هزینه فراوری آیفون 14 چقدر است؟

به گزارش تفطن، روزنامه Nikkei Asia اخیراً فاش کرد که قیمت قطعات جدیدترین آیفون ها 20 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود رسید. هزینه فراوری آیفون 14 پرو مکس 501 دلار است که افزایش بسیار زیادی نسبت به قیمت 461 دلاری نسخه قبلی خود دارد و علت اصلی آن تراشه A16 Bionic است که به تنهایی 110 دلار قیمت دارد.

هزینه فراوری آیفون 14 چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از rahnamato، این روزنامه در گزارش نو خود نوشت؛ قیمت مدل پرو مکس از زمان معرفی این مدل در سال 2018 بین 400 تا 450 دلار متغیر بوده است. این روزنامه مالی این فرض منطقی را عنوان نمود که اگر اپل در هزینه های فراوری دچار مشکل شده باشد در حالی که قیمت های ایالات متحده را تغییر نداده است، احتمالاً این شرکت از نظر سود نیز دچار مشکل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، قیمت تراشه A16 Bionic حدود 2.4 برابر بیشتر از A15 قبلی است که در دو مدل غیر پرو یعنی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس نیز موجود است.

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت، سنسور های CMOS نو سونی است که میزان آن ها 30 درصد بزرگتر است، اما 50 درصد گرانتر است و به قیمت اولیه 15 دلار در اختیار اپل قرار گرفته است. اپل بعلاوه صفحه نمایش های خود را از Samsung Display تهیه می نماید، معامله ای که چندین سال است ادامه دارد.

قطعات دستگاه های آیفون 14 از شرکت های مستقر در ایالات متحده تقریباً یک سوم هزینه کل را به خود اختصاص می دهند و در مقایسه با سال 2021 حدود 10 درصد افزایش یافته اند.

کره جنوبی دومین تامین کننده بزرگ قطعات برای تلفن های اپل است که آن هم شاهد افزایش قیمت ها بوده است. به همین علت اپل در حال توسعه بخش های پشتیبانی خود برای فراوری قطعات گوشی های هوشمند است.

این کوشش غول کوپرتینویی برای محدود کردن وابستگی به بازار آسیا، سهم چین را نیز تحت تأثیر قرار داده است. گزارش های پیشین نشان می دهد که نه تنها فراوری قطعات، بلکه روند مونتاژ نیز در حال انتقال به خارج از چین است. این تغییر رویه به این معنی است که در آینده نزدیک احتمالا بازار های متنوع تری به فرآیند تأمین قطعات اپل اضافه شوند.

بعلاوه قانون نوی که اخیراً دولت ایالات متحده برای حمایت از فراوری تراشه ها در داخل این کشور به تصویب رسانده، شاید جهت تأمین قطعات اپل را بیش از پیش به ایالات متحده محدود سازد.

با این همه، این موضوع به هیچ وجه نمی تواند حفظ قیمت های فعلی را برای گوشی های آیفون تضمین کند به همین علت افزایش قیمت این گوشی ها حداقل برای سری آیفون 15 دور از انتظار نیست.

این موضوع نگرانی دیگری را نیز در پی دارد، افزایش هزینه های فراوری ممکن است اپل را از انجام به روز رسانی های قابل توجه در آیفون های خود منصرف سازد و ما این را حداقل در سری آیفون 14 شاهد بودیم که دو مدل استاندارد و پلاس، تقریباً هیچ تفاوتی با نمونه های مشابه خود در سری 13 نداشتند.

این امر می تواند بر جذابیت گوشی های آیفون در میان هواداران خود اثر منفی بگذارد. باید دید که اپل برای عبور از این مسئله چه راه هایی را در پیش خواهد گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2448

به "هزینه فراوری آیفون 14 چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه فراوری آیفون 14 چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید