ورود سامانه بارشی نو به کرمانشاه

به گزارش تفطن، معاون هواشناسی کرمانشاه با اشاره به شرایط جوی استان طی روز های آینده از ورود سامانه بارشی تازه به کرمانشاه از روز سه شنبه اطلاع داد.

ورود سامانه بارشی نو به کرمانشاه

علی محمد زور آوند معاون هواشناسی کرمانشاه با اشاره به اندازه بارندگی های استان کرمانشاه، گفت : بارش های 48 ساعته اخیر در استان کرمانشاه به طور میانگین 10.3 میلیمتر بارش ثبت شده است.

وی اضافه نمود: اندازه بارش شهر کرمانشاه در سامانه بارشی روز های گذشته 2.7 بود و بیشترین بارش ها در شهرستان پاوه با 31.4 میلیمتر، شهرستان جوانرود 22.4 میلیمتر به ثبت رسیده است.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه با تاکید بر متنوع بودن اندازه بارش ها در استان کرمانشاه، توضیح داد: در پی آخرین بارش های اتفاق افتاده در استان کرمانشاه هیچ شهرستانی در این استان بدون بارندگی نبوده و کمترین بارندگی ها برای ماهیدشت با چهار میلیمتر و شهرستان کنگاور با 3.2 میلیمتر بوده است.

زور آوند گفت: اندازه بارش های سال زراعی 1401 برای شهر کرمانشاه تا به امروز 23.4 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد و در بلند مدت 70 درصد کاهش بارندگی رقم خورده است.

وی مطرح نمود: میانگین بارش های استان کرمانشاه در سال زراعی 33.8 میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 37 درصد و نسبت به بلند مدت 61 درصد کاهش بارندگی را شاهد هستیم.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه با بیان بارش های پیش بینی شده برای کرمانشاه، گفت: برای روز های آینده سامانه جدیدی پیش بینی شده که از روز سه شنبه جو استان کرمانشاه را متأثر خواهد نمود که روز چهارشنبه و پنجشنبه بارش های چشمگیر خواهد داشت.

زور آوند ادامه داد: از امروز تا روز سه شنبه افزایش دما در استان کرمانشاه خواهیم داشت، اما پس از ورود سامانه بارشی در روز سه شنبه تا هفته آینده شاهد کاهش تدریجی دمای هوا خواهیم بود .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2469

به "ورود سامانه بارشی نو به کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی نو به کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید