پرواز پکن - اصفهان برقرار می گردد؟

به گزارش تفطن، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه آمار ورود گردشگران چینی به استان رو به افزایش است، ابراز امیدواری کرد که پرواز مستقیم اصفهان - پکن توسط شرکت های هواپیمایی برقرار گردد.

پرواز پکن - اصفهان برقرار می گردد؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

ایرنا: فریدون الهیاری با ارائه آماری از بازدید گردشگران چینی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان از افزایش چهار برابری بازدید گردشگران کشور چین از این آثار و جاذبه های گردشگری در 6 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته اطلاع داد.

وی با اشاره به اینکه پس از لغو ویزا برای گردشگران چینی برای ورود به ایران توسط دولت ایران گفت: آمارها حاکیست که از ابتدای سالجاری تا سرانجام مهر بیش از هشت هزار گردشگر چینی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری اصفهان بازدید نموده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین اضافه نمود: سال گذشته و حتی همزمان با ایام تعطیلات سال جدید چینی(در بهمن 1397)، تنها یک هزار و 700 گردشگر چینی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری اصفهان دیدن کردند.

وی افزود: این در حالی است که فقط در مهر امسال بیش از دو هزار و 800 گردشگر چینی از جاذبه های تاریخی و گردشگری اصفهان دیدن نموده اند.

الهیاری بیان نمود: چین یکی از کشورهای هدف گردشگری به شمار می آید و سالانه 120 میلیون گردشگر چینی به نقاط مختلف جهان سفر می نمایند و ما باید سهم زیادی از بازار گردشگری این کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال های گذشته کوشش های زیادی برای کسب بازارهای جدید گردشگری انجام شد و یکی از این بازارهای هدف، چین است و ما باید بتوانیم سهم اصفهان را از بازار گردشگری این کشور افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته تسهیلاتی را به مناسبت سال نو چینی برای گردشگران این کشور درنظر گرفتیم، گفت: سال گذشته به مناسبت سال نو چینی، هتل ها و مراکز اقامتی استان برای گردشگران چینی بین 20 تا 50 درصد تخفیف درنظر گرفتند.

وی اضافه نمود: امسال نیز قصد داریم با همکاری هتل ها و موسسات گردشگری اصفهان به مناسبت سال نو چینی، تخفیف هایی را برای گردشگران این کشور درنظر بگیریم.

الهیاری گفت: سفر به ایران و اصفهان نسبت به سایر کشورها برای چینی ها مزیت های بیشتری دارد از جمله اینکه قیمت هتل ها و خدمات، ارزانتر است و باید با تبلیغات مناسب بتوانیم گردشگران بیشتری را از چین جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه برقراری پرواز مستقیم بین پکن و اصفهان در افزایش سفر گردشگران چینی به این استان تاثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد: با افزایش رفت و آمدها بین دو شهر، شرکت های هواپیمایی را برای برقراری این پرواز ترغیب کند تا حمل و نقل مسافران در این جهت با سهولت انجام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در باره آمار گردشگران سایر کشورها که از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این استان دیدن نموده اند نیز گفت: بازدید گردشگران خارجی سایر ملیت ها از جاذبه های اصفهان نیز برخلاف بعضی پیش بینی ها نه تنها در سال 1398 کاهش نیافته بلکه از حدود 8 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

سالانه 120 میلیون گردشگر چینی به اقصی جهان سفر می نمایند که سهم ایران از این تعداد یکهزار و700 نفر است.

به اعتقاد کارشناسان، با لغو ویزا برای گردشگران چینی، آمار ورود گردشگران این کشور به اصفهان در امسال نسبت به سال گذشته افزایش می یابد که این اقدام دولت، تاثیر بسزایی در جذب گردشگران و افزایش سهم ایران از بازار گردشگری این کشور خواهد داشت.

برای تسهیل ورود گردشگران چینی به کشورمان، میراث فرهنگی از سال 95 در پی لغو ویزا چینی ها بود که این خواسته در جلسه2 تیر 1398 هیات دولت برآورده شد و دولت با پیشنهاد مشترک وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای لغو ویزا برای ورود اتباع چین به ایران موافقت کرد و بر این اساس وزارت امور خارجه مجاز شد تا نسبت به برقراری مقررات لغو ویزا برای ورود اتباع این کشور به جمهوری اسلامی اقدام کند.

پیش از این، گردشگران چینی با ویزای فرودگاهی وارد ایران می شدند اما اکنون این ویزا با هدف افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور از بین رفته و در این راستا گام مهمی از سوی دولت برای صنعت گردشگری کشور برداشته شده است.

سال نو چینی در ماه بهمن(21 ژانویه تا 18 فوریه) شروع می گردد و بسیاری از مردم بیش از یک میلیارد و 300 میلیون نفری این کشور، خود را برای سفر تفریحی و گردشگری در تعطیلات سال نو در خارج از کشور آماده می نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 650

به "پرواز پکن - اصفهان برقرار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز پکن - اصفهان برقرار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید