کتاب مهمان نوازی اقوام ایران در ایلام رونمایی شد

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران در ایلام، آئین رونمایی از کتاب مهمان نوازی اقوام ایران با حضور صیدمحمد درخشنده، مؤلف کتاب، مرضیه فتاحی، مسئول کتابخانه پروین اعتصامی شهر ایلام و جمعی از علاقه مندان و اعضای کتابخانه برگزار گردید.

کتاب مهمان نوازی اقوام ایران در ایلام رونمایی شد

در این مراسم درخشنده ضمن تقدیر از اقدام فرهنگی کتابخانه پروین اعتصامی، به معرفی کتاب پرداخت و گفت: آئین مهمان نوازی همواره در میان تمام اقوام ایرانی، ایلات، عشایر، شهرها و بخش ها وجود داشته و رسم مهمان نوازی در میان اقوام ایرانی به صورت کاملاً ایرانی و آبرومندانه به جا آورده می گردد.

وی ادامه داد: در این کتاب، احترام به مهمانان، آراستگی و تمیز نگه داشتن محل مهمانی، مهمان نوازی، هدیه و سوغاتی به مهمان، به استقبال مهمان رفتن، بدرقه مهمان و نیز آداب و معاشرت ایرانی ها اشاره شده است.

در ادامه از این کتاب پژوهشی رونمایی شد.

به گزارش ایبنا، کتاب مهمان نوازی اقوام ایران در سال 1401،در 282 صفحه در 5 فصل شامل مختصری از تاریخ و جغرافیای ایران،مهمان نوازی در فرهنگ ایرانی، مهمان نوازی ایرانی ها به استناد برخی از سفرنامه ها، تعاریفی از مهمان نوازی در نواحی مختلف ایران و هم چنین اشاراتی به نوع مهمان نوازی از دیدگاه قومی در استان ها، به وسیله صیدمحمد درخشنده، تألیف و در انتشارات درخشنده، به عنوان پنجاه ویکمین اثر این نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت ایلامی، منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2573

به "کتاب مهمان نوازی اقوام ایران در ایلام رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مهمان نوازی اقوام ایران در ایلام رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید