مقاله: مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید

به گزارش تفطن، داستان های گوناگون روباتی من در کتاب های مجموعه داستان هایم به چاپ رسیده اند که تعدادشان به هفت نام می رسد. چرا این داستان ها باید این قدر پراکنده باشند؟ از آنجا که این داستان ها در زمان نوشته شدن بسیار مهم تر از آن بودند که کسی خوابش را ببیند. (از همه کمتر، خودم) پس چرا آن ها را در یک کتاب گردآوری نکنیم؟

مقاله: مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید

اما مزیت این کتاب این است که همه این داستان ها را طبقه بندی کرده و با ترجمه دقیق و با فونت و صفحه آرایی بهتر منتشر کرده تا بتوانید یکجا به همه این داستان ها دسترسی داشته باشید.

وقتی داشتم نخستین داستان (روباتی ام) را می نوشتم اتفاق بی همتایی افتاد. تصوری مبهم از روباتی به ذهنم آمد که نه تهدید بود و نه ترحم انگیز. کم کم به فکر روبات هایی افتادم که تولیداتی صنعتی و به دست مهندسان واقعی ساخته شده بودند. روبات هایی که در آن ها تمهیدات ایمنی اندیشیده شده بود، به نحوی که برای کار های خاص طراحی شده بودند؛ به نحوی که نیاز به لحاظ شدن ویژگی های ترحم انگیز در آن ها وجود نداشت.

این روبات های واقعی از کجا می آیند؟ مهم ترین منبع روبات ها شرکتی به نام یونیمیشن در دنبوری کانتیکات است. یونیمیشن یکی از تولید کنندگان پیشروی روبات های صنعتی و مسئول شاید یک سوم روبات هایی است که تا به امروز نصب و راه اندازی شده اند. رئیس شرکت، جوزف اف. انگلبرگر آن را در اواخر دهه 1950 به این دلیل تأسیس کرد که آن قدر به روبات ها علاقه داشت، تصمیم گرفت تولید آن ها را به نام شغل خود انتخاب کند.

منبع مقاله: مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید

انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2155

به "مقاله: مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: مجموعه کامل داستان های روباتی ایزاک آسیموف (37 داستان) را به صورت کامل و مدون در کتاب روبات کامل بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید