13 سال زندان برای قتل ببر در چین

به گزارش تفطن، خبرنگاران: یک تاجر چینی به اتهام خریداری سه قلاده ببر و خوردن گوشت این جانور به 13 سال حبس محکوم شده است.

13 سال زندان برای قتل ببر در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه ها خبرنگاران، چین به کشور اعمال مجازات های قاطع و سخت مجرمان بویژه مالی و اجتماعی در دنیا شهرت دارد و یک اختلاس و حتی سوءاستفاده از مقام دولتی برای کسب منافع شخصی در این کشور می تواند به اعدام منجر گردد و به تازگی هم یک مجازات سنگینی برای یک متخلف و با هدف هشدار بازدارنده در حمایت از حقوق حیوانات معین کرد.

خبرگزاری فرانسه از پکن، رسانه های چین امروز با درج این خبر نوشتند: ظاهرا کباب کردن و خوردن گوشت ببر در زمره تفریح و سرگرمی ویژه این چینی ثروتمند بوده که صاحب یک شرکت املاک است و تنها با نام کوچکش شو شناساسی شده است.

براساس این گزارش، شو سال گذشته میلادی با ترتیب دادن سه تور تفریحی 15 نفره به منطقه لیژو در استان جنوبی گوانگ دونگ چین اقدام به خرید ببرها در ازای پرداخت پول هنگفتی نموده و پس از آن نیز ناظر کشتار و تکه تکه کردن گوشت بدن این جانوران بوده است.

پلیس چین که تصاویر فیلمبرداری شده کشتار ببرها توسط تلفن همراه یکی از اعضای این تور را دراختیار دارد، همچنین از پیدا شدن تکه های گوشت ببر و نیز 16 مارمولک و یک مار کبرا در فریزر تاجر مذکور خبرداد.

وی علاوه بر محکومیت 13 سال حبس، به پرداخت 1.55 میلیون یوان چین(معادل 25 هزاردلار) جریمه محکوم شده و برای سایر اعضای این تور تفریحی نیز احکام حبس 5 تا 6سال و نیم و نیز پرداخت مبالغی به عنوان جریمه صادر شده است.

براساس این گزارش، در طب سنتی چین استخوان ها و بعضی از اعضای بدن ببر برای افزایش توان جسمی انسان مفید تلقی شده و باوجود منسوخ شدن این عقاید هنوز هم شماری از چینی ها به این باور اعتقاد دارند.

این درحالی است که ببر ازجمله جانورانی است که اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست دنیا نام آن را در فهرست قرمز جانوران درحال انقراض قرار داده است.

هم اکنون جمعیت دنیای ببرها در حیات وحش بین 3062 تا 3948 برآورد شده که 100،000 مورد کمتر از شمار آن ها در شروع سدهٔ 20 میلادی است و بیشتر این شمار باقی مانده هم جدا و بدون تماس با هم زندگی می نمایند.

از دلایل اصلی کاهش جمعیت ببرها می توان به تخریب زیستگاه، شکار غیرقانونی و ناپیوستگی در زیستگاه آن ها اشاره نمود.

مبنع: ایرنا

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 836

به "13 سال زندان برای قتل ببر در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 سال زندان برای قتل ببر در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید