چرا خط فراوری 5 محصول ایران خودرو متوقف شده است؟

به گزارش تفطن، بر اساس گزارش وزارت صمت فراوری 5 محصول در ایران خودرو ازجمله پژو 206 تیپ 5، سمند سورن، پژو پارس، 207 دستی و رانا در تیرماه سال جاری متوقف شده است. این 5 محصول سال گذشته تا سرانجام تیرماه در خطوط فراوری این خودروساز در حال فراوری بود، اما سال جاری فراوری آنها به صفر رسیده است.

چرا خط فراوری 5 محصول ایران خودرو متوقف شده است؟

برطبق آمارهای وزارت صمت، ایران خودرو طی 4 ماه اول امسال حتی یک دستگاه پژو 206 تیپ 5 را فراوری ننموده است. این موضوع در حالی است که سال گذشته این خودروساز تا خاتمه تیرماه، درمجموع بیش از 6 هزار و 250 دستگاه از این محصول پرطرف دار خود را فراوری نموده بود. فراوری سمند سورن ELX هم در سایت تبریز متوقف شده است. بااین حال از این خودرو در بازه زمانی یادشده در سال 99 بیش از هزار و 300 دستگاه فراوری شده است.

پژو پارس LX با موتور TU5 و گیربکس اتوماتیک هم از لیست فراوری ایران خودرو طی 4 ماه ابتدایی امسال خط خورده است. در گذشته، ایران خودرو این محصول اتوماتیک را در سایت های فراوریی خود در تهران، مازندران، فارس، سمنان و کرمانشاه فراوری می کرد؛ اما سال گذشته فقط در سایت غربی خود در شهرستان صحنه استان کرمانشاه 463 دستگاه از این خودرو فراوری شد.

در رابطه با پژو 207 صندوقدار با گیربکس دستی، ایران خودرو تا خاتمه تیرماه 99 درمجموع بیش از 340 دستگاه از آن را فراوری کرد؛ اما در آمارهای منتشرشده تا خاتمه تیرماه امسال خبر از توقف فراوری این محصول می دهد.

پنجمین محصول ایران خودرو که فراوریش در 4 ماه ابتدایی امسال متوقف شده، رانا معمولی است. از این خودرو تا خاتمه تیرماه سال گذشته 178 دستگاه فراوری شده بود؛ اما تا خاتمه تیرماه 1400، یک دستگاه هم از این محصول در خطوط فراوری این خودروساز دیده نشده است.

در پی انتشار و دست به دست شدن این خبر، گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه این موضوع را به صورت کلی تکذیب و گفت فراوری سورن، پارس، پژو 207، پژو 206 و رانا را با به روزرسانی بعضی امکانات رفاهی و ایمنی تازه و موردنظر و خواست مشتریان انجام می دهد.

این اقدام در سنوات گذشته نیز معمول بوده و پس از اعمال تغییر و بهبود در محصولات، کدهای تازهی به آنها اختصاص یافته است. در آینده هم فرایند بهبود و ارتقای سطح محصولات متناسب با احتیاج بازار در تمامی فراوریات گروه صنعتی ایران خودرو ادامه خواهد داشت.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2403

به "چرا خط فراوری 5 محصول ایران خودرو متوقف شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خط فراوری 5 محصول ایران خودرو متوقف شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید