صعود اغلب بازارهای آسیایی و رکوردشکنی های بورس هنگ کنگ

به گزارش تفطن، بیشتر بازارهای آسیایی روز سه شنبه به فرایند صعودی خود ادامه دادند و در میان آنها بورس هنگ کنگ حرکت خود برای رکوردشکنی دوباره را ازسرگرفت.

صعود اغلب بازارهای آسیایی و رکوردشکنی های بورس هنگ کنگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس 24، در حالی که بورس های وال استریت به خاطر تعطیلات فعالیتی نداشتند، فشار تقاضای سرمایه گذاران در بازارهای آسیایی باعث تداوم شروع خوب سال 2018 شد و بورس هنگ کنگ به بالاترین سطح چند سال اخیر خود رسید.

شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ پس از چهاردهمین روز افزایش متوالی پیروز به ثبت رکورد جدیدی شد و خوش بینی نسبت به بازارهای جهانی و سیل جریانات نقدی از طرف سرمایه گذاران چینی باعث افزایش خرید سهام در این قطب مالی شد. این شاخص با 0.8 درصد افزایش به 31590.21 واحد رسید. با این حال هنوز 400 واحد تا قله تاریخی خود در اکتبر 2007 فاصله دارد.

شاخص شانگهای کامپوزیت چین با 0.2 درصد افزایش به 3417.19 واحد رسید، و شاخص نیک کی 225 ژاپن با 0.6 درصد افزایش به 23845.50 واحد رسید. در کره جنوبی شاخص کسپی هم 0.2 درصد افزایش یافت و بورس های ولینگتون نیوزلند، مانیل فیلیپن و جاکارتای اندونزی نیز فرایندی افزایشی داشتند. در استرالیا، بورس سیدنی 0.2 درصد کاهش یافت و بورس های سنگاپور و تایوان هم کاهشی 0.1 درصدی را تجربه کردند.

در حالی که بورس های آمریکا به علت تعطیلات بسته بودند، شاخص فوتسی 100 بورس لندن 0.1 درصد کاهش یافت و به 7769.14 واحد رسید.

رشد بورس های اروپایی پس از دو هفته در شرایطی متوقف شد که سهام های دوره ای متحمل بیشترین ضرر شدند. نماد سرکو 7.3 درصد و اینترسرو 2 درصد افزایش یافتند و نماد بالفور بیتی کاهشی 3.3 درصدی داشت.

شاخص استوکس. 600 که در بر دارنده سهام 600 شرکت عمده اروپایی است، شروع قدرتمندی در سال 2018 داشته و بهترین عملکرد خود از ماه اوت سال 2015 تا به امروز را به ثبت رسانده، با وجود اثر مثبت تقویت یورو به خاطر فشار سهام گروه های بانکی و انرژی، تضعیف شد.

یوناتان روی- استراتژیست بازار در گروه اوشن کپیتال گفت: سهام های اروپایی از ابتدای سال 2018 فرایندی صعودی داشته اند و اکنون شاهد نوعی عقب نشینی هستیم.

شاخص اروپایی استوکس. 600 در خاتمه معاملات روز دوشنبه، 0.2 درصد کاهش یافت ولی شاخص بلوچیپ استوکس 50 ای نسبتا بدون تغییر باقی ماند. سهام دوره ای که سود آن ها بیش از سایر سهام ها به قدرت اقتصاد حساس است، بهترین عملکرد امسال را در بین سهام ها داشته اند.

سهام شرکت فنلاندی متسو که سازنده تجهیزات معدنی است، پس از آن که صورت های مالی سه ماهه چهارم سال 2017 آن انتظارات را برآورد نساخت، بیشترین کاهش را داشت و 9.8 درصد سقوط کرد.

سهام فروشگاه خرده فروشی مترو آلمان نیز پس از آن که آمارها نشان داد میزان فروش شعبات روسیه آن در موسم کریسمس کند شده است، 3.8 درصد کاهش یافت.

از طرف دیگر ارزش نماد هولدینگ ازیموت، پس از آن که این شرکت مدیریت دارایی ایتالیایی گفت سود تقسیمی خود را پس از ثبت رکورد جدیدی در جریانات نقدی خالص دو برابر خواهد نمود، بیشترین افزایش را داشت و 12.7 درصد افزایش یافت.

با افزایش اطمینان از بهبود اقتصاد جهانی و شروع فاصله دریافت بانک های مرکزی از سیاست های محرک دوران بحران مالی، دلار آمریکا هفته هاست که از فشار فروش رنج می برد، در حالی که پوند و یورو بزرگ ترین برندگان این شرایط بوده اند.

یورو که هفته گذشته در پی انتشار اخباری مبنی بر نزدیک شدن آنگلا مرکل- صدراعظم آلمان - به توافقی با سایر احزاب برای تشکیل دولت ائتلافی که باعث خروج قوی ترین اقتصاد منطقه یورو از چندین ماه نااطمینانی می گردد، افزایش یافته بود، روز گذشته پیروز شد در پی انتشار آمار مالی نیرومند و اخباری از طرف یکی از اعضای بانک مرکزی اروپا که از احتمال قطع فرآیند خرید اوراق قرضه توسط این بانک از ماه سپتامبر امسال خبر داده بود، با رسیدن به 1.2266 دلار به بالاترین نرخ برابری خود در برابر دلار از دسامبر سال 2014 تا به امروز برسد.

علی رغم نااطمینانی در مورد بریگزیت، پوند به حدود قیمتی که در ماه ژوئن سال 2016- زمانی که انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای داد- داشت نزدیک شد و هر پوند از 1.3806 دلار به 1.3800 دلار رسید. ارزش دلار در برابر ین افزایش یافت و از 110.56 ین به 110.80 ین رسید.

یوان چین روز دوشنبه پس از انتشار اخباری به نقل از یکی از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی آلمان مبنی بر اینکه بانک مرکزی این کشور این ارز را وارد ذخایر ارزی خود خواهد نمود، به فرایند صعودی خود ادامه داد.

قیمت یوان پس از این اظهارات به بالاترین سطح دو سال اخیر خود رسیده است، این اقدام آلمان در راستای تبعیت از تصمیم صندوق بین المللی پول انجام گرفت که در سال 2016، یوان چین را در زمره سبد ارزهای منتخب (متشکل از دلار، یورو، پوند، ین و یوان) قرار داد.

در بازارهای کالا، نفت برنت در بالای 70 دلار باقی ماند اما به دلیل سودگیری معامله گران از افزایش های اخیر قیمتها با فشارهای کاهشی روبرو شد. معامله گران همچنین نگرانند که روسیه در نقش خود در توافق فریز نفتی با اعضای سازمان اوپک به منظور افزایش قیمت ها، بازنگری کند.

هر بشکه نفت برنت با 22 سنت کاهش به 70.04 دلار در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت با 24 سنت افزایش به 64.54 دلار در هر بشکه رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 948

به "صعود اغلب بازارهای آسیایی و رکوردشکنی های بورس هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود اغلب بازارهای آسیایی و رکوردشکنی های بورس هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید