چطور از فرودگاه پیرسون تورنتو به مرکز شهر برویم؟

به گزارش تفطن، حمل و نقل فرودگاه پیرسون تورنتو | Toronto Pearson Airport Transportation

فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو در منطقه میسی ساگا در حومه شهر تورنتو قرار گرفته است و حدود 40 کیلومتر با مرکز شهر تورنتو فاصله دارد. فرودگاه پیرسون پررفت و آمدترین فرودگاه کانادا محسوب می گردد و سالانه بیش از 47 میلیون مسافر از این فرودگاه برای جابجایی استفاده می نمایند. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه پیرسون و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد این فرودگاه است با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه پیرسون تورنتو به مرکز شهر برویم؟

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

دسترسی از فرودگاه پیرسون به مرکز شهر

نام کامل این فرودگاه لستر بی پیرسون است و به پاس گرامیداشت چهاردهمین نخست وزیر کانادا به این اسم نامگذاری شده است. تورنتو مقصد بسیار محبوبی است و مسافران با اهداف مختلف تفریحی، تحصیلی و کاری به این شهر سفر می نمایند. همان طور که گفتیم فرودگاه پیرسون شلوغ ترین و بزرگ ترین فرودگاه در کانادا و قطب اصلی فعالیت های ایرکانادا محسوب می گردد. گزینه های حمل و نقل فرودگاه پیرسون تورنتو بسیار متنوع است و با استفاده از قطار، تاکسی، اتوبوس، کرایه اتومبیل و لیموزین می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه هر یک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم تا با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

قطار اکسپرس

از سال 2015 قطارهایی به نام یونیون پیرسون اکسپرس (Union Pearson Express) راه اندازی شده است و دسترسی آسان، ارزان و راحتی به مرکز شهر فراهم نموده است. این سرویس یکی از بهترین و پرطرفدارترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه پیرسون است و مسافران را از فرودگاه پیرسون به ایستگاه قطار مرکزی شهر جابجا می نماید. قطارها هر 15 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و مسافران را در مدت زمان 25 دقیقه به مرکز شهر تورنتو می رسانند. اگر چمدان های زیادی همراهتان نیست این گزینه یکی از بهترین و راحت ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه پیرسون محسوب می گردد و با هزینه ای معقول می توانید خود را به هتل برسانید.

اتوبوس اکسپرس

یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه و آسان در حمل و نقل فرودگاه پیرسون استفاده از اتوبوس است. اتوبوس های فرودگاه به نام ایرپورت راکت (Airport Rocket) همه روزه به جابجایی مسافران می پردازند و بین ایستگاه کیپلینگ و فرودگاه پیرسون تورنتو حرکت می نمایند. ایستگاه کیپلینگ امکان دسترسی به مترو را فراهم می نماید و از آنجا می توانید به هرکجای شهر که خواستید بروید. علاوه بر این، اتوبوس مالتون 58 ای از نواحی شمالی تورنتو حرکت می نماید و مسافران را به ایستگاه لورنس غربی در خیابان لورنس می رساند. اتوبوس های دیگری نیز در فرودگاه وجود دارند که با توجه به مقصدتان می توانید سوار آن ها شوید. با استفاده از اتوبوس اکسپرس در مدت زمان 45 دقیقه می توانید از فرودگاه پیرسون به ایستگاه یونیون در مرکز شهر برسید.

تاکسی

تاکسی راحت ترین و بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه پیرسون تورنتو است و اکثر مسافران از این طریق خود را به هتل می رسانند. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 30 الی 40 دقیقه می توانید خود را به مقصدتان در تورنتو برسانید. اگر برای اولین بار به تورنتو سفر نموده اید و با شهر آشنایی چندانی نداریدیا اگر چمدان های زیادی همراهتان دارید تاکسی را انتخاب کنید. در فرودگاه تورنتو تاکسی های مجوزدار و رسمی فعالیت می نمایند تا امنیت و راحتی مسافران تضمین گردد. کرایه راستا بر اساس زمان و مسافتی که طی می کنید از قبل معین و به شما اعلام می گردد. بنابراین هنگام سوار شدن به تاکسی می دانید که قرار است چقدر پرداخت کنید. ایستگاه تاکسی ها بیرون ساختمان تمام ترمینال ها وجود دارد و به محض خارج شدن از ترمینال آن ها را خواهید دید. اگر مقصدتان جایی خارج از محدوده تورنتو قرار گرفته است به ازای هر کیلومتر مبلغی به کرایه اضافه می گردد. به طور مثال مسافرانی که قصد رفتن به آبشار نیاگارا را دارند باید کرایه بیشتری بپردازند. مزیت استفاده از تاکسی این است که کرایه بر اساس هر تاکسی حساب می گردد نه بر اساس هر مسافر؛ بنابراین اگر 3-4 نفر هستید کرایه برایتان به صرفه تمام خواهد شد.

لیموزین

اتومبیل های لیموزین هم یکی دیگر از گزینه های خوب حمل و نقل فرودگاه پیرسون تورنتو است و در مدت زمان 30 الی 40 دقیقه مسافران را به هتل در مرکز شهر می رسانند. این اتومبیل ها اغلب مشکی هستند و در ظاهر شبیه به تاکسی هستند، اما سرویس های به مراتب بیشتر و اتومبیل های مدرن تری را به مسافران ارائه می نمایند. کرایه لیموزین ها هم مثل تاکسی از قبل معین می گردد و به زمان و مسافت سفر بستگی دارد. اگر دوست دارید در سفر به تورنتو با رفاه و راحتی بیشتری به هتل بروید می توانید از اتومبیل لیموزین بهره ببرید. این اتومبیل ها جادارتر هستند و برای گروه های چند نفره مناسب ترند.

سرویس شاتل هتل

اکثر هتل های نزدیک فرودگاه، سرویس شاتل رایگان را در اختیار مسافران خود قرار می دهند. بنابراین اگر هتلتان در فاصله نسبتا نزدیکی از فرودگاه قرار گرفته است حتما در خصوص این سرویس از پذیرش هتل سوال کنید. البته هتل هایی که در مرکز شهر قرار دارند معمولا این سرویس را ارائه نمی نمایند و مسافران باید به وسیله یکی از گزینه های حمل و نقل فرودگاه پیرسون خود را به هتل برسانند.

کرایه اتومبیل

اگر دوست دارید در مدت اقامت در تورنتو از آزادی عمل و استقلال بیشتری برخوردار باشید می توانید اتومبیل کرایه کنید. چندین شرکت مختلف و بین المللی در فرودگاه حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند. دفاتر این شرکت ها در طبقه اول پارکینگ هر ترمینال قرار گرفته است و می توانید برای کرایه اتومبیل به آن ها مراجعه کنید. این شرکت ها خدمات مختلفی را با قیمت های متفاوت ارائه می نمایند. بنابراین با مقایسه قیمت ها و سرویس ها می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. اگر 3-4 نفر هستید و هزینه های سفر را با هم تقسیم می کنید کرایه اتومبیل می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های سفر گردد. البته نباید فراموش کنید که برای رانندگی در تورنتو به گواهینامه معتبر و بین المللی احتیاج دارید.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 510

به "چطور از فرودگاه پیرسون تورنتو به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه پیرسون تورنتو به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید