پارک ملی هفت دریاچه، گشتی در زیباترین طبیعت ترکیه

به گزارش تفطن، پارک ملی هفت دریاچه ترکیه

می خواهیم امروز به همراه خبرنگاران به شرق استانبول برویم و جدای از هیاهو و شلوغی های شهر، گشتی در یکی از چشم نوازترین جلوه های طبیعت ترکیه بزنیم. پارک ملی هفت دریاچه ترکیه با هفت دریاچه سحرآمیز، یکی از نفس گیرترین طبیعت های این کشور را دارد. در ادامه همراه ما باشید و این طبیعت زیبای ترکیه را بیشتر بیاموزید!

پارک ملی هفت دریاچه، گشتی در زیباترین طبیعت ترکیه

درباره پارک ملی هفت دریاچه ترکیه (Yedigoller National Park)

پارک ملی هفت دریاچه در شرق استانبول واقع شده است و به علت هفت دریاچه بسیار زیبا، ماهی های قزل آلا و پوشش گیاهی بسیار منحصر بفردی که دارد، معروف است. به علت آب و هوای بسیار خوبی که در این منطقه وجود دارد، پوشش گیاهی غنی ای از درختان توسکا، بلوط و فندق در فصل پاییز وجود دارد و این پارک را به جنگلی از درختان رنگارنگ تبدیل نموده است. جدای از این ها، در این پارک اغوا نماینده، مسیرهای پیاده روی بی نهایت زیبا در کنار چشمه های آب داغ دیده می گردد که جلوه پارک را چندین برابر نموده است.

اگر در فصل زمستان هم از این پارک تماشا کنید، یکی از برترین پیست های اسکی سرتاسر ترکیه را در پیش رو دارید. در واقع می توان گفت پارک ملی هفت دریاچه ترکیه، پارکی برای تمام فصول است و در هر فصلی جذابیت های خاص خود را دارد.

وسعت این پارک ملی حدود 16000 متر مربع است و هر سال حدود 100000 توریست را به خود جذب می نماید. یکی از بزرگترین مزیت های این پارک ملی خلوت بودن و در نتیجه بکر بودن آن است پس اگر در سفر به استانبول خواستید یک روز را دور از هیاهوی فضای شهری بگذرانید، این پارک انتخاب خیلی خوبی است.

تماشای های پارک ملی هفت دریاچه ترکیه

از آنجا که این پارک محیط وسیعی دارد و ممکن است شما هم خیلی با آن آشنا نباشید، خوب است با جاذبه های آن آشنا باشید تا موقع بازدید بتوانید همه جای آن را کامل بگردید:

  • هفت دریاچه

همانطور که از نام آن تعیین است، این پارک ملی دارای هفت دریاچه به نام های بیوک گل، درین گل، سرین گل، نازلی گل، اینس گل، سازلی گل و کوچوک گل است. هر هفت دریاچه به وسیله کوهستان تغذیه می شوند و مانند جواهراتی گرانبها در پارک می درخشند.

  • قله کاپانکایا

اگر بتوانید کمی پیاده روی کنید و به این قله برسید، می توانید چشم انداز بسیار زیبایی از پارک داشته باشید. علاوه بر این، منطقه حفاظت شده گوزن ها هم در این نقطه واقع شده است.

جدای از این ها می توانید عکس های بسیار زیبایی در این پارک بگیرید و بخصوص در موقع طلوع و غروب خورشید، عکس ها بیش ازاندازه باشکوه خواهند بود. 1 روز گشت و گذار در این پارک برای تماشا همه جای آن کافی است اما اگر دوست دارید تا زمان بیشتری در آن بگذرانید می توانید در فضاهای در نظر گرفته شده، چادر بزنید و چند روز اقامت کنید. البته در این پارک، خانه های ییلاقی برای اقامت اجاره داده می شوند و علاوه براین رستوران هایی هم در نزدیکی دریاچه وجود دارند که صبحانه و ناهار سرو می نمایند.

برترین فصل سفر به پارک ملی هفت دریاچه

این پارک با زیبایی خدادادی ای که دارد، در همه فصل ها برای گردش و طبیعت گردی عالی است اما به علت پوشش گیاهی بسیار زیبایی که در فصل پاییز در دنیایی از رنگ ها بوجود می آید، پیشنهاد می کنیم پاییز را انتخاب کنید تا از سکوت بکر و خزان تماشای پارک لذت ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2292

به "پارک ملی هفت دریاچه، گشتی در زیباترین طبیعت ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی هفت دریاچه، گشتی در زیباترین طبیعت ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید