معرفی کوتاه محبوب ترین جاهای دیدنی دهلی

به گزارش تفطن، دهلی، شهری بوده که از لحاظ وسعت و قدمت با شهرهایی چون استانبول، رم، قاهره قابل مقایسه است. دهلی یکی از شهرهای محبوب هند در میان توریست ها بوده و با توجه به قدمتش دارای دیدنی های بسیاری است که شاید با یکبار سفر نتوان به خوبی همه جاذبه های گردشگری دهلی را دید. بسیاری از گردشگران راجستان و هیمالیا که مسیرشان از دهلی می گذرد، دیدن بسیاری از جاهای دیدنی دهلی را از دست می دهند، چرا که اطلاعات کافی از این شهر زیبا ندارند و توقفی کوتاه در آن می کنند و سپس راهی مقصدهای دیگر می شوند. در ادامه این مطلب لیستی از دیدنی های دهلی که دیدن آن ها را به هیچ عنوان نباید از دست داد را برای شما فراهم نموده ایم.

معرفی کوتاه محبوب ترین جاهای دیدنی دهلی

عبادت در Nizamuddin Dargah

نظام الدین یکی از سوفیان دهلی بوده که امروزه مقبره اش محل زیارت مذهبیون قوالی هست. مقبره امیر خسرو، بنیانگذار آیین قوالی در اینجا مورد توجه زائرین بسیاری است. این مورد از جاذبه های گردشگری دهلی در غرب این شهر واقع شده و در طول روز پذیرای زائران بسیاری است.

خیابان جذاب Lodhi Colony

این مورد از جاهای دیدنی دهلی یکی از نمایشگاه های رو باز و رایگان هنری بسیار جذاب بوده که در پی اجرای فستیوالی در منطقه بدل به یک اثر زیبای دیدنی شد که آثار نقاشی شده در آن توسط 30 هنرمند هندی و غیرهندی نقاشی شده اند. سبک نقاشی ها سورئال و با موضوعات قومی قبیله ای، زنان و گردش آب و هوا بود. این منطقه که مستعمره دولتی بوده و دیوارهای بی روحی داشته، اکنون به منطقه ای مهم و پربازدید در دهلی تبدیل شده است. برای بازدید از این مورد از دیدنی های دهلی محدودیت روز و ساعت وجود ندارد.

گشت و گذار در بازار ادویه خاری بائولی (Khari Baoli)

هندوستان شهر عطر و رنگ و طعم های منحصر به فرد است. از لباس های زیبا با پارچه های رنگارنگ تا ادویه های ناب و کم نظیر را می توانید از بزرگترین بازار ادویه آسیا تهیه کنید. خاری بائولی در یکی از مناطق قدیمی دهلی قرار داشته که دروازه های متعددی برای ورود به آن دیده می شوند. حتی آن هایی که اهل خرید هم نیستند، با دیدن آن همه رنگ و تنوع ترغیب می شوند تا چیزی بخرند. بازدید از این مورد از جاهای دیدنی دهلی تمام روزهای هفته به غیر از یکشنبه امکانپذیر هست.

موزه هنر منحصر بفرد Drishyakala

هر بخش در این مورد از دیدنی های دهلی بطور مجزا متعلق به دوره تاریخی خاص از توسعه و پیشرفت هنر مدرن هند تعلق دارد. بیش از 400 اثر هنری در فضایی به وسعت 25000 متر مربع به نمایش در آمده اند. برخی از آثار خاص آمریتا شرگیل در این موزه به نمایش در آمده اند و نقاشی های ویلیام دنیل و نقاشی های منحصر به فرد جامینی روی نیز در این مورد از جاذبه های گردشگری دهلی در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند. محل این موزه در قلعه سرخ بوده، در گذشته سربازخانه انگلیسی ها بود و با بازسازی تبدیل به یک موزه هنری شد. روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه از ساعت 9 تا 5 عصر، این موزه پذیرای علاقمندان خواهد بود.

پارک باستان شناسی Mehrauli

این پارک باستان شناسی، منطقه این بیش از 200 هکتار بوده و دارای بیش از 1000 اثر تاریخی مهم است که سال های بسیاری تحت اشغال بیگانگان بوده اند. این مجموعه باشکوه و مسحور کننده، روایتگر روزهای هندوستان از قرن ها پیش تا به امروز بوده و مقبره جمالی کمالی، دو تن از مریدان مطرح صوفی در مرکز این مورد از جاهای دیدنی دهلی واقع شده است. راجع به این مقبره ها داستان های بسیاری از زبان مردم نقل شده که جالب ترین و البته ترسناکترین آن ها حضور اجنه و روح است. برای بازدید از این پارک باستان شناسی هر روز به غیر از یکشنبه می توانید مراجعه کنید.

گشت و گذار شبانه در منطقه Mehrauli را از دست ندهید

مهرائولی در بخش جنوب دهلی، منطقه ای شیک برای سپری کردن یک آخر هفته شاد است. اغلب افراد مهم جامعه روزهای تعطیل و آخر هفته به این منطقه می آیند و در رستوران هایش شام می خورند و پایکوبی و پایکوبی می کنند.

خرید اجناس خاص در روستای حوض خاص (Hauz Khaus)

بازار مد دهلی، بوتیک های شیک و امروزی، مغازه های آنتیک و زیرزمینی که در آن ها جنس های عتیقه و صفحات موسیقی ناب پیدا می شوند، گالری های هنری و فروشگاه های جواهرات در این منطقه به چشم می آیند. برترین جذابیت این مورد از دیدنی های دهلی، بدون شک مغازه های کوچک و جذاب پوستر فروشی هستند. پوسترهای بالیوود در تمام این مغازه ها از در و دیوار آویزانند و نشان عشق و غرور بی اندازه هندی ها به سینمایشان خواهند بود. بازدید از این منطقه به غیر از روزهای یکشنبه امکان پذیر هست.

بازدید از پارک تاجگذاری

از این مورد از جاهای دیدنی دهلی به عنوان یادبود محل تاجگذاری نام می برند. اینجا در سال 1877 مکانی بود که در آن ملکه ویکتوریا تاجگذاری کرد و آثار و نشانه های متعلق به دوران مستعمراتی هند به خوبی در این منطقه دیده می شوند. مجسمه های ملکه ویکتوریا و شاه جرج در پارک هنوز هم در آن به چشم می آیند و با گشت و گذار در این پارک بیشتر با فضای محیطی دوران استعمار هند آشنا خواهید شد.

رستوران معروف Karims

این رستوران در منطقه قدیمی دهلی قرار داشته و جز یکی از قدیمی ترین رستوران های منطقه است. نهاری یکی از غذای هایی بوده که بی نظیرترین نمونه آن را می توانید در این رستوران میل کنید. این غذای گوشتی دارای ادویه های تندی همچون فلفل تند، زنجفیل و لیمو است.

تماشای کبوترها

در بخش قدیمی دهلی کفتر بازی از گذشته در بین اهالی مرسوم بود. هر ساله در زمستان مسابقه ای اجرا می شود که در آن، کسانی که کبوتر دارند، کبوتران خود را وادار به پرواز می کنند. این برنامه تنها یکبار در سال اجرا شده و آن ها در طول سال به کبوتران خود آموزش می دهند. پرواز کبوتران در آسمان بی نهایت زیبا و دیدنی است.

معبد لال مندیر

یکی از جاذبه های گردشگری دهلی، معبد Lal Mandir Sri Digambar Jain است. جین یکی از دین های مردم بوده و اعتقاد آن ها به صلح و زندگی تمام موجودات بدون جنگ و خون ریزی هست. هنوز نیز جین دیدن، اعتقاد مردم بسیاری در هند است. چندین معبد جین در هند قرار داشته که لال مندیر از جمله قدیمی ترین و باشکوهترین آن هاست. دیوارهای این معبد با نقاشی هایی به قدمت 100 سال مزین شده و بخشی از این معبد به عنوان بیمارستان پرندگان، جهت رسیدگی به بیش از 15000 پرنده زخمی کاربرد دارد.

باغ گیاه شناسی دهلی

این باغ گیاه شناسی که به آن Sunder Nursery می گویند، مجموعه ای متعلق به قرن 16 بوده که توسط مغول ها ساخته شد و در مجاورت آن آرامگاه همایون واقع شده است. این باغ گیاه شناسی تحت نام میراث جهانی در یونسکو ثبت شد.

عمارت سنتی HAVELI

هاولی عمارتی با شکوه با معماری منحصر به فرد در بخش قدیمی هند است، عمارتی لوکس که امروزه بیشتر بخش های آن در حال خراب شدن بوده و شبیه به این عمارت در بخش قدیمی دهلی باز هم دیده می شود. این عمارت چیزی شبیه به یک قصر زیبا و چشم نواز است. بخشی مرمت شده به عنوان Haveli Dharampura در این عمارت وجود داشته که از آن به عنوان یک کافه استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم نوشیدنی مخصوص این کافه، لسی را حتما امتحان کنید.

هتل تماشایی Imperial

معماری این هتل به گونه ای است که تماشای آن حسی همچون عبور از دل زمان مستعمرات را القا می کند. معماری آن ترکیبی از سبک ویکتوریایی و مستعمراتی بوده، در سال 1931 بنا شد و به عنوان اولین هتل لاکچری و بزرگ دهلی مطرح شد.

کافه مرد پیانیست

یکی از کافه های معروف که در آن می توانید به موسیقی زیبای جاز به صورت زنده گوش دهید، کافه مرد پیانیست (The piano man) است. این کافه به علت اجرای برخی از بهترین موسیقی های زنده جاز در دهلی در طول سال های اخیر بسیار محبوب و مشهور شده و سپری کردن ساعاتی در این مورد از دیدنی های دهلی بسیار لذت بخش و سرگرم کننده خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1091

به "معرفی کوتاه محبوب ترین جاهای دیدنی دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کوتاه محبوب ترین جاهای دیدنی دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید