جشن ها و جشنواره های مهم کانادا

به گزارش تفطن، کانادا کشور شادی است و شما می توانید انواع و اقسام جشنواره ها و اعیاد را در این کشور ببینید، برخی از این اعیاد همراه با تعطیل رسمی هستند و برخی دیگر فقط حالت بزرگداشت دارند، حالا برویم ببینیم که اوضاع جشن و عیدها در کانادا چگونه است؟

جشن ها و جشنواره های مهم کانادا

اول از هرچیز باید بگوییم که کشور کانادا همانند ایالات متحده آمریکا چندین عید مسیحی را از جمله کریسمس، جمعه خوب و عید پاک را به رسمیت می شناسد. غیر از این روزها چندین روز دیگر نیز در کانادا تعطیل رسمی است و معمولاً جشن برگزار می شود. به عنوان مثال دوشنبه بعد از عید پاک روز تعطیل رسمی است و همچنین روز باکسینگ (جشن سنت استفان) در روز بعد از کریسمس.

جشنواره بین المللی موسیقی جاز، کشف استعدادهای جوان در عرصه موسیقی

جشنواره بین المللی موسیقی جاز در مونترال یکی دیگر از فستیوال های کانادا است که هر ساله تعداد زیادی از علاقه مندان موسیقی جاز را به سوی خود فرامی خواند. این مراسم پرسروصدا هرساله در ماه های ژوئن یا جولای اجرا می شود و کنسرت های زیادی که اغلب رایگان هستند در این مدت برگزار می شود. نوازندگان جوان و بااستعداد هنر خود را به نمایش می گذراند که بیش از 2 هزار موزیسین را شامل می شوند. در این جشنواره هنرمندان بزرگ و نام آشنا نیز حضور پیدا می کنند.

فستیوال زمستانی کبک، بزرگ ترین جشنواره زمستانی در دنیا

یکی از جشنواره های کانادایی که معروفیت دنیای دارد، جشنواره زمستانی کبک است. مردم این استان طبق یک سنت قدیمی قبل از شروع چله روزه این جشنواره را برگزار کرده و به جشن و شادی می پردازند. این جشنواره زمستانی بزرگ ترین جشنواره زمستانی است که هر ساله جمعیت زیادی را از سراسر دنیا گرد هم می آورد. این مراسم هرساله در اواخر ماه ژانویه برگزار می شود و تا اواسط فوریه ادامه دارد. رویدادهای این جشنواره کانادایی شامل سورتمه سواری، ساخت مجسمه یخی و کارناوال لوبونوم است که با همراهی یک آدم برفی بزرگ انجام می شود، است. جشنواره برف و یخ کبک مراسم پرهیجان دیگری نیز دارد که شامل شنا در برف و یک شب اقامت در هتل یخی است. قصر یخی میدان ژاک کارتیه جز جدایی ناپذیر این جشنواره است که تماشای آن را نباید از دست داد.

فستیوال گل لاله، تماشای چشم انداز ها زیبای لاله ها

جشنواره گل لاله هرساله در اوتاوا کانادا برگزار می شود. این جشنواره نیز یکی از معروف ترین مراسم کانادایی است که شامل تماشای بیش از 3 میلیون گل لاله در شهر اوتاوا است. تورهای گردشگری برنامه تماشای گل های لاله را در برنامه خود قرار می دهند. این جشنواره بزرگ ترین فستیوال گل لاله در دنیا است و شامل برنامه هایی مثل نمایش موزیکال، رژه و آتش بازی می شود.

فولکلوراما، نمایش فرهنگ های کانادایی

فولکورما همان طور که از نامش پیداست جشنواره ای برای نمایش فرهنگ ها و آداب ورسوم قدیمی کانادا است. کانادا کشوری با فرهنگ های کهن و قدیمی است که در این جشنواره فرهنگ ها آداب ورسوم، غذاهای محلی و موسیقی خود را به معرض نمایش می گذارند. این جشنواره همانند جشنواره اقوام است که در سایر کشورهای دنیا نیز برگزار می شود.

انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2435

به "جشن ها و جشنواره های مهم کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "جشن ها و جشنواره های مهم کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن ها و جشنواره های مهم کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید