راهنمای خرید در پکن، چین

به گزارش تفطن، پکن، شهری بزرگ و پیشرفته است که مراکز تجاری فراوانی دارد. با وجود تنوع در مراکز تجاری، بهتر است که قبل از سفر به این شهر، مناطق مختلف خرید آن را بشناسید.

راهنمای خرید در پکن، چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

خرید در پکن، روزبه روز راحت تر و متنوع تر می گردد. این شهر بزرگ با وجود مراکز خرید مدرن و جدید، پلازاها و مراکز تجاری وسیع، به بهترین شهر چین برای خرید تبدیل شده است. 30 سال پیش فقط چند دپارتمان استور محدود و بازارهای کوچک در پکن وجود داشت اما امروزه، در هر خیابان و محله، چندین مگامال و مراکز خرید بزرگ و مدرن وجود دارد. درکنار آن، بازارچه های قدیمی و بوتیک های مختلف، به عرضه بهترین و متنوع ترین کالاها می پردازند.

برای خرید در پکن، انتخاب های زیادی دارید. اینکه کجا را انتخاب کنید بستگی به بودجه ای دارد که برای خرید در نظر گرفته اید. تنوع کالاها و قیمت آن ها بسیار زیاد است و در مراکز تجاری مختلف پکن می توانید محصولات مورد نظرتان را با قیمت های مختلفی در تور پکن خریداری کنید. از مراکز خرید مدرن و مجلل گرفته تا بازارچه ها و خیابان های شلوغ و پررفت و آمد.

تور پکن شانگهای

برترین مناطق خرید درپکن

خیابان وانگفوجینگ (Wangfujing)

این خیابان مشهورترین خیابان خرید پکن است و در یکی از تجاری ترین مناطق شهر در مرکز پکن واقع شده است. قدمت این خیابان بیش از 700 سال است و در زمان دودمان یوآن، این خیابان پایه گذاری شده است. در اواسط دوران دودمان مینگ، اولین فعالیت های تجاری در این خیابان شکل گرفته است. وقتی بازار Dong An در سال 1903 پایه گذاری شد، این خیابان به یک مرکز تجاری مهم تبدیل شد. امروزه این خیابان کمتر از یک کیلومتر طول دارد، ولی همواره شلوغ و پر از مغازه ها و فروشگاه های مشهور و قدیمی است.

این خیابان را به عنوان خواهر خیابان شانزالیزه می شناسند. درکنار جاذبه ها و مراکز تجاری مدرن، سبک و سیاق سنتی چینی در معماری بخش هایی از خیابان دیده می گردد. بیشتر بخش های این خیابان به صورت پیاده راه و مخصوص عابرین پیاده در نظر گرفته شده است. ایستگاه وانگفوجینگ از خط 1 متروی پکن در این ناحیه واقع شده است. فروشگاه های متعدد از برندهای مشهور و چایخانه های سنتی فراوانی در اطراف این خیابان واقع شده است. یکی از خیابان های فرعی وانگفوجینگ، خیابان اسنک است که در آن می توانید غذاها و دسرها و اسنک های عجیب و غریبی پیدا کنید و اگر دوست داشتید، آن ها را امتحان کنید.

خیابان Qianmen

این خیابان در جنوب میدان Tiananmen واقع شده است و بیش از 500 سال است که به عنوان یکی از مراکز تجاری مهم شهر شناخته می گردد. اگر از هواداران محصولات سنتی چینی هستید، اینجا بهترین مکان برای خرید است. معماری این خیابان، معماری دودمان مینگ و چینگ است که به زیبایی مرمت شده است. در این خیابان فروشگاه های قدیمی زیادی وجود دارد که شهرت جهانی دارند و محصولات سنتی چینی را با بهترین کیفیت عرضه می نمایند. حس و حال سنتی این خیابان را باید از نزدیک لمس کنید.

خیابان Qianmen درکنار همه جذابیت های سنتی و حال و هوای قدیمی، به یک خیابان مخصوص عابر پیاده تبدیل شده و جاذبه ها و مراکز خرید مدرن هم دارد. غیر از خرید، امتحان کردن غذاهای سنتی و لذت بردن از تفریحات گوناگون، از جاذبه های این خیابان برای گردشگران و اهالی شهر است.

بازار ابریشم

این مجموعه، یک بنای 7 طبقه است و همان طور که از اسم آن معین است، پر از محصولات ابریشمی زیبا است. هر آنچه که تصور کنید از محصولات ابریشمی در این بازار پیدا می گردد از لباس و پیراهن و شال گرفته تا کالای خواب و انواع صنایع دستی. علاوه بر این، بازار ابریشم، چیزهایی فراتر از ابریشم دارد. اینجا محلی برای عرضه صنایع دستی سنتی چینی، اشیای عتیقه، آثار خوشنویسی، فرش، رومیزی، کالای خواب، نقاشی های سنتی، لباس های دست بافت، اسباب بازی، کالاهای دیجیتال و زیورآلات مختلف است. هر چیزی که در این خیابان پیدا کنید، از محصولات عرضه شده در مراکز خرید شهر، ارزان تر است. البته برای تخفیف دریافت، می توانید حسابی چانه بزنید.

در طبقه هم کف، لوازمی مثل کفش، کمربند، کیف دستی و ساک و چمدان به فروش می رسد. در طبقات اول و دوم، پوشاک از برندهای مشهور عرضه شده است. محصولات ابریشمی در طبقه سوم به فروش می رسند و شامل انواع کراوات، رومیزی، لباس سنتی و سایر اقلام ابریشمی است. چند خیاطی هم در این مجموعه وجود دارد که می توانید بهترین لباس ها را برای خودتان سفارش دهید.

طبقات چهارم و پنجم زیورآلات، مروارید، صنایع دستی و آثار هنری چینی، ساعت و لوازم الکترونیکی دارد. در طبقات پنجم و ششم رستوران هم وجود داد که در آن ها می توانید غذا بخورید و استراحت کنید و برای ادامه خرید آماده شوید.

بازار Panjiayuan

برای بسیاری از گردشگران خارجی، سر زدن به این بازار بسیار مهم است و معمولا برای آن برنامه ریزی می نمایند. این بازارچه، بزرگ ترین بازار فروش اشیای آنتیک در چین و حتی در آسیا است. بیش از سه هزار غرفه شخصی در وسعتی معادل 48 هزار و 500 مترمربع درکنار هم قرار گرفته اند. اینجا بازاری است که همه اقشار می توانند به آن سر بزنند. جالب است بدانید که حتی هیلاری کلینتون هم از این بازار خرید نموده است.

هر سوغاتی و صنایع دستی که تصور کنید، در این بازار پیدا می گردد. کتاب های قدیمی، آثار نقاشی سنتی، سکه های قدیمی چینی، مجسمه های بودایی، لباس های سنتی از گروه های قومی مختلف و هر آنچه که فکر کنید، به راحتی در این بازار پیدا می گردد. بخش مربوط به کالاهای آنتیک هر روز باز است، ولی بخش مرتبط با هنر و صنایع دستی فقط روزهای شنبه و یکشنبه فعالیت می نماید.

منطقه خرید Xidan

این منطقه در غرب میدان Tiananmen واقع شده است و یک منطقه تجاری لوکس است. غیر از مراکز تجاری، امکانات تفریحی متعدد و رستوران های فراوانی دارد. مراکز خرید این منطقه مثل دپارتمان استورهای آمریکایی، همه امکانات تفریحی را درکنار هم دارند. هر آنچه که احتیاج داشته باشید با قیمت های متنوع در این منطقه پیدا می گردد. فروشگاه های قدیمی و مدرن، کتاب فروشی ها، فروشگاه های صنایع دستی، دپارتمان استورهای زنجیره ای و انواع فروشگاه ها در این منطقه پذیرای بازدیدنمایندگان است.

بازار Hongqiao

این بازار یکی از محبوب ترین ها در پکن است و در آن هر چیزی که فکر کنید، پیدا می گردد. از پوشاک و زیورآلات گرفته تا اشیای آنتیک، کفش، سوغات و صنایع دستی، اسباب بازی و حتی مواد خوراکی. البته در نظر داشته باشید که این کالاها قیمت ها و در نتیجه کیفیت های متفاوتی دارند، بنابراین باید موقع خرید دقت کنید. مطمئن باشید که با هر بودجه ای می توانید اینجا چیزی به عنوان سوغات پیدا کنید. برای رسیدن به این بازار می توانید خط 5 مترو را سوار شوید و در ایستگاه معبد بهشت پیاده شوید.

منبع: کجارو / tour-beijing.com
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 784

به "راهنمای خرید در پکن، چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در پکن، چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید