با کاخ آتالوس در آتن آشنا شوید

به گزارش تفطن، کاخ آتالوس (Stoa of Attalos) در شهر آتن یونان یک کاخ متعلق به پادشاه پرگامون آتالوس می‌باشد و در سالهای 138 تا 159 بعد از میلاد مسیح حکومت می‌نمود.

با کاخ آتالوس در آتن آشنا شوید

این ساختمان متعلق به دوران هلنی در یونان می‌باشد و یک گردشگاه سرپوشیده در گذشته آتن بوده است. ابعاد این کاخ سرپوشیده 115 در 20 متر بوده و از سنگ مرمر و سنگ آهک ساخته شده است. در این ساختمان به طرز شگرفی از  الگوهای مختلف معماری استفاده شده است.

سبک معماری کشور یونان در این کاخ کاملا مشهود است و برای ردیف ستون بیرونی در طبقه همکف استفاده شده و این ترکیب در این معماری استفاده شده است و از زمان دوره کلاسیک وجود داشته و در دوران هلنی کاملا رایج بوده است.

کاخ آتالوس، دارای دو طبقه بوده که در هر طبقه آن 21 اتاق وجود داشته که این کاخ به عنوان هدیه به شهر آتن برای آموزش و پرورش ساخته شده بود. بخش‎های بسیاری از این کاخ تا به حال از بین رفت است اما مورد بازسازی قرار گرفته است و آثار ترمیم بر روی آن کاملا مشهود است. در این مکان رخدادی برای الحاق 10 کشور  قبرس، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، مجارستان، مالت، لهستان، اسلواکی و اسلوونی به  اتحادیه اروپا در این مکان در سال 2003 انجام گرفت. تور یونان فرصتی مناسب برای غرق شدن در تمدن و تاریخ است.

انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 19

به "با کاخ آتالوس در آتن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کاخ آتالوس در آتن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید