سفر تصویری به کوه های راکی و پارک های ملی کانادا

به گزارش تفطن، دریاچه ها و قله هایی در کوه های راکی کانادا وجود دارد که همگی دست به دست یکدیگر داده اند تا یکی از مدهوش کننده ترین زیبایی های کانادا را پدید آورند.

سفر تصویری به کوه های راکی و پارک های ملی کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

هدف خبرنگاران از ارائه سفر تصویری به کوه های راکی کانادا زنده نگه داشتن یکی از امیال طبیعی نهفته در هر فرد است؛ میل به تماشای دنیا که همواره و به ویژه در شرایط کنونی اجتماع و لزوم در خانه ماندن تمامی افراد جامعه، امکان تحقق بخشیدن به آن مهیا نیست. در ماجراجویی تصویری خبرنگاران که این بار به جاهای دیدنی کانادا و سفری جاده ای در طبیعت مسحورنماینده آن اختصاص یافته است، بدون آنکه صبح زود مجبور به بیدار شدن از خواب ناز و بیرون آمدن از رختخواب گرم ونرم خود باشید، رهسپار جاده آیس فیلد پارک وی (Icefields Parkway) افسانه ای خواهید شد تا ضمن لذت تماشای طلوع خورشید، از بدیع ترین دریاچه های یخی دنیا و جادوی مدهوش نماینده بخش کانادایی رشته کوه راکی دیدن کنید.

از مرزهای جنوب غربی آلبرتا که به سمت بریتیش کلمبیا در شمال حرکت کنیم، چشم مان به جمال کوه هایی بلند و افراشته ای روشن می گردد که شامل مجموعه ای به هم پیوسته از پارک های ملی و ایالتی است که با هم یک سایت میراث فرهنگی یونسکو را تشکیل می دهند. به کوه های راکی کانادا (Canadian Rockies) خوش آمدید! پارک های ملی بنف و جاسپر توسط یکی از تماشایی ترین جاده های دنیا به هم متصل شده اند. شهرهای کانمور و بنف، دریاچه لوییس و پارک جاسپر قطب های پرطرفداری برای ماجراجویانی است که به عشق انجام فعالیت هایی مانند کوهنوردی، اسب سواری، قایق سواری در آب های خروشان و تماشای حیات وحش به اینجا سفر می نمایند.

پارک ملی بنف (Banff National Park) درست در مرکز کوه های راکی، نقطه شروعین این سفرنامه است که از اولین پارک ملی کانادا شروع و به سمت شمال ادامه می یابد تا در نهایت به پارک ملی جاسپر برسیم. کشف مجموعه ای از چشمه های آب گرم و غنی از مواد معدنی در دهه 1880 بود که این منطقه را وارد نقشه گردشگری کانادا و دنیا کرد و سال 1885 بود که دولت کانادا زمینی به مساحت 10 مایل مربع را از سایر زمین ها جدا کرد و آن را به احداث سومین پارک ملی دنیا اختصاص داد.

بنف و پارک ملی جاسپر (Jasper National Park) دو مقصد اصلی در کوه های راکی کانادا هستند که وجه مشترک آن ها، بزرگراهی به طول 225 کیلومتر است که دو طرف آن را مناظری رویایی از کوه های پوشیده از برف تشکیل می دهند. رانندگی در آیس فیلد پارک وی متعالی ترین تجربه سفرهای جاده ای در تمام طول عمر خواهد بود. یکی از آبی ترین و گواراترین آب های دنیا را می توان در امتداد آیس فیلد بین پارک های ملی بنف و جاسپر نوشید. اینجا، نقطه شروع هیدروگرافی آمریکای شمالی است: آب هایی که از ذوب شدن برف ها و یخ های منطقه به وجود آمده اند به اقیانوس های آرام، اطلس و قطب شمال سرازیر می شوند.

جاده آیس فیلد پارک وی را که به سمت شمال ادامه بدهیم به چندین دریاچه جذاب و مسحورنماینده در میان راه برخورد خواهیم کرد: دریاچه بو (Bow Lake) با آب های فیروزه ای و دریاچه لوییس (Lake Louise) با آب هایی به رنگ یشم. این دو دریاچه و سایر دریاچه ها در امتداد جاده آیس فیلد پارک وی شهرت خود را مدیون این ویژگی خاص هستند که هرکدام، پرتوی نوری متمایز از دیگری را بازمی تابانند و این ویژگی نتیجه زاویه های متفاوت برخورد نور خورشید با ذرات ریز گل ولای یخ زده ای است که به مرور زمان فرسایش یافته و وارد آب دریاچه شده اند.

سفر به کوه های راکی و ندیدن دریاچه لوییس مانند رفتن به پاریس و ندیدن برج ایفل است. جمعیت زیادی در اطراف این دریاچه موج می زند که جمع شدن همه آن ها در این مکان، بی دلیل نیست. مجموعه بزرگی از راستاهای کوهنوردی دور این دریاچه وجود دارد که طبیعت دوستان را به فرار از شلوغی و رفتن به دل طبیعت راهنمایی می نمایند. یکی از این راستاها، شما را به مکان جالبی می برد. چایخانه دریاچه اگنس (Lake Agnes Tea House) محلی دنج برای هضم هر آن چیزی است که این منطقه در اختیار شما قرار می دهد. سال 1901، شرکت راه آهن پاسیفیک کانادا کافه ای در ارتفاع 2,134 متری راه اندازی کرد تا پناهگاهی برای کوهنوردان باشد. هیچ جاده ای در این حوالی وجود ندارد و بنابراین، کارگران چایخانه مواد غذایی و زباله ها را در کوله های شان می گذارند و حمل می نمایند.

پیش از آنکه باز هم به سمت شمال ادامه راستا بدهیم، باید با دره لارچ (Larch Valley) مملو از درختان سیاه کاج کوتاه و بلند در همسایگی دریاچه لوییس هم آشنا شد. سیاه کاج ها در تمامی کوه های راکی می رویند. در بیشتر اوقات سال، درختان سیاه کاج این منطقه با درختان و گیاهان همواره سبز در هم می آمیزند و سبزی آن ها به چشم نمی آید. اما با شروع پاییز، برگ های سوزنی آن ها به آهستگی به زردی می گراید. با کمی فاصله دریافت از دریاچه لوییس به نقطه ای خواهید رسید که انبوهی در هم تنیده از این درختان را خواهید دید.

یکی دیگر از جاهای دیدنی که در راستا آیس فیلد پارک وی به آن برمی خوریم، آبشار آتاباسکا (Athabasca Falls) است که زیباترین آبشار در کل کوه های راکی به شمار می آید و آبشار سانواپتا (Sunwapta Falls) مهم ترین رقیب آن برای تصاحب این لقب است. اوج پرآبی این آبشار در فصل بهار است که برف های زمستانی آب و به دریاچه آتاباسکا وارد می شوند. نکته قابل تامل آنکه اصلا فکر نکنید صخره های نفس گیر کانادا را تنها با پیاده روی و کوه نوردی های سنگین می توانید تماشا کنید. تپه اولد فورت پوینت (Old Fort Point) تنها پنج دقیقه تا جاسپر فاصله دارد و این راه را می توان با خودرو پیمود. منظره ای که در این بخش از رودخانه آتاباسکا خواهید دید تقریبا یک سوم از کل راه را همراه شما خواهد بود.

دریاچه مورین (Moraine Lake) یکی از زیباترین و دوست داشتنی ترین دریاچه های کوه های راکی است. این دریاچه به قدری برای کانادایی ها اهمیت داشت که از سال 1969 تا 1979، تصویری از آب های آبی و درخشان دریاچه مورِین در میان کوه های پوشیده از برف دره تن پیکس (Valley of the Ten Peaks) پشت اسکناس های 20 دلاری کانادا چاپ می شد. البته، این دریاچه بهای زیبایی بیش از حد و جلب توجه دیگران به خود را نیز پرداخت؛ بعد از گذشت بیش از 40 سال، محلی ها هنوز هم این منطقه را عکس 20 دلاری می نامند.

چشم اندازهای کوه های راکی کانادا با یخچال هایی با برق چشم نواز، دریاچه های آرام، غارهای آهکی، قله های ناهموار، علفزارهای کوهپایه ای و جنگل های انبوه، گنجینه ای از شکوه و جلالی وصف ناپذیر هستند. گویی زمان هرگز برای تماشای تمامی زیبایی های این کوه ها کافی نخواهد بود. سخت ترین تصمیمی که در اینجا باید گرفت آن است که از میان آن همه زیبایی، کدام را باید برای دیدن انتخاب کرد.

منبع: کجارو / thrillist.com / shopmoment.com
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1113

به "سفر تصویری به کوه های راکی و پارک های ملی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تصویری به کوه های راکی و پارک های ملی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید