همه چیز درباره مساجد معروف مالزی

به گزارش تفطن، مساجدی که با معماری بی‌نظیر در کشور مالزی ساخته شده‌اند، یکی از بهترین جاذبه‌های مذهبی این کشور در بین گردشگران ایرانی هستند. در این مقاله شما را با معروف‌ترین مساجد مالزی آشنا خواهیم کرد.

همه چیز درباره مساجد معروف مالزی

مسجد پنانگ مالزی

اگر در تور مالزی جزیره پنانگ را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید حتما به بازدید مسجد ظهیر که یکی از مهمترین ساختمان های تاریخی شهر است، بروید. گنبدها و مناره های این مسجد آنقدر جذاب هستند که باعث شده این بنا در لیست 10 مسجد زیبای جهان قرار بگیرد. از مساجد قدیمی است که ساخت آن به سال 1912 برمی گردد و پیشینه ای منحصربفرد دارد. ساخت مسجد ظهیر مرهون تلاش های سلطان می‌باشد و در محلی ساخته شده‌اند که سربازان جنگی کداح دفن شده‌اند.

مسجد دولتی پنانگ

ساخت مسجد دولتی پنانگ به دهه 1980 برگشته و از مساجدی با طراحی مدرن است که در تور مالزی به شا توصیه می‌کنیم به بازدید آن بروید. این مسجد در واقع توسط معماری برزیلی ساخته شد در حالی که گنبد پیازی شکل آن کار خلاقانه یک معمار فیلیپینی بود که به خوبی چند فرهنگه بودن مالزی را نشان خواهد داد. در این مسجد مدرن حدود 5 هزار نفر جای می گیرند اما سالن نمازگزاران فقط به روی مسلمانان باز می شود کسانی که وارد این سالن آن می شوند لوسترهای باشکوهی را در داخل آن مشاهده می‌کنند.

مسجد پوترا کوالالامپور

با این که مسجد پوترا در کنار ساختمان سیاسی پردانا پوترا و دریاچه پوتراجایا قرار دارد ولی هرگز تحت تاثیر جاذبه های معروف اطراف خود نبوده است. این مسجد به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های شهر اداری پوتراجایا در کوالالامپور جایگاه ویژه ای دارد. در معماری این مسجد از طرح های ایرانی استفاده کرده‌اند که این الگوگیری را به خوبی می توانید در گنبد بزرگ صورتی و منحنی های آن را مشاهده نمایید.

انتشار: 26 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 138

به "همه چیز درباره مساجد معروف مالزی" امتیاز دهید

2 کاربر به "همه چیز درباره مساجد معروف مالزی" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره مساجد معروف مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید