چاد کشوری فوق العاده زیبا در آفریقای مرکزی

به گزارش تفطن، چاد کشوری پهناور در مرکز آفریقا است. این کشور هیچ راه آبی و هیچ ساحلی ندارد. اینطور به نظر می آید که چاد از داشتن جاذبه های توریستی بی بهره مانده؛ اما چنین تصوری کاملا اشتباه است. چاد زیبایی های تاریخی و فرهنگی، پوشش گیاهی جالب و تعداد زیادی پارک ملی دارد. علیرغم تمامی این جاذبه ها چاد همچنین بکر و ناشناخته به جای مانده است. بهترین زمان برای گردش در چاد از ماه های آگوست تا دسامبر است. در این زمان از سال آب و هوای این منطقه معتدل است و از گرمای خشن و خشک آفریقا خبری نیست. اگر می خواهید کشور چاد را بیشتر بشناسید با مجله خبرنگاران همراه باشید.

چاد کشوری فوق العاده زیبا در آفریقای مرکزی

دریاچه چاد

یکی از اعجاب انگیزترین پدیده ها در این کشور دریاچه ای بزرگ است که تا سه کشور مجاور هم گسترده شده است. در این دریاچه حدود 44 گونه تمساح زندگی می کند و عمق آن بسیار کم است. دریاچه چاد یک دریاچه فصلی است و مقدار آب آن در درجه اول به حجم آب ورودی از رودخانه چاری بستگی دارد. پوشش گیاهی اطراف دریاچه بسیار انبوه است و پاپیروس به وفور در این منطقه رشد می کند.

دریاچه فتیری

دریاچه دیگری با نام فیتری در چاد وجود دارد. آب این دریاچه براساس حجم آب ورودی از رودخانه های فصلی تغییر می کند. آب این دریاچه شیرین است و عمق آن بسیار کم است.

دی انجامنا

مرکز چاد دی انجامنا است که پیش از جنگ داخلی یکی از زیباترین شهرهای آفریقا به حساب می آمده است. بخش بزرگی از این شهر تاریخی است. در این قسمت می توان یک بازار قدیمی، تعدادی مسجد و بنای به جا مانده از گذشته های دور را مشاهده کرد. موزه ملی چاد در این شهر علاوه بر ارزش تاریخی، مکانی دیدنی و زیبا برای سپری اوقات گردشگران است.

فادا

در شهر فادا که به فاصله 1000 کیلومتری مرکز واقع شده است، می توان تعداد زیادی تخته سنگ غول آسا و غارهای زیرزمینی عجیب و غریب دید. بر روی دیواره های این غارها نقاشی هایی وجود دارد که قدمت آن ها به 5000 سال پیش باز می گردد.

کوهستان تیبِستی

بخشی از صحرای بزرگ آفریقا در کشور چاد قرار گرفته است. در این بخش کوهستان تیبِستی قرار گرفته است. در این رشته کوه تعداد زیادی آتشفشان غیرفعال وجود دارد که منطقه ای اعجاب انگیز را در شمال کشور چاد ایجاد کرده اند. در این کوهستان غارهایی هم وجود دارد که دیوار نوشته های آن ها متعلق به عصر سوم تا پنجم مفرغ پیش از میلاد مسیح است. تیبِستی در مرز چاد و نیجریه قرار گرفته است.

زاکوما

پارک ملی زاکوما در چاد مساحتی بالغ بر 1200 کیلومتر مربع دارد. این پارک ملی بزرگ محل زندگی بیش از 50 گونه از حیوانات با ارزش و وحشی در آفریقا است. به دلیل ناشناخته ماندن این کشور آفریقایی، پوشش گیاهی و جانوری بکر و فوق العاده ای در آن وجود دارد. گونه هایی از قبیل بوفالو، کرگدن، شامپانزه، بابون، پلنگ و… در این ناحیه زندگی می کنند.

این مقاله تلاشی برای شناساندن هرچه بیشتر کشور چاد بود. اگر قصد سفر به این منطقه را داشته باشید این مطلب برای شما حتما مفید خواهد بود.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2064

به "چاد کشوری فوق العاده زیبا در آفریقای مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاد کشوری فوق العاده زیبا در آفریقای مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید