زندگی در اتاوا کانادا

به گزارش تفطن، برای مهاجرت به کانادا باید شناختی نسبت به شهر های آن پیدا کنید. یکی از مهمترین شهر های کانادا که امروزه نظر بسیاری از مردم را به خود جلب نموده است، اتاوا می باشد که پایتخت کانادا است. این شهر بیش از یک میلیون نفر دارد و زبان رسمی آن انگلیسی و فرانسوی می باشد. اتاوا در شرق انتاریو، در مرز کبک قرار گرفته است و می توانید آن را در نقشه مشاهده کنید. این شهر مساحت بزرگی به اندازه 2،779 کیلومتر مربع دارد و افراد قادر هستند با فاصله زمانی حدودی 4 ساعت و نیم با اتومبیل به تورنتو بروند و همچنین با زمان دو ساعته نیز به شهر مونترآل سفر نمایند. شما می توانید در حدود سه ساعت از اتاوا به محل بازی های المپیک زمستانی آمریکا بروید. این شهر یکی از غنی ترین و پر جنب و جوش ترین شهر های کانادا می باشد که بسیاری از مردم دنیا کوشش می نمایند برای اقامت کانادا اقدام نمایند.

زندگی در اتاوا کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

موقعیت جغرافیایی در اتاوا

همان طور که گفتیم اتاوا یکی از غنی ترین شهر ها از نظر فرهنگی می باشد. در این بخش می خواهیم به نکاتی در خصوص موقعیت جغرافیایی این شهر اشاره کنیم. اتاوا در همسایگی دو شهر کبک و گاتینو قرار گرفته و در جنوب شرقی انتاریو واقع شده است. این شهر به عنوان تمیز و پاکیزه ترین پایتخت در جهان شناخته شده و سالانه تعداد زیادی بخاطر درآمد بالا، امکانات خوب زندگی، پایین بودن نرخ بیکاری و آب و هوای عالی به اتاوا مهاجرت می کنند. این شهر به عنوان پایتخت فدرال کانادا میزبان بسیاری از ساختمان های دولتی این کشورمی باشد و تمامی سکونت گاه های مهم از جمله ساختمان نخست وزیر و فرماندار در این شهر قرار گرفته است.

آب و هوای اتاوا

شهر اتاوا دارای آب و هوای آفتابی است و زمستان های سردی دارد. جالب است بدانید که زمستان های این شهر از مسکو بسیار سرد تر است و بارش برف در روز های سرد زمستان به 2 متر در روز می رسد. شهر اتاوا دارای نوسانات آب و هوایی می باشد، این بدین معنی است که یک روز می تواند هوای آفتابی داشته باشد و روز دیگر به طور ناگهانی از آسمان برف ببارد. فصل پاییز یکی از زیبا ترین فصل های اتاوا می باشد و بهترین مناظر کشور کانادا در این فصل رقم می خورد. همان طور که گفتیم علاوه بر فصل پاییز، اتاوا داری زمستان های پر برف است و نظر علاقه مندان را به ورزش های زمستانی جلب نموده است.

هزینه زندگی در اتاوا

اتاوا یکی از شهر های پاکیزه و سرسبز کانادا محسوب می گردد و سالانه مهاجران زیادی را از سراسر جهان برای اهداف مختلف از جمله تحصیل در کانادا و اقامت به سمت این کشور، می کشاند. هزینه زندگی در این شهر مقداری بالاتر از دیگر شهر هاست ولی دولت کانادا و عظیم مردان شهر اتاوا، امکاناتی را برای شهروندان فراهم می کنند که زندگی در این شهر مقرون به صرفه می گردد.

کیفیت زندگی در اتاوا کانادا

اتاوا یکی از بهترین شهر ها برای زندگی است و امکانات خوبی برای اقامت به شروندان خوب ارائه می دهد. این شهر به منظور داشتن امنیت و موضوع خانوادگی، شهرت دارد. بهداشت و درمان در اتاوا از کیفیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه، برای رسیدن به کلینیک های پزشکی، محل های پیاده روی وجود دارند که شما به موقع برای درمان اقدام خواهید کرد. یکی دیگر از نکات مربوط به شهر اتاوا، پایین بودن جرم و جنایت نسبت به دیگر شهر ها می باشد. جالب است بدانید که نیروهای پلیس کانادا برای سنجش جرایم گزارش شده از یک شاخص جرم و جنایت استفاده می کنند که با در نظر دریافت این امر، جرم به شدت پایین آمده است. همچنین میزان رفتار های خشونت آمیز در اتاوا نیز پایین تر از حد متوسط است و در سال 2017 این تعداد به 825 مورد جرم خشونت آمیز در 100000 نفر می رسد.

یکی دیگر از نکات مربوط به شهر اتاوا، بالا بودن درآمد آن ها است. در صورتی که متوسط درآمد خانوار کانادا 92764 دلار و در اتاوا این رقم به 100760دلار در سال می رسد. علاوه بر این، خانه های موجود در اتاوا نسبت به کلگری ، تورنتو و ونکوور مقرون به صرفه تر هستند و همین امر باعث شده افراد زیادی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

کار در اتاوا کانادا

همان طور که گفتیم به دلایل بسیاری، عده زیادی برای اقامت کانادا اقدام می کنند. یکی از دیگر از این دلایل، فراهم کردن بازار کار خوب شهروندان است. دولت مردانان شهر اتاوا بیش از 25،600 شغل جدید تا ژوئن 2018 در اتاوا ایجاد نموده اند و کارخانه ها و شرکت های مهمی در این شهر وجود دارد که برای استخدام نیروی کاری و حرفه ای کوشش می کنند. شرکت های پیشرفته مانند بل کانادا، کالین، نوکیا، جنرال دینامیک کانادا، کرل و آی بی ام در اتاوا مشغول به فعالیت می باشند. در ماه ژوئن سال 2018، با وجود از بین رفتن مشاغل مدیریتی، دستاوردهای شغلی بسیاری در اتاوا به منظور ساخت و ساز و همچنین حمل و نقل و انبارداری به وجود آمد. علاوه بر این، فرصت های شغلی بیشتری برای کار در کانادا در آینده پیش بینی می گردد.

تحصیل در اتاوا کانادا

اتاوا یکی از شهر های کانادا می باشد که امکانات بسیاری را برای تحصیل مهاجران و بومیان فراهم نموده است. این شهر دارای نیروی کاری تحصیل نموده است و بیش از نیمی از مردم آن فارغ التحصیل هستند و اتاوا بالاترین آمار دانشمندان، مهندسین و دکترا را در کانادا دارد. این شهر دارای دو دانشگاه اصلی اتاوا و دانشگاه کارلتون می باشد. جالب است بدانید که دانشگاه اتاوا دانشگاهی دو زبانه است و حدود 35000 دانشجوی کارشناسی و بیش از 6000 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دارد. همین امر باعث شده است تا این دانشگاه در رده 201 تا 205 در بین دانشگاه های جهان قرار گیرد. اتاوا بیش از 450 دوره و رشته برای هنر، آموزش، مهندسی، علوم بهداشتی، پزشکی، علوم اجتماعی، حقوق مدنی، حقوق مشترک و دانشکده مدیریت را برای دانش جویان ارائه می دهد. یکی دیگر از نکات جالب این است که حدود 15 درصد از دانشجویان بین المللی در اتاوا کانادا تحصیل می کنند. جالب است بدانید که دانشگاه کارلتون حدود 23000 دانشجوی کارشناسی و 3.500 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دارد.

زندگی در اتاوا کانادا

کارهایی که باید در اتاوا انجام داد

رای سفر کردن و مهاجرت به این شهر باید بدانید که مردم اتاوا اهل ورزش هستند. روش های بسیار زیادی برای استفاده از ورزش در شهر اتاوا وجود دارد، که شامل جمله یوگا، اسکی، اسکی روی کوه، اسب سواری، صخره نوردی، اسکی روی برف، اسکیت، دوچرخه سواری، قایق رانی ، فوتبال، کایاک ، ماهیگیری، هاکی روی یخ ، پیاده روی و دیگر ورزش های مهم در اتاوا، می شوند. اتاوا هر سال جشنواره های زیادی برگزار می نماید، از جمله:

  • وینترلاین: عظیمترین جشنواره زمستانی کانادا، که به مدت سه هفته در ماه فوریه برگزار می گردد که مردم با استفاده از مسابقات مجسمه سازی یخی، بازی های برفی و اسکیت بازی خود را سرگرم می کنند.
  • یادبود جنگ ملی
  • جشنواره بین المللی موسیقی جاز در اتاوا
  • جشنواره موسیقی سنتی
  • جشنواره قایق اژدها

و همچنین با بازدید از موزه های تاریخی کانادا می توانید از اقامت کانادا لذت ببرید:

  • مرکز ملی هنر
  • موزه جنگ کانادا
  • موزه طبیعت کانادا
  • موزه کشاورزی و غذا کانادا
  • موزه هوانوردی و فضایی
  • موزه علم و فناوری

همان طور که در مقاله گفته شد، علاقه مندان برای کسب اقامت و کار در کانادا، باید از مواردی مطلع باشند. موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت، یکی از مجموعه های معتبر در سطح کشور است که سالانه متقاضیان بسیاری را برای اخذ ویزای کاردر کانادا، تحصیل در کانادا و اقامت در این کشور، راهنمایی می نماید. برای اینکه با این موسسه آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که نگاهی به این سایت بیندازید. علاوه بر این، اگر رویای مهاجرت به کانادا و استرالیا را در سر دارید، بهتر است فرم ارزیابی مهاجرت ما را کامل کنید و منتظر تماس ما باشید.

منبع: پارسی کانادا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1189

به "زندگی در اتاوا کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در اتاوا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید