نخستین نوزاد مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم به دنیا آمد

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم کمتر از یک سال پیش فعالیت خود را در مرکز آموزشی درمانی نکویی هدایتی فرقانی شروع کرد که امروز نخستین نوزاد این مرکز به دنیا آمد.

نخستین نوزاد مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم به دنیا آمد

این زایمان به صورت نوزادان دوقلو اجرا شده که بعد از 10 سال نازایی خداوند به این زوج یک دختر و یک پسر عنایت نموده است.

پزشک متخصص این زوج خانم دکتر سلیمی و جنین شناس آنها نیز خانم دکتر صفری بودند که با عمل میکرو اقدام به بارداری برای این زوج نموده و بعد از 9 ماه بارداری حال مادر و هر دو فرزند خوب و در بهترین شرایط هستند.

ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در بازدید از این نوزادان ضمن تبریک گفت: از زمان فعالیت این مرکز تاکنون 30 درصد مراجعه کنندگان باردار شده اند که از نظر استانداردهای جهانی آمار مطلوبی است و امروز شاهد متولد شدن نخستین نوزاد مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم بودیم.

وی بیان داشت: 14 مادر دیگر نیز که با یاری متخصصان این مرکز باردار شده اند نیز در هفته های بارداری هستند و به زودی شاهد متولد شدن فرزندان آنها نیز خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم توضیح داد: مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم در قالب طرح تحول نظام سلامت راه اندازی شد که 85 درصد هزینه های درمانی توسط دولت و 15 درصد نیز توسط خود فرد پرداخت می گردد.

ایرانی خواه گفت: طی شش ماهه سال جاری هزار و 536 مورد ویزیت برای خانم ها در این مرکز اجرا شده که 330 مورد آنها منجر به تشکیل پرونده شده است، همچنین هزار و 85 مورد سونوگرافی انجام و 182 مورد نیز ویزیت آقایان انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 248

به "نخستین نوزاد مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم به دنیا آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نوزاد مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم به دنیا آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید