آشنایی با بام تهران

به گزارش تفطن، بام تهران مکانی خوش آب و هوا در شمال تهران، حد فاصل خیابان ولنجک تا ابتدای تلکابین توچال است که می توان با حضور در آن از یک شب آرام لذت برد.

آشنایی با بام تهران
این روزها مردم مرکز در میان نبرد دود و آهن گیر افتاده اند، و گویی سرعت زندگی مدرن روح زندگی را از آنان گرفته است. اما در لابه لای همین شهر شلوغ هنوز هم مکان هایی هستند که می توان به سمت آنها فرار کرد و یک شب را در آرامش گذراند.

چرا به بام تهران برویم؟اگر در پی یک سرگرمی شبانه آرام در تهران هستید و اگر می خواهید در این مرکز آلوده کمی هوای پاک را تنفس بکنید یکی از گزینه های پیش روی شما رفتن به بام تهران است. وقتی شما به انتهای خیابان ولنجک بروید، به طبیعت کوهستانی عظیمی بر خواهید خورد که از هیچ جای شهر تهران قابل مشاهده نیست اما از بالای آن می تواند کل تهران را ببینید. اینجا ابتدای جهت کوه نوردی و تله کابین توچال است و از همین رو علاوه بر مردم عادی که برای قدم زدن در جهت 2 کیلومتری از آن به بام تهران می آیند، کوهنوردان نیز در این محل رفت و آمد فراوانی دارند.

بام تهران مکانی است که شما را از همه چیز جدا می نماید، اینجا می توانید یک قهوه سفارش دهید و در حالی که جرعه جرعه از آن می نوشید، از جهت آسفالته تا انتهای آن پیاده روی کنید کمی فکر خود را آزاد کنید و مسائل را به فراموشی بسپارید. قبل از رسیدن به منطقه سرگرمیی از یک شهرک مسکونی گران قیمت عبور می کنید که در محدوده سعادت آباد قرار گرفته است و یکی از گران ترین منطقه های تهران به لحاظ قیمت مسکن است.

بعلاوه برای مسافرانی که ساکن تهران نیستند یک هتل بزرگ و باشکوه به نام هتل اسپیناس در این منطقه ساخته شده که در سمت شمالی میدان بهرود واقع شده است. البته شایان ذکر است که هتل اسپیناس یک هتل 5 ستاره است و هزینه اقامت در آن بسیار بالاست.

امکانات بام تهرانبه دلیل استقبال فراوان مردم از این منطقه، کم کم امکانات و مراکز سرگرمیی نیز وارد بام تهران شدند تا بتوانند این منطقه را به استانداردهای یک مکان سرگرمیی نزدیک تر نمایند. انواع و اقسام رستوران ها و کافه ها با ارائه نوشیدنی ها، فست فود و غذاهای ایرانی در ابتدای جهت پیاده روی بام تهران قرارگرفته اند و شما می توانید یک شام خوب را در کنار دوستان و خانواده در این منطقه خوش آب و هوا میل کنید. این مکان دارای 2 پارکینگ نسبتاً بزرگ و مناسب است که ظرفیت پذیرایی از اتومبیل ها در آخر هفته را نیز دارد، البته برای استفاده از پارکینگ باید ورودی پرداخت کنید.

بام تهران برترین مکان برای تجربه سقوط آزاد است. اگر شما از ارتفاع نمی ترسید و می خواهید یکی از هیجان انگیزترین کارهای عمرتان را انجام دهید، پیشنهاد می کنم به باشگاه بانجی جامپینگ بام رفته و با یک پرش جانانه آدرنالین خالص دریافت کنید. باشگاه تنیس و بعلاوه باشگاه تیراندازی این مجموعه نیز آماده است تا به شما خدمات ورزشی را ارائه دهد، این زمین های ورزشی در مساحتی در حدود 1500 مترمربع در مقابل بوستان سلامت قرار گرفته اند که آقایان و بانوان با هر رده سنی می توانند از آن ها استفاده نمایند.

بعلاوه امکانات فراوان سرگرمیی دیگری از جمله، تله کابین، سورتمه، بازی های مختلف ورزشی و کامپیوتری در بام تهران وجود دارد که می تواند کاملاً یک روز مفرح برای شما به ارمغان بیاورد برترین زمان رفتن به بام تهران در ماه های گرم سال است که بتوانید از هوای خنک منطقه لذت کافی را ببرید، چون به خاطر کوهستانی بودن، هوای همواره چند درجه ای از شهر سردتر است.

چطور برویمبرای رفتن به بام تهران بهتراست با ماشین شخصی یا تاکسی از جهت بزرگراه چمران وارد خیابان ولنجک شوید و به بام تهران بروید.

اگر می خواهید با متر به بام تهرام بروید، ابتدا باید با خط قرمز به آخرین ایستگاه یعنی تجریش برسید. سپس از تاکسی های نزدیک درب خروجی استفاده نموده و به ولنجک بروید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2190

به "آشنایی با بام تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بام تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید