از رشته گردشگری چه می دانید؟

به گزارش تفطن، تحصیل در رشته گردشگری

یکی از مهمترین فعالیت هایی که امروزه باعث شده است در تمامی زمینه ها از جمله زمینه مالی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تغییراتی اساسی ایجاد گردد، جهانگردی می باشد. یکی از عظیم ترین، گسترده ترین و متنوع ترین صنعت ها در عصر حاضر، صنعت جهانگردی است. در بعضی از کشورها ازجمله ترکیه یکی از روش های ایجاد اشتغال و کسب درآمد جهانگردی است. به همین دلیل است که یکی از رشته هایی که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و متقاضیان زیادی دارد رشته گردشگری می باشد. همراه خبرنگاران سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با رشته گردشگری آشنا شوید.

از رشته گردشگری چه می دانید؟

در عصر حاضر یکی از بهترین ابزارها برای تبادل و تعامل فرهنگی، گردشگری و سفر به کشورهای مختلف می باشد. گردشگری امروزه به عنوان یکی از صنایع پول ساز شناخته می گردد. در دنیای پیشرفته حال حاضر از هر 13 شغل یک شغل به این صنعت اختصاص دارد. اگر شما نیز علاقه مند به این رشته تحصیلی هستید و دوست دارید این رشته را به عنوان رشته دانشگاهی خود انتخاب کنید تا سرانجام مقاله همراه خبرنگاران باشید.

شرایط تحصیل در رشته گردشگری

شرایط ورود به رشته گردشگری به موسسه، کشور مورد نظر و دوره هایی که می خواهید بگذرانید بستگی دارد. این رشته تحصیلی نیز یکی دیگر از رشته های رقابتی می باشد زیرا برای اخذ این مدرک باید علاقه فراوانی به این رشته داشته باشید و همچنین بتوانید بهترین نمرات را کسب کنید. اگر قصد دارید مدرک رشته گردشگری را در مقطع کارشناسی ارشد بگیرید باید در مصاحبه ها شرکت کنید. همچنین یکی دیگر از شرایط جهت اخذ پذیرش در این رشته تحصیلی اثبات مهارت های زبانی شما خواهد بود. دروس این رشته در 4 گروه طبقه بندی می شوند.

راهنمای عمومی گردشگری

اولین گروه کتاب های راهنمای عمومی گردشگری می باشد. با مطالعه این دروس با مفاهیم کلی هدایت ها در سفرهای داخلی و خارجی آشنا خواهید شد و در رابطه با صنعت گردشگری به شناخت کافی دست خواهید یافت. همچنین شما می توانید با گذراندن این دروس با آداب و رسوم قومیت های مختلف، روحیه ملت های مختلف، ویژگی های تاریخی، جغرافیایی و معماری کشورهای دنیا، الگوی رفتار بین المللی، استفاده از فناوری اطلاعات و کاربرد قوانین و مقررات، مذهب های مختلف در سرتاسر دنیا و یاری اولیه بهداشت آشنا خواهید شد.

راهنمای محلی

گروه دوم دروسی که برای اخذ مدرک گردشگری باید پاس شوند دروس راهنمای محلی می باشد. راهنمای محلی فردی است که توانایی شناسایی ویژگی های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، گونه های مختلف زیستی، صنایع دستی، الگوهای رفتاری و آداب معاشرت را داشته باشد و همچنین با زبان بین المللی نیز تا حدودی آشنا باشد.

راهنمای موزه

راهنمای موزه نیز باید با مفاهیم کلی راهنمای سفرهای داخلی و خارجی آشنا باشد و از صنعت گردشگری، زبان تخصصی سفر، آداب و رسوم ملت های مختلف، روحیه دولت های مختلف در سراسر دنیا، ویژگی های تاریخی، جغرافیایی و معماری، سخنوری و فن بیان، استفاده از قوانین مختلف صنعت گردشگری و مذهب های گوناگون شناخت کافی داشته باشد.

دروس طبیعت گردی

آخرین گروه دروس رشته گردشگری به دروس طبیعت گردی اختصاص دارد. راهنمای طبیعت گرد باید از اکوسیستم، اکوتورسیم، مقررات و قوانین محیط اطراف، چگونگی سکونت در طبیعت، حیات وحش، اقلیم و هواشناسی، گونه های گیاهی موجود در ایران، روحیه قوم های مختلف، عکاسی از طبیعت، ورزش های که می گردد در طبیعت انجام داد، منطقه های حفاظت شده و زبان تخصصی شناخت کامل داشته باشد.

بازار کار رشته گردشگری

یکی از مهمترین دغدغه ها برای انتخاب رشته بازار کار رشته تحصیلی مورد نظر است. ممکن است بیشتر دانشجویان در ابتدا بخاطر علاقه فراوان به یک رشته تحصیلی آن را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند اما پس از به سرانجام رساندن تحصیلات یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان فارغ التحصیل بازار کار رشته تحصیلی می باشد. از آنجا که رشته دنیاگردی یکی از رشته های تحصیلی جدید است ممکن است در یافتن کار مناسب با آن دچار مشکل شوید. اما باید این نکته را در خاطر داشته باشید که صنعت گردشگری یکی از صنایع درآمدزا در سال های اخیر شناخته شده است.

هزینه تحصیل در رشته گردشگری

اگر علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور در رشته دنیاگردی هستید می توانید به کشورهایی از جمله آمریکا، ایتالیا و کانادا سفر کنید. شهریه های این رشته تحصیلی در خارج از کشور بالاست اما دانشجویان می توانند از اینکه پس از به اتمام رسیدن تحصیلات می توانند جذب بازار کار شوند مطمئن باشند. شهریه این رشته تحصیلی در خارج از کشور در مقطع کارشناسی سالانه 14 تا 16 هزار دلار، مقطع کارشناسی ارشد 15 تا 19 هزار دلار و در مقطع دکتری 15 تا 20 هزار دلار است. علاوه بر این دانشجو باید توانایی پرداخت هزینه زندگی دانشجویی خود در این کشورها را نیز داشته باشد که البته می توان گفت هزینه زندگی دانشجویی به نوع زندگی دانشجویی و محل تحصیل و اقامت فرد بستگی خواهد داشت.

منبع: سفرمی
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1229

به "از رشته گردشگری چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رشته گردشگری چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید