نقش پررنگ متاورس در پخت غذاهای آینده ، رستوران های آینده به چه شکل خواهند بود؟

به گزارش تفطن، متاورس از فناوری های پیشرفته ای مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) استفاده می کند و جهان های دیجیتال همه جانبه ای را ارائه می کند که حتی زمانی که از آنها استفاده نمی شود هم مشغول به فعالیت خود هستند.

نقش پررنگ متاورس در پخت غذاهای آینده ، رستوران های آینده به چه شکل خواهند بود؟

به گزارش خبرنگاران، متاورس مفهومی است که به سرعت در حال تکامل بوده و به فضای مجازی مشترک و ادغام جهانی فیزیکی و دیجیتال اشاره دارد. اگرچه این اصطلاح هنوز در حال تعریف است، اما درحال حاضر نحوه تعامل افراد با فناوری و حتی با یکدیگر را تغییر داده است.

طعم های مجازی

چیزی که می دانیم این است که متاورس بر صنعت غذا و نوشیدنی تأثیر می گذارد، الهام بخش طعم های نو است و تجربه غذاخوری را دوباره به تصویر می کشد. خوردن و آشامیدن یک تجربه کاملا فیزیکی است، اما برندهای گوناگون شروع به کشف این هستند که چگونه این امر را به قلمروی مجازی بکشانند و تعریفی را در این خصوص ارائه دهند. آنها در حال کار روی این موضوع هستند که چگونه تجربیات مجازی به محصولات فیزیکی مواد غذایی و نوشیدنی کمک می کند. با تکامل سبک زندگی مجازی، انتظار داشته باشید که تفسیرهای خلاقانه تری را از غذا و نوشیدنی برای آینده مشاهده کنید.

بازاریابی در متاورس

ادغام صنعت غذا در متاورس، نشان دهنده یک توسعه قابل توجه است که بستری دیجیتال را برای صنایع مختلف فراهم می کند تا تجارت خود را فراتر از مرزهای فیزیکی سنتی توسعه دهند. این توسعه، فرصت های نوی را برای بازاریابی و توزیع محصولات غذایی ارائه می دهد. بازارهای مجازی و پلتفرم های تجارت الکترونیک راه های نوآورانه ای را برای کشاورزان و تولیدکنندگان غذا به منظور دستیابی به مصرف کنندگان در سراسر جهان فراهم می کنند؛ درحالی که مصرف کنندگان می توانند به راحتی آگاهی کسب کنند و محصولات نو را ازهرجای جهان خریداری کنند. به عنوان نمونه از بازاریابی تکنولوژیک در متاورس، یک غول نوشابه سازی جهان، طعم زیرو شوکر بایت (Zero Sugar Byte) را در آوریل 2022 از طریق پلتفرم Creations که برای جامعه فراگیر متاورس ساخته شده بود، راه اندازی کرد. این بازاریابی راهبردی با هدف تامین سلیقه بازیکنان بازی محبوب فورتنایت انجام شد و بسته بندی آن به گونه ای طراحی شده بود که پویا و از نظر بصری مجذوب کننده باشد. کاربران در ازای خرید این نوشیدنی، اقلام دیجیتال انحصاری پاداش می گرفتند. سرمایه گذاری این نوشابه ساز در متاورس نشان دهنده تغییر به سمت عصر نوی از بازاریابی است.

رستوران های آینده در متاورس

رستوران را به خانه بیاورید

علاوه بر این، متاورس به طور بالقوه می تواند کل تجربه غذاخوردن را متحول کند و امکان ارائه ترکیبی یکپارچه از تعاملات مجازی و جهانی واقعی را فراهم کند. رستوران ها با توانایی ایجاد محیط های غذاخوری کاملا غوطه ور می توانند تجربه ای منحصر به فرد و شخصی را به مشتریان خود ارائه دهند که محدود به فضای فیزیکی نیست. به عنوان مثال، در جهانی مجازی، رستوران ها می توانند دکور و محیط خود را متناسب با حال و هوا یا موضوع یک رویداد یا مناسبت خاص تغییر دهند. این امر فرصت هایی را برای رویدادها یا جشن های موضوعی ایجاد می کند که می تواند مشتریانی را از سراسر جهان جذب کند. نمونه ای از این رستوران ها، Sublimotion در ایبیسای اسپانیاست که به عنوان یکی از منحصر به فردترین و مجلل ترین تجربه های غذایی VR در 7سال گذشته فعالیت می کند. این فضای چندحسی یک رویداد صوتی و تصویری آینده نگر و تعاملی را برای مهمانان ارائه می دهد که شامل انواع خلاقیت های آشپزی سفارشی است. مهمانان به جهانها و محیط های مختلف مانند جهانی زیرآب یا قلعه های قرون وسطایی منتقل می شوند؛ جایی که می توانند از یک تجربه غذاخوری کاملاً غوطه ور لذت ببرند. علاوه بر این، کلاس های آشپزی مجازی با سرآشپزهای مشهور جهان را می توان در متاورس برگزار کرد که به مشتریان فرصتی برای یادگیری و تعامل با سرآشپزهای مورد علاقه خود را به روشی که پیش تر غیرممکن بود، ارائه می دهد.

  • ببینید | رستوران های متاورسی | جهانیی که از راه خواهد رسید

در این رستوران منو نداریم!

شما در شرف ورود به یک رستوران هستید و پیش از اینکه روی پادری قدم بگذارید، یک دوربین صورت و بدن شما را اسکن و تمام داده های شما را به یک پایگاه داده منتقل می کند. پیشخدمت از شما استقبال می کند و قبل از هر چیز از شما می خواهد که یک فرم حسی با 30سؤال پر کنید که غذاهایی را که قرار است در آن شب بخورید را ایجاد می کند؛ یعنی منویی وجود ندارد! الگوریتم ها و حسگرهای دوربین به سرآشپز در آشپزخانه می گویند که در آن شب حس خوردن چه چیزی را دارید. اگر برای تجزیه و تحلیل این داده ها از هوش مصنوعی هم کمک گرفته شود که دیگر آینده پیش روی شماست! این شاید داستان یک فیلم علمی تخیلی باشد، اما این نوع رستوران ها در آینده ای نه چندان دور از راه خواهند رسید. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که این فناوری، درحال حاضر در دسترس است و تنها در چند سال آینده، رواج فوق العاده ای خواهد یافت. اگرچه برخی از مردم شک دارند که دیجیتال شدن تجربه غذاخوری، ما را متحول کند، اما تنها کافی است که نگاهی به اطراف تان بیندازید و شرایط امروزی را با شرایط 10سال پیش مقایسه کنید. درحالی که شما مشغول خواندن این مقاله هستید، جهان دیجیتال کاملا نو به توسعه خود همچنان ادامه می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2570

به "نقش پررنگ متاورس در پخت غذاهای آینده ، رستوران های آینده به چه شکل خواهند بود؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "نقش پررنگ متاورس در پخت غذاهای آینده ، رستوران های آینده به چه شکل خواهند بود؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پررنگ متاورس در پخت غذاهای آینده ، رستوران های آینده به چه شکل خواهند بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید