100 هزار ایرانی به چین سفر کردند

به گزارش تفطن، به گفته سفیر چین در ایران در سال 2018 حدود صد هزار ایرانی به چین سفر کردند.

100 هزار ایرانی به چین سفر کردند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

چانگ هووآ، سفیر جدید جمهوری خلق چین در ایران در حاشیه بازدید از خبرگزاری مهر درباره لغو ویزا ورود چینی ها به کشورمان بیان نمود: ایران به صورت یک طرفه ویزا را برای شهروندان چینی حذف نموده و ما هم در حال آنالیز ایجاد تسهیلاتی برای ایرانیان جهت سفر به چین هستیم. هر کشوری سیاست های کنسولی خودش را دارد و این مسئله باید با هماهنگی دو طرف صورت بگیرد.

وی اضافه نمود: چین کشوری بزرگ و دارای پیچیدگی های زیادی است به همین علت به ندرت قرارداد لغو ویزا را با طرف های دیگر امضا می نماید. اما ایران یک کشور دوست برای چین است. بنابراین ما حتما سعی می کنیم تسهیلاتی را برای سفر ایرانی ها به چین ایجاد کنیم.

سفیر چین در ایران بیان نمود: در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گفتم که به عنوان سفیر گردشگری ایران در چین کار می کنم و برای توسعه گردشگری دو کشور کوشش خواهم کرد. ایران از منابع گردشگری فراوانی برخوردار است و 22 میراث فرهنگی و دو میراث طبیعی دارد. این تعداد آثار جهانی موجب شده تا صندلی دهم را به دست آورد، اما مردم عادی چین با ظرفیت های گردشگری ایران آشنا نیستند. سفارت چین در تهران وظیفه دارد روابط گردشگری دو کشور را توسعه دهد و مناطق گردشگری ایران را به چینی ها معرفی کند. با رئیس سازمان میراث فرهنگی ملاقات دارم و درباره این موضوع صحبت می کنم.

وی در ادامه بیان نمود: من تنها دو ماه است که در ایران آغاز به کار نموده ام و قبلا به آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران هم گفته ام که در ماموریت خود امیدوارم بتوانم از همه 31 استان و 24 میراث جهانی ایران بازدید کنم.

منبع: مهر

منبع: همگردی
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 458

به "100 هزار ایرانی به چین سفر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 هزار ایرانی به چین سفر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید