سقوط صادرات چین نفت را کاهشی کرد

به گزارش تفطن، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه 18 آذرماه پس از انتشار آمار کاهش صادرات کالاها و خدمات چین برای چهارمین ماه متوالی که توجه بازارها را به آسیبهای جنگ تجاری پکن و واشنگتن به اقتصاد جهانی معطوف کرد، سقوط کرد.

سقوط صادرات چین نفت را کاهشی کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، بهای معاملات آینده نفت برنت 33 سنت یا 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و به 64 دلار و شش سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته تحت تاثیر تصمیم اوپک و متحدانش برای افزودن به میزان کاهش فراوریشان، حدود سه درصد رشد نموده بود.

بهای معاملات آینده نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا 37 سنت یا 0.6 درصد کاهش یافت و به 58 دلار و 85 سنت در هر دلار رسید در حالی که هفته گذشته حدود هفت درصد صعود نموده بود.

عقب نشینی بازارهای نفت در معاملات روز دوشنبه پس از انتشار آمار گمرک چین روی داد که بر اساس آن، صادرات کالاها و خدمات چین در نوامبر 1.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرد که با پیش بینی تحلیلگران برای رشد یک درصدی صادرات چین، تفاوت فاحشی داشت.

شروع ضعیف نفت در معاملات هفته جاری با وجود آماری روی داد که نشان داد واردات نفت چین به رکورد بالایی صعود نموده است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار آسیا در شرکت اکسی تریدر، کاهش صادرات چین بارزنماینده پیامدهای منفی جنگ تجاری آمریکا و چین است که مانع رشد اقتصاد دنیای و تقاضا برای نفت شد.

واشنگتن و پکن کوشش دارند به توافق تجاری دست پیدا نمایند که به تعرفه های تلافی جویانه انتها دهد اما مذاکرات به دلیل اختلاف نظر دو طرف بر سر جزییات، ماههاست که ادامه پیدا نموده است.

کاهش قیمتها در معاملات روز دوشنبه روند صعودی قوی معاملات پیشین که ناشی از تصویب عمیق شدن کاهش فراوری اوپک پلاس بود را متوقف کرد.

این فراورینمایندگان در نشست رسمی روز آدینه خود در وین با هدف مقابله با اشباع عرضه، توافق کردند توافق کاهش فراوری را از 1.2 میلیون بشکه در روز به 1.7 میلیون بشکه در روز افزایش دهند که معادل حدود 1.7 درصد از فراوری دنیای است.

با این حال فراوری نفت آمریکا از زمان شروع اجرای توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس در سال 2017 افزایش پیدا نموده و روی قیمتها تاثیر منفی گذاشته است. فراوری این کشور با وجود کاهش شمار دکلهای حفاری آمریکا، فراوری نفتش همچنان رو به رشد است و این کشور را بزرگترین فراورینماینده نفت دنیا ساخته است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در هفته منتهی به شش دسامبر برای هفتمین هفته متوالی کاهش پیدا کرد و با پنج حلقه کاهش، به 661 حلقه رسید.

پنج محور مهم نشست اوپک در هفته جاری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 794

به "سقوط صادرات چین نفت را کاهشی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط صادرات چین نفت را کاهشی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید