چرا باید همین امروز یوگا را آغاز کنید؟

به گزارش تفطن، یوگا از واژه سانسکریت yuji به معنی اتحاد مشتق شده ­است و امروزه می دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار دادن ذهن و بدن در کنار یکدیگر است.

چرا باید همین امروز یوگا را آغاز کنید؟

فواید ورزش یوگا

از فواید ورزش یوگا این است که شما با انجام منظم آن می توانید تنفس، افکار و قرارگیری بدنتان را طوری تنظیم کنید که استرس تان کاهش پیدا نموده و آرام تر از قبل شوید. ورزش یوگا فواید بسیار زیادی برای ذهن و بدن دارد؛ هر چند که همه آن ها امروزه توسط علم ثابت نشده است. در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

کاهش استرس و حس ­های مخرب

یکی از محبوب ترین فواید ورزش یوگا، توان آن در ایجاد آرامش و تسکین اضطراب های روزانه فرد است. در حقیقت مطالعات ثابت نموده اند که یوگا باعث کاهش ترشح هورمون استرس (کورتیزول) شده و بنابراین در طولانی ­مدت به طور معنی ­داری می ­تواند حس های مخرب مثل خشم، استرس، خستگی و افسردگی را کاهش دهد.

تصحیح عادات غذا خوردن

غذا خوردن آگاهانه مفهومی است که افراد را بر تمرکز و آگاهی حین غذاخوردن تشویق می نماید. زمانی که شما با توجه کامل غذا را بجوید و به صدای بدنتان گوش دهید، تناسب اندامتان را حفظ نموده و البته از غذایتان بیشترین لذت را می برید.

افزایش انعطاف ­پذیری و قدرت بدن

انجام روزانه یوگا و مدیتیشن به شما یاری می نماید تا کشش و قدرت عضلاتتان را افزایش دهید. از دیگر فواید ورزش یوگا این است که عضلات بدن از جمله ساق پا، شکم و باسن را تقویت نموده و در عین­ حال انعطاف پذیری­ تان را افزایش می ­دهد.

یوگا و لاغری

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از دیگر فواید ورزش یوگا تناسب اندام و یاری به کاهش وزن است. البته برای کاهش وزن با یوگا لازم نیست که تمرینات سخت و طولانی آن را انجام دهید و تنها انجام منظم و روزانه یوگا با افزایش متابولیسم و خونرسانی در بدن شما می تواند منجر به کاهش چربی ها گردد. پس یوگا و لاغری با هم در ارتباط هستند!

بهبود کیفیت خواب

کیفیت خواب پایین با چاقی، فشاری خون، افسردگی و بسیاری دیگر از اختلالات همراه است. طی مطالعات متعدد ثابت شده­ است که انجام روزانه ورزش یوگا به بهبود کیفیت خواب شما یاری می نماید.

افزایش تمرکز و قدرت تفکر

لازمه­ انجام یوگا و مدیتیشن این است که شما تمرکز کنید و به درستی نفس بکشید. این فرآیند ذهنتان را آرام می نماید و باعث می گردد تا شما بتوانید بهتر فکر کنید.

با کاهش استرس ذهنی و فیزیکی، ما قادر خواهیم ­بود تا اطلاعات پیرامون را بهتر دریافت­ نموده و تفکر سازمان­ یافته تری داشته باشیم. پس، با هر شرایطی که دارید، ورزش یوگا را به کارهای روزمره خود اضافه کنید و تا ذهن قوی ­تر و پویاتری داشته باشید.

بهبود سلامت قلب

همانطور که می دانید، سلامت قلب یکی از فاکتورهای اساسی در سلامت هر فرد است. تحقیقات در سال های گذشته نشان می دهد که ورزش یوگا ممکن است به وسیله کاهش سطح فاکتورهای التهابی، کاهش استرس و افزایش سلامت روحی به سلامت قلب یاری کند.

عمری طولانی تر

همانطور که اشاره کردیم، انجام روزانه یوگا باعث بهبود استقامت، تناسب اندام و تنظیم ضربان قلب و تنفس می گردد. همچنین از فواید ورزش یوگا این است که استرس را کاهش داده و شادی را در زندگیتان بالا می برد؛ بنابراین، همه موارد می توانند چندین سال به عمر شما بیفزایند.

شادی و رضایت بیشتر در زندگی

اختصاص دادن تنها چند دقیقه از زمان روزانه ­تان به ورزش یوگا، باعث می گردد تا شما انسان قوی­تر و شادتری باشید. مطالعه ای که اخیرا انجام شد، نشان می دهد انجام منظم یوگا و مدیتیشن باعث افزایش سطح هورمون شادی (سروتونین) می گردد.

مطالعه ای مشابه نشان داد که ورزش یوگا در طولانی مدت باعث افزایش فعالیت قسمت هایی از مغز می گردد که اساسا با شادی و رضایت از زندگی مرتبط هستند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1564

به "چرا باید همین امروز یوگا را آغاز کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید همین امروز یوگا را آغاز کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید