مک کین: نمایندگان آمریکایی از کاهش محدودیت های فروش سلاح به ویتنام حمایت می نمایند

به گزارش تفطن، خبرنگاران: سناتور جان مک کین روز گذشته ابراز اطمینان کرد که نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات در واشنگتن از کاهش محدودیت های مربوط به فروش سلاح به ویتنام حمایت خواهند کرد.

مک کین: نمایندگان آمریکایی از کاهش محدودیت های فروش سلاح به ویتنام حمایت می نمایند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ جان مک کین سناتور آمریکایی در حالی نسبت به حمایت نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات از لغو بخشی از تحریم های فروش سلاح به ویتنام خبر داده است که این مساله قرار است اوایل ماه آینده از سوی نمایندگان آمریکایی مورد آنالیز واقع گردد.

بر اساس این گزارش مک کین همراه با سناتور شلدون وایت هاوس روز گذشته با نخست وزیر ویتنام و رهبر حزب حاکم این کشور دیدار و تبادل نظر نموده است. هر دو سناتور آمریکایی بر این مساله تاکید نموده اند که ویتنام به افزایش توانایی های دریایی و نظامی احتیاج دارد و وضعیت حقوق بشر در این کشور بهتر شده و این مساله حمایت بیشتر نظامی واشنگتن از ویتنام را توجیه می نماید.

تصمیم آمریکا برای لغو احتمالی بخشی از تحریم فروش سلاح به ویتنام در شرایطی است که متحدان آمریکا در منطقه مثل ژاپن و فیلیپین اختلافات مرزی و دریایی زیادی با چین دارند.

مک کین در جمع خبرنگاران در شهر هانوی پایتخت ویتنام تاکید نمود: اکنون زمان آن فرا رسیده است که آمریکا کاهش تحریم فروش سلاح های کشنده علیه ویتنام را کاهش دهد. ما امیدواریم کاهش این تحریم ها از ماه سپتامبر شروع گردد. ما این مساله را تضمین نمی کنیم ولی بر این باوریم که هر دو حزب سیاسی آمریکا از این مساله حمایت خواهند کرد.

واشنگتن امیدوار است تا ویتنام به متحد جدیدی برای این کشور در منطقه جنوب شرق آسیا تبدیل گردد تا بتواند نفوذ روز افزون چین در منطقه را خنثی کند. ولی وضعیت حقوق بشر و آزادی های مدنی در ویتنام تاکنون مانع بزرگی برای حمایت های نظامی واشنگتن از این کشور بوده است.

اختلافات مرزی و دریایی چین و ویتنام موجب شده تا بعضی از سناتورهای آمریکایی از ماه می تاکنون به این کشور سفر نمایند. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز به تازگی از کلیه کشورهای منطقه خواسته است تا اقدامات تحریک آمیزی را که موجب تشدید تنش در منطقه می گردد متوقف نمایند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 502

به "مک کین: نمایندگان آمریکایی از کاهش محدودیت های فروش سلاح به ویتنام حمایت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک کین: نمایندگان آمریکایی از کاهش محدودیت های فروش سلاح به ویتنام حمایت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید