تور ارزان چین: وعده چین درباره توقف پروژه های زغال سنگ برای مهار گرمایش زمین

به گزارش تفطن، به گفته رهبر چین کشورش حمایت و پشتیبانی از سایر کشورهای در حال پیشرفت در راستا توسعه انرژی کم کربن و سبز و سازگار با محیط زیست را تقویت می نماید و پروژه های نو مبتنی بر سوخت زغال سنگ در خارج از این کشور را اجرایی نخواهد کرد.

تور ارزان چین: وعده چین درباره توقف پروژه های زغال سنگ برای مهار گرمایش زمین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، شی جین پینگ رهبر چین روز گذشته (سه شنبه 21 سپتامبر، 30 شهریور ماه) تاکید نمود که کشورش حمایت و پشتیبانی از سایر کشورهای در حال پیشرفت در راستا توسعه انرژی کم کربن و سبز و سازگار با محیط زیست را تقویت خواهد نمود و پروژه های نو مبتنی بر سوخت زغال سنگ در خارج از این کشور را اجرایی نخواهد نمود.

ناظران بر این باورند که این تعهد چین نمادی است مبنی بر اینکه پکن به مهار گرمایش زمین به وسیله به کارگیری قاطع ترین اراده و گسترده ترین کوشش ها متعهد است تا تعهدات سبز خود را طبق برنامه محقق سازد و آینده ای بهتر رقم بزند.

بر خلاف وعده های پوچ و توخالی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در زمینه تغییرات اقلیمی، کووید-19 و اتحاد جهانی که آمریکا در تحقق بخشیدن به آنها سهم چندانی ایفا ننموده و حتی در بعضی موارد هم در پیشرفت این امور خرابکاری نموده است، کارشناسان تاکید نموده اند که این اظهارات نماد عزم چین در حل بحرانی ترین چالش های پیش روی بشریت است.

رهبر چین ضمن سخنرانی ویدئویی خود در مباحثه عمومی هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بر اهمیت ارتقاء حاکمیت جهانی محیط زیست، پاسخ و واکنش فعال در برابر تغییرات اقلیمی و ایجاد جامعه ای زیستی برای بشر و طبیعت تاکید نمود.

شی جین پینگ در عین حال بر گذار سریع به سوی یک اقتصاد سبز و کم کربن و دستیابی به توسعه و احیای سبز و سازگار با محیط زیست تاکید نمود و گفت: چین کوشش خواهد نمود تا انتشارات گاز دی اکسید کربن خود را تا قبل از سال 2030 میلادی به اوج خود برساند و تا قبل از سال 2060 خنثی سازی انتشار کربن را محقق سازد. این فرایند نیازمند سختکوشی بزرگ است و ما هر کوششی را برای تامین این اهداف عملی خواهیم ساخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2107

به "تور ارزان چین: وعده چین درباره توقف پروژه های زغال سنگ برای مهار گرمایش زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: وعده چین درباره توقف پروژه های زغال سنگ برای مهار گرمایش زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید