شود.

فستیوال بین المللی قایق اژده ها درپنانگ در محل این سد برگزار می شود. دراین فستیوال قایق هایی که تصاویر رنگی از اژده ها بر روی آن ها نقاشی شده است با بیشترین سرعت حرکت می کنند. در این فستیوال پر سر و صدا افرادی که طبل در دست دارند وقتی که قایق هایشان به خط پایان نزدیک می شوند محکم روی طبل ها می کوبند.
اتوبوس شماره 24 در ترمینال اتوبوس های Bukit Mertajam به سمت این سد می رود. با ماشین شخصی و از طریق بزرگراه هم می توانید به این سد بروید. در بزرگراه شمالی جنوبی وقتی به خروجی Seberang Perai رسیدید باید به سمت Kulim بروید . بهتر است در تور مالزی صبح و عصر به بازدید این سد بروید چرا که شب ها خطرناک است.

انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 132

به "سد منگ کوآنگ پنانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد منگ کوآنگ پنانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید