طرز تهیه ساندویچ تن ماهی؛ ساندویچ خوشمزه و متفاوت

به گزارش تفطن، خبرنگارانـ ساندویچ ازجمله غذا های محبوب دنیاست که مواد غذایی مانند گوشت یا مرغ، سبزیجات، پنیر و... بین دو لایه نان قرار می گیرد. جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ این غذا را در قرن هجدهم میلادی اختراع کرد. ساندویچ به عنوان یک غذای آماده و ساده که تنوع زیادی دارد و به راحتی قابل تهیه کردن است، هواداران زیادی دارد. ساندویچ غذایی است که در سفر، پیکنیک، پارک، شهربازی و... به راحتی قابل حمل و استفاده است. ساندویچ ها در دو نوع گرم و سرد و در انواع مرغ، گوشت، سبزیجات، شامی و کوکو، همبرگر، کباب و... تهیه می شوند.

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی؛ ساندویچ خوشمزه و متفاوت

به گزارش خبرنگاران، ساندویچ تن ماهی یکی از انواع ساندویچ هاست که به علت داشتن تن ماهی، ذرت و سیب زمینی یک غذای کامل و مغذی است. در ادامه این مطلب طرز تهیه یک ساندویچ تن ماهی خوشمزه و خانگی همراه با نکات و فوت و فن های مربوط به آن تقدیم شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ تن ماهی برای 4 نفر

تن ماهی: 2 عدد

ذرت پخته: 1 لیوان

سیب زمینی پخته: 1 عدد

پیاز قرمز: 1 عدد

شوید خرد شده: 3 قاشق غذاخوری

خیارشور: 7 عدد

سس مایونز: 4 قاشق غذاخوری

سس خردل: 2 قاشق غذاخوری

لیمو ترش: 1 عدد

نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا: به مقدار لازم

نان باگت: 4 عدد

نکات مربوط به مواد اولیه

1ـ نکات مربوط به تن ماهی

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص مصرف تن ماهی جوشاندن آن است. قوطی کنسرو را به مدت 20 دقیقه در ظرف حاوی آب جوش قرار دهید، طوری که آب کاملاً قوطی را احاطه کند. جوشاندن تن ماهی پیش از مصرف موضوعی است که متخصصان علم تغذیه و پزشکان به آن تأکید دارند. زیرا ممکن است به علت یک سهل انگاری در هنگام فراوری، شرایط نامناسب نگه داری و یا رد شدن تاریخ مصرف قوطی تن ماهی به نوعی باکتری خطرناک آلوده باشد. این باکتری عامل ایجاد نوعی مسمومیت کشنده به نام بوتولیسم است.

جوشاندن تن ماهی تنها راهی است که می تواند این باکتری های مضر را از بین ببرد. پس این مرحله را جدی بگیرید. اگر در انجام این کار سهل انگاری کنید، می تواند منجر به فاجعه ای غیرقابل جبران گردد. بله دقیقا درست متوجه شدید. نجوشاندن تن ماهی پیش از مصرف می تواند تبعات غیرقابل باوری را برای شما به همراه داشته باشد؛ بنابراین با تصور این که مسئله ای پیش نخواهد آمد، به علت تنبلی یا گرسنگی زیاد جوشاندن قوطی کنسرو را نباید فراموش کنید.

2ـ نکات مربوط به پیاز

اگر بخواهیم به طور مختصر در خصوص کاربرد انواع پیاز ها شرح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف ترین عضو خانواده پیازهاست، آغاز کنیم. این پیاز برترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می گردد آن را خام خورد و یا در سالاد ها و دیپ ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا های مکزیکی هم برترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز های قرمز به مقدار کافی عطر و طعم به غذا نمی دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی گیرند

3ـ نکات مربوط به سس مایونز

همواره وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده ای می پرسند، آیا می گردد به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می اندازد؛ بنابراین توصیه می گردد برای مهمانی ها این کار را انجام ندهید. بعلاوه می توانید مقدار سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید.

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

1ـ برای آغاز تن ماهی را بجوشانید و بعد از 20 دقیقه داخل آبکش بریزید و خوب فشار بدهید تا روغن اضافه آن خارج گردد؛ سپس آن را داخل یک کاسه مناسب بریزید.

2ـ ذرت پخته یا کنسرو ذرت را به تن ماهی اضافه کنید، سپس خیار شور خرد شده، پیاز خلالی شده و شوید خرد شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

3ـ سیب زمینی پخته را به صورت نگینی خرد و به مواد بالا اضافه کنید. حالا سس مایونز را همراه با سس خردل، نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و آب لیمو ترش مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا مزه ها با هم مخلوط شوند؛ سپس این سس را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و کاملا هم بزنید.

4ـ سر نان باگت ها را ببرید و از وسط برش بزنید. حالا از موادی که آماده نموده اید، داخل شکم نان باگت را پر کنید. همه نان ها را به این صورت پر کنید. حالا سانددویچ تن ماهی خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2508

به "طرز تهیه ساندویچ تن ماهی؛ ساندویچ خوشمزه و متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ساندویچ تن ماهی؛ ساندویچ خوشمزه و متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید