نماینده کویتی: استقبال از گروهک ضدایرانی خطرناک و بی فایده بود

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، یک نماینده کویتی در پیامی توئیتری از اقدام مرزوق الغانم رئیس مجلس این کشور در استقبال از یک گروهک تجزیه طلب ضد ایرانی و برگزاری نشست ضدایرانی در کویت انتقاد کرد.

نماینده کویتی: استقبال از گروهک ضدایرانی خطرناک و بی فایده بود

خلیل عبدالله ابل در صفحه توئیتر خود نوشت: استقبال از گروهک موسوم به کنفرانس آزادسازی الاحواز و تجلیل از آنها توسط رئیس مجلس امت از لحاظ سیاسی اقدامی خطرناک و بی فایده بود.

وی اضافه کرد: این اقدام به نفع کویت نبود و حمایت رسمی از یک گروهک مسلحانه برعلیه کشور همسایه ای که منافع مشترکی با کویت دارد، پذیرفتنی نیست.

به دنبال دیدار نماینده یکی از گروهک های تروریستی و تجزیه طلب با بعضی از مقامات کویتی و برگزاری نشست ضد ایرانی در کویت، عصر شنبه کاردار سفارت کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

در این جلسه، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت احترام متقابل در روابط فیمابین، اقدامات انجام شده در کویت را محکوم کرد و گفت: اینگونه اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و نقض اصل حسن همجواری و اظهارات محبت آمیز مقامات کویتی بوده و در تضاد با اصل احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی ایران است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 974

به "نماینده کویتی: استقبال از گروهک ضدایرانی خطرناک و بی فایده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده کویتی: استقبال از گروهک ضدایرانی خطرناک و بی فایده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید