واگذاری شرکت بهره برداری مترو صحت ندارد ، یک کیلومتر مترو نزدیک به هزار و 250 میلیارد تومان هزینه دارد

به گزارش تفطن، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینک هزینه ساخت و بهره برداری هر کیلومتر از مترو تا هزار و 250 میلیارد تومان است، یادآور شد: باز بودن درب مترو ممکن است به علت خرابی ناگهانی باشد.

واگذاری شرکت بهره برداری مترو صحت ندارد ، یک کیلومتر مترو نزدیک به هزار و 250 میلیارد تومان هزینه دارد

به گزارش خبرنگاران، مهدی چمران در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور جلسات امروز شورا، اظهار کرد: طرح اصلاحیه بهای خدمات آتش نشانی در این جلسه آنالیز خواهد شد.

او با بیان اینکه عقب افتادگی در آنالیز باغات را داریم، یادآور شد: چند گزارش حسابرسی و چند مورد آنالیز پلاک های ثبتی هم در دستور این جلسه است.

چمران با اشاره به خبر واگذاری شرکت بهره برداری مترو به بخش خصوصی، گفت: چنین چیزی را بنده نشنیده ام و عملی نیز نیست. مترو مصوبه دولت است و برای اینکه سریع تر پیش برود اداره بخشی از آن به شهرداری واگذار شد و هیچ بخش خصوصی نمی تواند آن را اداره کند چراکه درآمدزایی ندارد و هزینه های آن وحشتناک است.

او با بیان اینک هزینه ساخت و بهره برداری هر کیلومتر از مترو تا هزار و 250 میلیارد تومان است، یادآور شد: باز بودن درب مترو ممکن است به علت خرابی ناگهانی باشد؛ مترو استاندارد سخت و سنگینی دارد که باید رعایت گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز شورا ستاد مدیریت محلات را تشکیل نداده و قرار بر این بود این هفته یا هفته آینده ستاد شکل بگیرد، شورا و شهرداری باید هریک 6 نفر را معرفی نمایند و 6 تا 7 نفر نیز از محلات تعیین شوند که شهرداری نیروهای خود را معرفی نموده است.

20 سال است می گویند قرارداد نمایشگاه سه ساله منعقد شده است!

چمران در صحن شورا نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی، گفت: با اینکه ما به این موضوع ایراد وارد می کنیم و ناراحتی هایی نیز برای مردم آن منطقه داشته، اما برگزاری نمایشگاه کتاب رویداد فرهنگی ویژه ای است. با وجود اختلاف نظرات، شهرداری و شورا برای این رویداد فرهنگی کمال همکاری را داشته اند.

او بعلاوه توضیح داد: خروج مصالح ساختمانی و پاکسازی مصلی به وسیله شهرداری به ویژه منطقه هفت انجام شد؛ شهرداری حمایت لازم را انجام داد اما همچنان بر این موضوع تأکید داریم که مصلی و نمایشگاه بین المللی محل مناسبی نیست و همانطور که دادستان کل کشور موضوع را پیگیری نموده ما نیز مساله انتقال نمایشگاه را دنبال می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از 20 سال پیش می گویند قرارداد نمایشگاه را سه ساله منعقد نموده اند، گفت: به نظر می رسد هنوز سه سال به خاتمه نرسیده است؛ ممکن است عصبانیت مردم کار دستشان بدهد و باید مراقب باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2543

به "واگذاری شرکت بهره برداری مترو صحت ندارد ، یک کیلومتر مترو نزدیک به هزار و 250 میلیارد تومان هزینه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری شرکت بهره برداری مترو صحت ندارد ، یک کیلومتر مترو نزدیک به هزار و 250 میلیارد تومان هزینه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید