آیا خریدن گلکسی S21 اولترا در سال 2022 منطقی است؟

به گزارش تفطن، از زمان رونمایی از گلکسی S21 اولترا حدودا 1 سال می گذرد. این گوشی یکی از برترین پرچم دارهای سامسونگ به شمار میرود که هنوزم بسیار قدرتمند و ارزشمند است. اما آیا در سالی که گوشی های سری گلکسی S22 قرار است رونمایی شوند و بعلاوه شاهد گوشی های متنوعی از برندهای دیگر بودیم، خریدن گلکسی S21 اولترا هنوز هم منطقی است؟

آیا خریدن گلکسی S21 اولترا در سال 2022 منطقی است؟

در خاتمه سال 2021، وب سایت Android Authority یک نظرسنجی برگزار کرد و طی آن از کاربران خواست برترین گوشی سال 2021 را انتخاب نمایند. در این نظرسنجی گلکسی S21 اولترا پیروز شد بیشتری رای را به خود اختصاص دهد که اصلا هم جای تعجبی نداشت. اگرچه رقبای بسیار قدرتمندی نظیر پیکسل 6 پرو، آیفون 13 پرو مکس و … داشت اما باز هم این کهکشانی سامسونگ بود که پیروز شد نظر مثبت کاربران را جلب کند. اما با تمام این تفاسیر از عمر این گوشی یک سال می گذرد. بنابراین پرسش اینجاست که گلکسی S21 اولترا بعد از یک سال هم ارزش حریدن دارد و می تواند در مقابل برترین های بازار ایستادگی کند؟

به طور حتم قدرتمندترین پرچم دار سال گذشته سامسونگ هنوز هم قدرتمند و محبوب است. بنابراین می دانیم ممکن است حس خاصی نسبت به آن داشته باشید. اما اکنون باید با لنز سال 2022 به این گوشی نگاه کنیم. نه تنها گوشی های سری گلکسی S22 در راه هستند که مدل اولترا از آن ها ظاهری شبیه به سری گلکسی نوت و قابلیت های آن ها نظیر قلم را خواهد داشت بلکه گوشی های بسیار خوبی از سوی وان پلاس، گوگل، شیائومی و … هم وجود دارند که قطعا می توانند برای خیلی از کاربران، گزینه بهتری باشند. خصوصا اینکه نماینده های وان پلاس و شیائومی از تراشه نو اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برند.

برای رسیدن به پاسخ این پرسش بهتر است نگاهی داشته باشیم به گلکسی S21 اولترا؛ در واقع این مطلب بک آنالیز بلندمدت یک ساله از نماینده سامسونگ است تا ببینیم این گوشی در طی این یک سال چه عملکردی از خود به نمایش گذاشت. این گوشی به وسیله بسیاری از وب سایت ها در آنالیز های انجام شده نمره قابل قبولی دریافت کرد و وب سایت Android Authority هم امتیاز 4.5 از 5 را به آن داد تا کهکشانی شرکت کره ای در میان برترین گوشی ها از دیدگاه این وب سایت قرار بگیرد. از نمایشگر گرفته تا سخت افزار، دوربین، باتری و طراحی ظاهری، گلکسی S21 اولترا یک گوشی کامل و تمام عیار بود. وب سایت یادشده این گوشی را حتی بعد از شش ماه استفاده هم همچنان به عنوان گوشی اول به کاربران پیشنهاد می کرد با اینکه قیمت پایه آن 1200 دلار بود و گوشی های بسیار ارزان تری برای خریدن در دسترس قرار داشتند. حال باید دید در شش ماه دوم هم آیا همین نظر مثبت نسبت به گلکسی S21 اولترا حفظ شده یا خیر.

گلکسی S21 اولترا
عرضه شده در ژانویه 2021
8.9 × 75.6 × 165.1 میلی متر - 229 گرم وزن
دارای پوشش محافظ صفحه گوریلاگلس ویکتوس
استاندارد مقاومتی IP68 - مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار و آب تا نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب
پشتیبانی از قلم S-Pen - بدون درگاه نگه داری قلم
نمایشگر 6.8 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رفرش ریت 120 هرتز - پشتیبانی از استاندارد +HDR10 - بیشینه روشنایی 1500 نیت - وضوح 3200 × 1440 پیکسل و چگالی تصویر 515 پیکسل بر هر اینچ
اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1
اگزینوس 2100 (بازار بین المللی) اسنپدراگون 888 (بازار آمریکا و چین) با هشته هسته - 1 هسته از نوع Cortex-X1، سه هسته از نوع Cortex-A78 و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.9، 2.8 و 2.0 گیگاهرتز برای اگزینوس و 2.84، 2.42 و 1.8 گیگاهرتز برای اسنپدراگون - پردازشگر گرافیکی Mali-G78 MP14 برای مدل اگزینوس و آدرنو 660 برای مدل اسنپدراگون
128/12، 256/12، 512/12 و 512/16 گیگابایت - حافظه از نوع UFS 3.1
دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8 - دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2، دو دوربین تله فوتو با بزرگ نمایی 3 و 10 برابری اپتیکال
دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر 25 واتی
موجود در رنگ های مشکی، نقره ای، تیتانیومی و قهوه ای
قیمت پایه 1200 دلار

گلکسی S21 اولترا در گذر زمان

تا به این لحظه گلکسی S21 اولترا در بین پرچم داران اندرویدی، وان پلاس 10 پرو را به عنوان اصلی ترین رقیب خود می بیند که آن هم هنوز در بازارهای جهانی در دسترس قرار ندارد. نکته جالب اما اینجاست که بسیاری از قابلیت های این گوشی یا از گلکسی S21 اولترا پایین تر است یا هم سطح با آن. هرچند از لحاظ قدرت سخت افزاری طبیعتا وان پلاس 10 پرو دست بالاتر را دارد.

اما در زمینه باتری هر دو گوشی از یک منبع تغذیه 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. نمایشگر آن ها هم بسیار به هم شبیه است؛ پنلی از جنس AMOLED با وضوح WQHD و رفرش ریت تطبیغ پذیر 120 هرتز. گلکسی S21 اولترا اما از 16 گیگابایت حافظه رم در قدرتمندترین مدل خود بهره می برد که میزان حافظه هم در این مدل به 512 گیگابایت می رسد. از لحاظ کیفیت دوربین ها هم گلکسی S21 اولترا برنده بی چون و چرای این مقایسه است.

وان پلاس 10 پرو اگرچه پرچم دار سال 2022 است اما فقط از لحاظ پردازشی و سرعت شارژ گلکسی S21 را مغلوب می نماید. در واقع با در نظر گرفتن تمام موارد می توانیم بگوییم نماینده چینی تقریبا 3 برابر سریع تر از گلکسی S21 اولترا شارژ می گردد؛ چه به صورت بی سیم و چه به صورت سیمی. آن هم در شرایطی که شارژر درون جعبه وجود دارد و قطعا این یک نکته ناامیدنماینده راجع به گلکسی S21 اولترا است.

خارج از دنیای اندرویدی ها، گلکسی S21 اولترا یک رقیب بسیار قدرتمند دیگر هم دارد؛ آیفون 13 پرو مکس که اواخر سال 2021 رونمایی و راهی بازار شد و فوق العاده گوشی خوبی به شمار میرود. این گوشی از تراشه A15 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که بسیار سریع تر از اسنپدراگون 888 است. اگرچه در انجام کارهای روزمره شاید خیلی متوجه این موضوع نشوید اما در انجام کارهای گرافیکی سنگین کاملا قدرت بیشتر A15 خود را نشان می دهد. با این حال در زمینه نمایشگر، حافطه رم، سرعت شارژ و بعلاوه تنوع بالای دوربین ها، گلکسی S21 اولترا می تواند با آیفون 13 پرو مکس رقابت کند و در مقابل آن بازنده نیست.

سامسونگ در سال 2020 خاطرنشان کرد می خواهد پرچم داران و گوشی های میان رده قدرتمند خود را به مدت 3 سال به سیستم عامل نو به روزرسانی کند. گلکسی S21 اولترا هم نه تنها جز این فهرست بود بلکه اکنون اندروید 12 را هم سریع تر از هر پرچم دار دیگری از شرکت رقیب دریافت کرد و هنوز هم تا دو سال دیگر به صورت کامل از لحاظ نرم افزاری پشتیبانی می گردد. بنابراین از لحاظ نرم افزاری هیچ مسئله ای وجود ندارد.

طراحی مینیمافهرستی جواب داد

تعیینات فنی قدرتمند از جمله مواردی هستند که در زیبایی و پیروزیت گوشی تاثیر به سزایی دارند اما طراحی هم اهمیت بسیار بالایی دارد. یک طراحی نه چندان زیبا باعث می گردد کاربر در درجه اول اصلا تمایلی به گوشی نشان ندهد که بخواهد آن را خریداری کند و سپس عاشق کار کردن با آن گردد.

اما خوشبختانه گلکسی S21 اولترا در دسته پرچم داران زیبا قرار می گیرد. این گوشی زیباست و اگرچه زیبایی یک مقوله کاملا سلیقه ای است اما با این حال اگر به پرچم داران دیگر نگاه کنید می بینید ظرافت و زیبایی گلکسی S21 اولترا را در کمتر محصولی شاهد هستیم. این یک نکته بسیار مهم است چرا که گلکسی S20 اولترا اصلا اینطور نبود. زشت شاید تنها کلمه ای بود که می شد با استفاده از آن گلکسی S20 اولترا را توصیف کرد (نظر نویسنده سایت منبع) اما شرکت کره ای در طراحی مدل سال 2021 با ادغام فریم کناری با بدنه، زیبایی گوشی را دو چندان کرد. این تغییر کم اما بسیار تاثیرگزار بود و توانست نظر مثبت کاربران زیادی را جلب کند.

با این همه گلکسی S21 اولترا یک گوشی بزرگ و سنگین است که شاید آن را برای همه مناسب نکند. با وزن 229 گرم و میزان 6.8 اینچی، وقتی گوشی را درون جیب خود می گذارید، خصوصا با قاب محافظ، اینطور به نظر می رسد که یک تکه آجر به همراه شماست. بنابراین اگر دست بزرگی نداشته باشید قطعا کار کردن با این گوشی حتی یک سال بعد از استفاده نه تنها عادی نخواهد شد بلکه هر روز آزاردهنده تر از دیروز خواهد بود. البته کاربرانی که در پی خرید چنین گوشی هایی می فرایند می دانند چه چیزی می خواهند و قطعا میزان گوشی را از قبل مد نظر دارند. بنابراین نمی توان گفت میزان این گوشی کاربر را غافلگیر خواهد نمود.

آیا دوربین گلکسی S21 اولترا هنوز هم خوب است؟

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که کاربران گلکسی S20 اولترا را درگیر خود کرد دوربین ضعیف آن بود. البته خود دوربین مسئله ای نداشت اما تعیین نبود چرا این گوشی در زمینه فوکوس ناتوان بود و همین قضیه هم باعث شد S20 اولترا با آن سنسور 108 مگاپیکسلی قدرتمندش نتواند آنطور که باید درخشان ظاهر گردد. اما در گلکسی S21 اولترا بسیاری از این مشکل ها رفع شد و شاهد یکی از برترین گوشی های اندروید در زمینه دوربین بودیم.

بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم دوربین گلکسی S21 اولترا هنوز هم فوق العاده است. نه تنها می توان با این گوشی تصاویر حیرت انگیزی ثبت کرد بلکه سیستم تله فوتوی آن به شما این امکان را می دهد تا 10 برابر به صورت اپتیکال روی اجسام دور زوم کنید. این قابلیتی نیست که هر گوشی در اختیار شما قرار دهد اما در نماینده سامسونگ شاهد آن هستیم.

فوکوس دیگر مشکل دوربین S21 اولترا نیست و از لحاظ پردازش تصویر و قابلیت های نرم افزاری هم One UI 4 هرآنچه که احتیاج بود در اختیار آن گذاشت. بنابراین با توانایی های پردازشی اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 و عملکرد خوب خود سنسورها در زمینه عکاسی و فیلم برداری، یک مجموعه قدرتمند را شاهد هستیم که تا سال بعد هم می تواند کاربران را راضی نگه دارد. قابلیت فیلم برداری در وضوح 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه و بعلاوه حالت Director Mode با امکان سوییچ بین دوربین ها حین فیلم برداری را هم از قلم نیاندازید که یکی از امکانات مجذوب کننده این گوشی به شمار میرود.

البته هر گوشی یک نقطه ضعفی در زمینه عکاسی دارد و گلکسی S21 اولترا هم از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال دوربین این گوشی گاهی اوقات تصاویر اشباع شده ای را ثبت می نماید یا در شارپ کردن تصاویر عملکرد خوبی ندارد. هرچند سامسونگ برای این مشکل هم راهکار نوی را در نظر گرفته است. اپلیکیشن Expert Raw این امکان را به شما می دهد که به تمام توان سخت افزاری دوربین S21 اولترا دسترسی داشته باشید و تصویری مطابق سلیقه خود ثبت کنید. البته به کاربران عادی چنین اپلیکیشنی پیشنهاد نمی گردد اما اگر فکر می کنید در این زمینه حرفه ای یا نسبتا حرفه ای هستید، این اپلیکیشن می تواند به شما یاری کند.

گاهی اوقات، همه چیز اولترا نیست!

وقتی سامسونگ از سال 2020 تصمیم گرفت گوشی های قدرتمند خود را با پسوند اولترا راهی بازار کند، این حس به کاربران منتقل شد که برترین های هر سال در این پرچم دارها قرار خواهد گرفت. تا حد زیادی هم این حس درست بود. تمام قابلیت های خوبی که سامسونگ پیش از این برای تمام پرچم دارهایش در نظر می گرفت اکنون فقط برای مدل اولترا بود (البته در سال 2020 کمتر شاهد چنین چیزی بودیم). برای مثال بهره مندی از 16 گیگابایت حافظه رم، دوربین 108 مگاپیکسلی، دوربین پریسکوپی و بسیاری از قابلیت های دیگر که بعضی ها اصلا بدرد احتیاج کنونی کاربران هم نمی خورد.

اما با تمام این تفاسیر گلکسی S21 اولترا از یک سری جهات نتوانست جوابگوی احتیاجها و انتظارات کاربرانش باشد. در ادامه به چند مورد از نقاط ضعف این گوشی اشاره خواهیم داشت.

عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

512 گیگابایت حافظه داخلی واقعا زیاد به نظر می رسد. اما برای بعضی از کاربران که به کار عکاسی و فیلم برداری و ویرایش علاقه دارند، شاید دو برابر این میزان هم جوابگوی احتیاج نباشد. بنابراین شرکت های سازنده وقتی چنین پرچم دار قدرتمندی را فراوری می نمایند که حتی قادر به ضبط ویدیوی 8K است (حجم هر یک ثانیه فایل به صورت میانه 10 مگابایت است)، باید راهکاری برای افزایش ظرفیت حافظه داخلی هم بگذارند یا اینکه مدل هایی از گوشی را به حافظه بیشتر مجهز نمایند. مثل کاری که اپل کرد و آیفون 13 پرو و پرو مکس را در مدلی با 1 ترابایت حافظه داخلی به فروش رساند.

گلکسی S20 و نوت 20 اولترا از این حیث واقعا گوشی های خوبی بودند. کاربر می توانست صرف نظر از مدل مورد نظر، حافظه داخلی آن را به وسیله کارت حافظه جانبی افزایش دهد. اما چنین قابلیتی درون گلکسی S21 اولترا وجود ندارد و میزان حافظه داخلی آن هم نهایتا به 512 گیگابایت می رسد (490 گیگابایت در دسترس است که با یک فایل 14 ساعته با کیفیت 8K کاملا پر می گردد).

اینطور که به نظر می رسد، درگاه کارت حافظه کم کم در حال تبدیل شدن به جک هدفون است که علی رغم محبوبیت بسیار بالایی که داشت، باز هم مغلوب خواسته شرکت ها برای دریافت سود بیشتر شد و از گوشی های پرچم دار کنار رفت. در حال حاضر تقریبا می توانیم بگوییم تمام گوشی های پرچم دار از این جک محبوب برخوردار نیستند و حتی در بعضی از میان رده ها هم از آن خبری نیست. سامسونگ شاید مقصر نباشد چرا که فقط آنچه را که مد هست دنبال نموده اما وقتی پسوند اولترا را در کنار نام گوشی می بینیم، انتظار داریم همه چیز آن اولترا باشد.

سرعت شارژ پایین، حتی کمتر از حد میانه

گلکسی S21 اولترا از شارژر 25 واتی سریع سامسونگ پشتیبانی می نماید که برای گوشی های میان رده یا گوشی هایی که از باتری با ظرفیت کمتر از 5000 میلی آمپر ساعت بهره می برند کاملا مناسب است اما برای شارژ کهکشانی قدرتمند سامسونگ اصلا از سرعت لازم برخوردار نیست. وان پلاس در این زمینه یکی از پیروز ترین شرکت ها به شمار میرود که می توان پرچم دارهای آن را در مدت زمان کمتر از 40 دقیقه از 0 تا 100 درصد به صورت کامل شارژ کرد. این روزها حتی پیکسل 6 و 6 پرو هم در مقایسه با گلکسی S21 اولترا در زمینه شارژ سریع عملکرد بهتری دارند.

تمام این ها زمانی بدتر می گردد که بدانیم شارژری هم درون جعبه گلکسی S21 اولترا قرار ندارد. اگرچه دلایل شرکت ها برای این کار برای خودشان قانع نماینده بود اما فروش شارژر در بسته بندی جداگانه یک اتفاق عجیبی بود که فقط محافظین محیط زیست دنیای فناوری می توانستند آن را رقم بزنند. خرید شارژر 25 واتی اصلی و درست هم کار ساده ای نیست. بسیاری از کاربران از USB PD PPS درست شارژر خبری ندارند و اصلا ایده ای در رابطه با آن ندارند اما برای خرید شارژر مناسب باید از آن اطلاع داشته باشند.

شایعات حاکی از آن است سامسونگ می خواهد برای گلکسی S22 اولترا از شارژر 45 واتی سیمی و 25 واتی بی سیم استفاده کند. این ارتقا هوشمندانه، به جا و بسیار مناسب است اما متاسفانه گلکسی S21 اولترا از لحاظ سخت افزاری امکان پشتیبانی از شارژر با سرعت بیشتر از 25 وات سیمی و 15 وات بی سیم را ندارد و حتی اگر شارژری سریع تر را به آن متصل کنید، باز هم گوشی با همان سرعت 25 وات شارژ می گردد.

عدم پشتیبانی از کدک aptX HD

بسیاری از شرکت ها پشتیبانی از کدک های مختلف بلوتوث را در گوشی های خود قرار می دهند. برای مثال سونی LDAC و سامسونگ هم Scalable Codec را در اختیار دارد اما یکی از برترین کدک ها، aptX HD یا نمونه نوتر یعنی aptX Adaptive است که به وسیله کوالکام طراحی شده اند. متاسفانه گلکسی S21 اولترا از این استانداردها بهره نمی برد.

اگر از آن دسته کاربرانی نیستید که به سیستم صوتی یا کیفیت صدا اهمیت ویژه ای می دهند، بنابراین این قابلیت شاید خیلی برایتان حائط اهمیت نباشد یا اینکه اصلا دلتان نخواهد در رابطه با آن بدانید اما برای کسانی که گوشی دادن به موسیقی شغل و حرفه آن ها را تشکیل می دهد، پشتیبانی از کدک های یادشده واقعا مهم است. حال این پرسش بوجود می آید که چرا سامسونگ گوشی مدل اولترای خود را به این قابلیت های واقعا مورد احتیاج مجهز نکرد؟ عدم وجود این استانداردها در شرایطی که خبری از جک 3.5 میلی متری هدفون یا دانگل تبدیل آن درون جعبه نیست بیشتر حس می گردد چرا که کاربران بیشتر به استفاده از بلوتوث تشویق می شوند در حالی که یکی از برترین استانداردهای صوتی در آن دیده نمی گردد.

البته اگر از هدفون های بلوتوثی با برند سامسونگ یا سونی بهره ببرید امکان استفاده از کدک های LDAC یا SSC فراهم خواهد بود اما متاسفانه خبری از aptX Adaptive یا aptX HD نیست و این یک نکته منفی بزرگ برای گلکسی S21 اولترا به شمار میرود.

نتیجه؛ آیا خریدن گلکسی S21 اولترا در سال 2022 منطقی است؟

علی رغم یک سری نقاط ضعف بزرگ و مهم، گلکسی S21 اولترا هنوز هم یک گوشی فوق العاده قدرتمند، کاربردی و مجذوب کننده به شمار میرود که توانایی بسیار زیادی در انجام امور پردازشی و گرافیکی دارد، از ظاهر بسیار خوبی بهره می برد، حس و حال فوق العاده ای به کاربر القا می نماید و از همه مهم تر، تا دو سال کامل از سوی سامسونگ به صورت نرم افزاری پشتیبانی می گردد. حتی قیمت آن هم دیگر 1200 دلار نیست و کاهش پیدا نموده است. بعد از عرضه سری گلکسی S22 هم به احتمال بسیار فراوان باز هم شاهد کاهش قیمت این گوشی خواهیم بود.

به شخصه فکر می کنم وقتی به عرضه گوشی های پرچم دار نسل نو نزدیک شده ایم، خرید پرچم دار سال گذشته خیلی ایده خوبی نیست. آن هم در شرایط فعلی بازار که قیمت هر دوی آن ها بسیار زیاد است. اگر مثلا قرار بود در رابطه با ارزش خرید گلکسی S21 فن ادیشن حرف بزنیم می توانستیم آن را پیشنهاد بدهیم چرا که این گوشی قیمت بسیار مناسبی دارد. اما پرداخت بیش از 1000 دلار برای پرچم داری که قرار است به زودی یک گوشی با نهایتا 200 دلار قیمت بیشتر جایگزین آن گردد، شاید خیلی منطقی به نظر نرسد.

البته وقتی می گوییم غیرمنطقی منظورمان زیر سوال بردن قابلیت های خوب گلکسی S21 اولترا نیست. بلکه نشان دادن ارزش خرید بالاتر گلکسی S22 اولترا به عنوان تلفیقی از پرچم داران سری گلکسی نوت و S است که از قلم S-Pen بهره می برد، اندروید نوتری دارد، توانایی پردازشی آن بسیار بالاست، سرعت شارژر بیشتری دارد، دوربین های آن به لطف پردازشگر نو و تکنیک های نرم افزاری متنوع بهتر و باکیفیت تر شده اند و بسیاری موارد خوب دیگر که ذکر تمام آن ها از حوصله متن خارج است.

با این حال نظر وب سایت منبع در رابطه با گلکسی S21 اولترا این است که این گوشی همچنان ارزش خرید دارد و نباید در خرید آن حتی در شرایطی که یک ماه تا عرضه رسمی سری S22 به بازار زمان به جای مانده درنگ کرد. اما عجله نکنید. گوشی های بسیار خوبی در راه هستند که احتمالا ارزش صبر کردن را خواهند داشت. با در نظر گرفتن قیمت بالای گلکسی S21 اولترا، شاید بتوان پرچم دارهای سال 2022 را با قیمتی مناسب تر تهیه کرد. البته این در صورتی است که فقط به پرچم داران سامسونگ علاقه مند نباشید. در غیر این صورت باید منتظر بمانید تا قیمت این گوشی کاهش چشمگیری داشته باشد چرا که با وجود اختلاف 100 دلاری با مدل S22 اولترا، هیچ قابلیتی ارزش خرید این گوشی یک ساله را توجیه نمی نماید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا فکر می کنید خریدن گلکسی S22 اولترا در سال 2022 منطقی است یا باید منتظر گوشی های دیگر بمانیم؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2291

به "آیا خریدن گلکسی S21 اولترا در سال 2022 منطقی است؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "آیا خریدن گلکسی S21 اولترا در سال 2022 منطقی است؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خریدن گلکسی S21 اولترا در سال 2022 منطقی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید