یک مدیر پیروز باشید

به گزارش تفطن، درحالی که آشنایی با اشکال مختلف هوش برای کسب موفقیت ضرورت دارد اما این امر به تنهایی در ارزیابی افراد و شناسایی اینکه چه کسی در آینده از تاثیرگذارترین ها و رهبران سازمان شما است، نقشی ندارد. در واقع، رهبران تاریخ از انواع مختلفی از هوش های مذکور بهره مند بوده اند. بدون شک، نوع هوشی که هر فرد از آن برخوردار است در شکل گیری حوزه ای که وی در آینده در آن به رهبری قدرتمند در سازمان تبدیل می گردد، مشخص کننده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

یک مدیر پیروز باشید

تجربه به عنوان یک شاخص

تجربه یکی از مهم ترین فاکتورهای شکل دهنده شخصیت رهبران سازمانی است. اما باید توجه داشت که ارزیابی تجربه امری بسیار سخت به شمار میرود. اغلب اوقات، تنها تجارب مستقیم در یک حوزه آنالیز می شوند و چنینی وضعیتی باعث می گردد که تجربه فرد در حوزه های میان فرهنگی، میان حوزه ای و حتی بخش های نامرتبط مورد غفلت واقع گردد. این تجارب در واقع می توانند فکر رهبران را متوجه رویکردهای غیرسنتی سازند. علم سرشار از حوزه ها و اکتشافاتی است که به وسیله افرادی ناآشنا به آن حوزه و رویکردهای سنتی آن رقم خورده اند. نمونه دیگر زن در نقش نیروی کار است. اغلب زنان متاهل تجارب شغلی غیر مداوم دارند. بنابراین، تجارب مستقیم آنان در یک حوزه یا در هر نقشی که بر عهده دارند، به نظر کمتر از همکاران مرد آنان است. با این حال، تجارب واقعی آنان برای مثال در نقش یک مادر، کاربرد بیشتری در تاثیرگذاری بر اطرافیان دارد. در موارد دیگر، تجارب اولیه زندگی معمولا شخصیت افراد را به طرز غیرقابل باوری تغییر خواهد داد. این تجارب، خوب یا بد، گاهی چنان تغییراتی را بوجود آورده که به سختی می توان نشانه هایی از آن را در سوابق علمی و شغلی افراد دید. بسیاری از مهارت های مورد احتیاج برای رهبری ریشه در کودکی و وقایع مربوط به آن دارد. از این رو است که تجربه، معیاری مهم اما نه حیاتی برای ارزیابی پتانسیل افراد محسوب می گردد.

کشف هوش بالقوه

ارزیابی پتانسیل بالقوه افراد در فرآیند تبدیل شدن آنان به یک رهبر سازمانی تاثیرگذار و پیروز فرصتی را در اختیار شما خواهد گذاشت تا صفتی خاص را شکل دهید که به طور مستقم بر تجارب زندگی شما و تقویت یا تضعیف هر یک از اشکال هوش در شما تاثیرگذار اسن. هوش بالقوه شامل هفت مولفه مهم است که بر عملکرد فردی تاثیر بسزایی دارند: اعتماد به نفس، تعهد، شجاعت، اشتیاق، قدرت، قابلیت اعتماد، دوست داشتنی بودن. هر یک از ما از این صفات هفت گانه بهره مند هستیم، اما به راستی به چه مقدار؟

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2273

به "یک مدیر پیروز باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مدیر پیروز باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید