پیش بینی کارشناس بازار اقتصادی از قیمت آینده دلار

به گزارش تفطن، خبرنگاران : شاخص کل بورس در اولین روز هفته با رشد 31 هزار و 527 واحدی در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 444 هزار واحد رسید.

پیش بینی کارشناس بازار اقتصادی از قیمت آینده دلار

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، براساس معاملات امروز بیش از 11 میلیارد و 661 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 121 هزار و 322 میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با هشت هزار و 840 واحد افزایش به 445 هزار 235 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با پنج هزار و 787 واحد رشد به 291 هزار و 454 واحد رسیدند.شاخص بازار اول 21 هزار و 766 واحد و شاخص بازار دوم 68 هزار و 347 واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و 679 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و 529 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و 459 واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و 754 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و 300 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و 293 واحد، سرمایه گذاری غدری (وغدیر) با 998 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با 969 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با 804 واحد، بانک پارسیان (وپارس) با 394 واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با 289 واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با 283 واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با 277 واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با 196 واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با 149 واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، باما، ایران خودرو، بانک تجارت و سایپا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد برگه سهم به ارزش 15 هزار و 403 میلیارد ریال داد و ستد شد.

اما فردا چه خواهد شد؟

مصطفی صفاری ، تحلیلگر بازار سرمایه در این خصوص گفت: هر چند بعضی از اتفاقات هفته گذشته تحت عنوان ریزش یاد کردند اما شخصا معتقدم این اتفاق نشانه ریزش بازار یا از دست رفتن محدوده حمایتی نبود.

وی با اشاره به اینکه آنچه رد هفته گذشته رخ داد، ریزش نبود، گفت: همین امروز بازار و حجم ها حال خوبی داشتند ، در هفه گذشته یک سری شایعات بازار را ترساند و شوک روانی ایجاد شد. خوشبختانه حالا بازار راستا طبیعی خود را ادامه می دهد و مطمئن باشید وقتی گزارش 9 ماهه ، شرایط بیاید بازار بهتر هم خواهد شد.

این کارشناس پیش بینی کرد بازار فردا نیز مثبت باشد و روندی مناسب را تجربه کند.

او در پاسخ به این سئوال که دلیل خروج سهامداران از بازار در کوچکترین ریزش بازار چیست؟ گفت: به هر حال بازار با شوکی مهم روبرو شده است . همین سبب شده افق یک سری از سرمایه گذاران کوتاه مدت گردد و در نتیجه روزانه دست به خرید و فروش بزنند.

وی با تاکید بر اینکه چنین رفتاری سبب شده استبازار کمی ملتهب گردد، گفت:باید توجه داشت بعضی تحلیلگران تکنیکال نیز به بازار سیگنال منفی می دادند و به این شرایط دامن میزدند. اما آنالیز های ساختاری نشان می دهد بازار مثبت و رو به رشد است.

صفاری با اشاره به اینکه همه خبرهای در راه مثبت است، گفت: آنالیز دوباره لوایح مربوط به اف ای تی اف و پیوستن به این کنوانسیون بی تردید اتفاقی مثبت است چرا که ریسک سیستماتیک بازار را کم می نماید نقل و انتقال پول را تسهیل خواهد کرد.

وی پیش بینی کرد با بهبود شرایط دلار تا کف 20 هزار تومان امکان کاهش داشته باشد . او با اشاره به این نکته تاکید نمود: حتی دلار 20 هزار تومانی بورس را مثبت نگه می دارد چرا که سال گذشته صادراتی ها با دلار 12 هزار تومان کالا می فروختند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1687

به "پیش بینی کارشناس بازار اقتصادی از قیمت آینده دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی کارشناس بازار اقتصادی از قیمت آینده دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید