آشنایی انگلیسی زبان ها با یک نویسنده دیگر از ترکیه

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوک ترید، فرانسیس بیک مور مدیر خانه نشر کنون گیت قرارداد انتشار رمان جدید نویسنده پرفروش اهل ترکیه یعنی احمت آلتان را امضا نموده است. آلتان یکی از مهم ترین نویسندگان و روزنامه نگاران کشور ترکیه است و تا به حال حدود 2 میلیون نسخه از کتاب هایش را به زبان های مختلف به فروش رسانده است، با این وجود رمان مرحله نهایی اولین کتاب اوست که به زبان انگلیسی ترجمه می گردد.

آشنایی انگلیسی زبان ها با یک نویسنده دیگر از ترکیه

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

بیک مور حقوق بین المللی کتاب به غیر از ترکیه و یونان را نیز خریداری نموده است. کنون گیت این کتاب را با ترجمه ای از الکساندر داو به انگیسی در ماه آگوست سال 2015 چاپ خواهد نمود. حقوق رسمی کتاب به جنیفر لمبرت از هارپرکالینز کانادا، کاترین بولین از گیلدندال و ماریا نیدنووا از چیلا نورمای بلغارستان فروخته شده اند.

کتاب مرحله نهایی که یک کتاب رمزی هستی گرایانه است تا به حال بیش از 250 هزار نسخه در ترکیه فروخته است. داستان این کتاب در یک شهر کوچک ترکیه اتفاق می افتد که در میان درختستان های زیتون واقع شده است. در صفحه اول کتاب متوجه می شویم که راوی داستان ما یک نفر را به قتل رسانده است، اما چیزی که نمی دانیم این است که او چه کسی را کشته است. خواننده در ادامه کتاب وارد جهانیی از خواست ها، جاه طلبی ها و مرگ می گردد.

بیک مور درباره کتاب گفته است: درست مانند داستانی کارآگاهی که کاملا برعکس شده باشد، مرحله نهایی داستانی احساسی و جذاب است که طنین هایی از بیگانه کامو، سه گانه نیویورک آستر و شیفتگی های ماریاس را در خود نشان می دهد. احمت آلتان یکی از هیجان انگیزترین صداهای بین المللی است که در سال های اخیر سر بالا گرفته است.

آلتان که در سال 1950 به جهان آمده، از دانشگاه اقتصاد استانبول فارغ التحصیل شده است. تا چندی پیش او سردبیر ارشد روزنامه ضدارتشی بود که خود آن را تاسیس نموده بود. او یکی از سخنوران منتقد حکمرانی نظامی بود و همواره درباره دموکراسی، آزادی بیان و حقوق اقلیت ها صحبت می کرد.

اولین رمان آلتان که چهار فصل پاییز نام داشت و زمانی منتشر شد که او 27 سال داشت، پیروز به دریافت جایزه برتر خانه نشر آموزشگاه شد. دومین رمان او با عنوان نشان روی آب که سال 1985 منتشر شد به خاطر زبان خاصش ممنوع اعلام شد. اما داستان های خطرناک سال 1996 تبدیل به کتابی پرفروش شد و بیش از 200 هزار نسخه فروخت. رمان مانند زخم شمشیر چاپ سال 1998 هم برنده جایزه رمان یونوس نادی شد و فروش اش نیز از 500 هزار نسخه گذشت. رمان های آلتان تا به حال به زبان های بسیاری از جمله فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و هلندی ترجمه شده اند.

آلتان همچنین در سال 2009 و در کنار شخصیت شناخته شده ای مانند روبرتو ساویانو پیروز به دریافت جایزه معتبر آزادی و آینده رسانه شد که توسط بنیاد رسانه ای اسپارکاس لایپزیگ اهدا می گردد. در سال 2011 نیز او جایزه بین المللی هرانت دینک مختص به کسانی که برای آزادسازی جهان از تبعیض، نژادپرستی و خشونت کوشش می نمایند را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 573

به "آشنایی انگلیسی زبان ها با یک نویسنده دیگر از ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی انگلیسی زبان ها با یک نویسنده دیگر از ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید