آشنایی با شرکت هواپیمایی ساها

به گزارش تفطن، این شرکت هواپیمایی از جمله ایرلاین های نسبتا قدیمی ایرانی است که فعالیتش همیشه در فراز و نشیب بوده است. هواپیمایی ساها در سال 1369 منطبق با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری تاسیس و خدمات رسانی به مشتریان محترم را شروع نمود.

آشنایی با شرکت هواپیمایی ساها

ساها از جمله شرکت های حمل و نقل هوایی قدیمی ، با بیشترین سابقه در صنعت هواپیمایی داخلی است. این هواپیمایی با استفاده از تیم مدیریت مجرب و کارکنان متخصص ، خدمت رسانی به مشتریان را با استاندارد های بالای فنی و عملیاتی در بستر جدیدی آغاز نموده و تضمین آرامش و امنیت و همچنین احترام به مشتری هدف قرار داده است.

یکی از شاخص ترین موارد این هواپیمایی استفاده از بروز ترین تکنولوژی های دنیا در صنعت هوانوردی در کنار پرسنل جوان و با انگیزه جهت جلب رضایت مشتریان را می توان نام برد. توسعه همزمان و همسوی ناوگان هواپیمایی کشوردر کنار رشد توانمندیهای فنی و عملیاتی و ایمنی از شاخصه های مهم این ایر لاین در هدف گذاریهای خود بوده است. آموزش های مستمر کارکنان و توسعه زیر ساخت های بزرگ هواپیمایی ساها از جمله اقداماتی است که مسئولان ذی ربط در جهت پیشبرد اهداف هواپیمایی بر میدارند. هم اکنون تیم برنامه ریزی ساها با هدف گذاری های دقیق در پی مقاصدی است که یا خدمت رسانی در آنها صورت نگرفته یا در صورت خدمت رسانی ، از کیفیت لازم برخوردار نبوده است.

پرسنل هواپیمایی ساها

ساها بارهای خود را با پروازهایی که با 2 فروند هواپیمای پهن پیکر بوئینگ 747 انجام می داد. با این که این شرکت هواپیمایی فعالیت متوسط و بی هیاهویی در بین سایر شرکت های هواپیمایی داخلی داشت اما، متاسفانه در اردیبهشت ماه سال 1393 این شرکت به دلیل عمر بالای ناوگان هوایی خود توسط سازمان هواپیمایی کل کشور لغو امتیاز شد و در پی آن مجوز پروازهای خود را با هر نوع پروازی از دست داد.

یکی از نکات جالبی که درباره این شرکت هواپیمایی وجود دارد این است که هواپیماهای بوئینگ 707 که توسط این شرکت مورد استفاده قرار می گرفت، از آخرین مدل هلای فعال 707 در بین تمامی شرکت های هواپیمایی در گوشه گوشه دنیا بوده است! البته باید این نکته را مورد توجه داشت که این مدل از هواپیماها در ابتدا اصلا برای مسافربری ساخته نشده بودند و تنها به عنوان هواپیماهایی با کاربری سوخت رسان آن هم فقط برای ارتش مورد استفاده قرار گرفته بودند!

شرکت هواپیمایی ساها به مدت 2 سال و نیم غیر فعال بود تا این که در سال 1395، درست زمانی که از آن نه خبری بود و نه فعالیتی، در نهایت مسئولین این شرکت توانستند تا مجددا مجوز خود را با هواپیماهای جدیدشان به دست بیاورند. این شرکت در ابتدای امر فعالیت مجدد خود، در حال حاضر در جهتهای داخلی فعالیت خود را آغاز نموده و سرویس های مسافربری ارائه می نماید.

مهمانداران

تیم مهمانداری ساها از مهماندارانی با گروه سنی جوان و متخصص تشکیل شده است که مطابق با استاندارد هایی از پیش تعیین شده گزینش شده اند. تمامی مهمانداران ساها پس از گذراندن دوره های مختلف تخصصی و ایمنی بر اساس استاندارد های دنیای ، آماده ارائه خدمات در محیطی حرفه ای می باشند و به نمایندگی از هواپیمایی ساها پذیرای مشتریان عزیزی هستند که شاهد نمونه شاخص میهمان نوازی ایرانی خواهند بود.

آشنایی با شرکت هواپیمایی ساها

هواپیمایی ساها با یک برندیگ جدید و همچنین تغییر لوگوی شرکت خود به جمع ایرلاین های فعال کشور مجددا پیوسته است. این شرکت میخواهد تا نام و اعتبار درخشان خود در گذشته را مجددا احیا نماید و فعالیت هایی به روزتر و بیشتری داشته باشد.

مجددا به بحث ناوگان های این شرکت باز می گردیم. آشیانه هواپیماهای این شرکت در فعالیت قبلی این شرکت متشکل از 11 فروند هواپیمای مختلف بوده است که 9 فروند از این تعداد شامل بوئینگ های 747 در سری مدل های 100 و 200 بوده است. همچنین هواپیماهای بوئینگ 707 نیز به دلیل قدیمی بودن و فرسودگی غیر فعال شده بودند.

در این میان 2 فروند هواپیمای شرکت ایرباس در مدل A300 این شرکت به شرکت هواپیمایی معراج تحویل داده شد (برای خرید بلیط هواپیما معراج به این صفحه بروید). در حال حاضر نیز ساها دارای 2 فروند هواپیمای بوئینگ 737 سری مدل 300 می باشد که از سال 1395 نیز با همین هواپیماها پرواز می نماید.

قطب اصلی شرکت هواپیمایی ساها

قطب اصلی شرکت هواپیمایی ساها فرودگاه بین المللی مهرآباد می باشد که تنها به پرواز های داخلی می پردازد، با این حال شرکت هواپیمایی ساها نیز مانند دیگر ایرلاین ها خدمات باربری، کترینگ و سایر خدمات لازم که یک شرکت هواپیمایی ارائه می دهد را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد و از این نظر چیزی از دیگر ایرلاین های داخلی کم ندارد، به همین دلیل خاطره خوبی برای بیشتر مسافرانی که به پرواز با شرکت هواپیمایی ساها مبادرت نموده اند به جا گذاشته، که البته این نکته ای است که از بازخورد مسافران فهمیده شده است.

دانشگاه جامع علمی کاربردی ساها

در حال حاضر شرکت هواپیمایی ساها حتی برای این که کادر فنی متخصص و مورد احتیاج خود را به صورت خود کفا تامین کند اقدام به تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ساها نموده است که درس های مربوط به خدمات هواپیمایی، تعمیر، مهندسی پرواز و … در آنجا تدریس می شود که در بین ایرلاین های داخلی منحصر بفرد است، که البته تحصیل در این دانشگاه برای عموم آزاد است.

بلیط هواپیما ساها

برای خرید بلیط هواپیما ساها می توانید از چند طریق اقدام کنید:

1. مراجعه به به سایت هواپیمایی ساها و خرید بلیط هواپیما ساها به صورت مستقیم از خود هواپیمایی ساها.

2. خرید از آژانس های مسافرتی

ناوگان هوایی هواپیمایی ساها

در ابتدای فعالیت، شرکت هواپیمایی ساها دارای 11 فروند هواپیما شامل 9 فروند بوئینگ 747 در سری مدل های 100 و 200 بود و مابقی را بوئینگ 707 تشکیل می داد. لازم به ذکر است هواپیمایی ساها، آخرین کاربر بوئینگ 707 به عنوان یک هواپیمای مسافربری در دنیا بود. البته این بوئینگ ها در ابتدای کارشان سوخت رسان هوایی هواپیماهای ارتش بودند که بعد به مسافربری تغییر کاربری دادند. در حال حاضر هواپیمایی ساها دارای 2 فروند هواپیمای بوئینگ 737 سری مدل 300 است، از سال 1395 در حال کار با این 2 فروند هواپیما است.

بوئینگ 737 هواپیمایی ساها

نوعی از بوئینگ باریک پیکر است که اصطلاحا بچه بوئینگ هم نامیده می شود. ساخت شرکت آمریکایی بوئینگ بوده و طراحی آن از 11 مه 1964 آغاز شد و برای نخستین بار در 9 آوریل 1967 به پرواز درآمد. بعد از یک سال با بکارگیری در ناوگان در ناوگان لوفتانزا بود که کاربرد تجاری آن آغاز شد. بوئینگ 737 هواپیمایی است خوش ساخت، محبوب و بسیار کارآمد، طوری که تا به امروز بیش از 7000 مورد سفارش ساخت داشته است.

تعیینات:

بوئینگ 737 دارای دو موتور توربوفن در زیر بالهاست.

فاصله نوک دو بال: 28.4 متر

طول: 30.5 متر

ارتفاع: 11.3 متر

ظرفیت مسافر: 130 نفر

بیشینه سرعت: 84/0 ماخ (890 کیلومتر بر ساعت)

محدوده پرواز: 4688 کیلومتر

در حال حاضر هواپیماهای بوئینگ 737 در بیش از 500 خط هوایی فعالیت دارند. نکته جالب این که در هر زمان به طور میانگین 1250 تا از آن در آسمان در حال پرواز است. در سال 2006 به طور متوسط در هر 5 ثانیه یک 737 در جایی فرود می آمد.از سال 1968 (زمان آغاز فعالیت تا به امروز) بوئینگ 737 بیش از 12 میلیارد مسافر را جابه جا نموده و بیش از 74 میلیارد مایل (120 میلیارد کیلومتر) پرواز نموده است، و بیش از 296 میلیون ساعت در هوا بوده است. 737 بیش از 25 درصد از ناوگان تجاری هوایی دنیا را تشکیل می دهد. این موضوع آشکارا نشان دهنده بالا بودن کلاس کاری بوئینگ 737 است و این که استفاده هواپیمایی ساها از این مدل بوئینگ بسیار جذاب است، چرا که این مدل به معنای واقعی کارا و تایید شده است.

مدل ها:

737-100 سری اولیه: مدل اولیه که طولی کوتاه داشت و تنها سی فروند آن ساخته شد.

737-200 سری اولیه: مدل استاندارد با بدنه کوچک.

737-300 سری کلاسیک: مدل استاندارد با بدنه بزرگتر.

737-400 سری کلاسیک: مدل حجیم تر با بدنه کشیده تر.

737-500 سری کلاسیک: مدل دارای بدنه کوتاه تر.

737-600 سری نسل بعد: مدل کوچک برابر با 500-737 با امکانات پیشرفته.

737-700 سری نسل بعد: مدل متوسط برابر با 300-737 با امکانات پیشرفته.

737-800 سری نسل بعد: دارای موتور قدرتمند، مدل جدیدی از سری 400.

737-900 سری نسل بعد: بزرگترین هواپیمای 737 با ظرفیت 189 مسافر

MAX 737 (بوئینگ 737 مکس) سری پیشرفته

BBJ جت تجاری بوئینگ برگرفته از سری 700

BBJ2 جت تجاری بوئینگ برگرفته از سری 800

کاربری: جت مسافربری و جت تجاری باریک پیکر

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

تولیدنماینده: هواپیماهای تجاری بوئینگ

نخستین پرواز: 9 آوریل 1967

معرفی شده در: 10 فوریه 1968 با لوفت هانزا

شرایط: فعال

کاربر اصلی: ساوت وست ایرلاین، رایان ایر، یونایتد ایرلاین، امریکن ایرلاینز

ساخته شده: 1966-اکنون

تعداد ساخته شده 10444 فروند تا دسامبر 2018

هزینه هر فروند:

737-100: 32 میلیون دلار آمریکا

737-600: 59.4 میلیون دلار آمریکا

737-700: 80.6 میلیون دلار آمریکا

737-800: 96.0 میلیون دلار آمریکا

737-900ئی آر: 101.9 میلیون دلار آمریکا

گونه ها: بوئینگ تی-43

توسعه یافته به: بوئینگ 737 کلاسیک، بوئینگ 737 نسل بعدی، بوئینگ 737 مکس

جهتهای پروازی هواپیمایی ساها

برای اطلاع کامل از زمان و جهت کلی پرواز های هواپیمایی ساها به سایت رسمی هواپیمایی ساها یا صفحه جهتهای پروازی به وبسایت فرانگر سر بزنید، هر چند در این جا نگاهی کلی به جهتها و مقاصد و … می پردازیم. در حال حاضر، پروازهای ساها در 4 جهت و از تهران به مقصدهای کیش، مشهد، شیراز و عسلویه و همچنین برعکس انجام می گیرد. مرکزیت اصلی این شرکت فرودگاه مهرآباد می باشد.

قوانین و مقررات هواپیمایی ساها

دستور العمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی هواپیمایی ساها

ابطال پرواز توسط هواپیمایی ساها

1-ابطال پرواز یک هفته قبل از انجام پرواز ساها باشد، شرکت هواپیمایی ساها موظف به پرداخت کامل قیمت بلیط ساها میباشد .

درصورت ابطال پرواز ساها از 6 روز تا 24 ساعت قبل از انجام پرواز باشد، شرکت هواپیمایی ساها موظف به پرداخت کامل قیمت بلیط ساها و ارائه یک بلیط هواپیما ساها مشابه با 30 درصد تخفیف از لحاظ جهت و کلاس پروازی می باشد .

3-اگر ابطال بلیط هواپیما ساها از 24 ساعت مانده تا زمان انجام پرواز انجام پذیرد، دراینصورت شرکت هواپیمایی ساها موظف به پرداخت کامل قیمت بلیط ساها و ارائه یک بلیط هواپیما ساها نیم بهاء مشابه از لحاظ جهت وکلاس پروازی می باشد.

تبصره: ارائه بلیط هواپیما ساها مشابه (از لحاظ جهت وکلاس پروازی) دراولین فرصت زمانی انجام می گیرد . همچنین درصورت انتقال مسافر توسط سایر خطوط هوایی (موردی ندارد)، این امر بدون پرداخت هزینه و یا مابه التفاوت توسط مسافر و یا خسارت توسط شرکت هواپیمایی ساها انجام خواهد پذیرفت.

تاخیر پرواز ساها

الف) تأخیر بیش از یک ساعت تا دو ساعت پرواز هواپیمایی ساها : درصورت تاخیر بیش از یکساعت و کمتر از دو ساعت می بایستی از مسافران پذیرائی نوع اول بعمل آید پذیرائی نوع اول : شامل میان وعده (اعم از نوشیدنی گرم یا سرد و شیرینی مناسب می باشد. ارائه این پذیرایی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرائی و عدم ایجاد تأخیر بیشتر در پروازمیباشد.

ب) تاخیر بیش از 2 ساعت و تا 4 ساعت پرواز هواپیمایی ساها : انجام پذیرائی مناسب حداقل نوع اول باتوجه به امکانات فرودگاهی . فراهم نمودن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی. تغییر پرواز درصورت درخواست مسافر و امکان انجام آن . انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی (درصورت درخواست مسافر) و درصورت وجود پرواز از همان جهت و یا انتقال به مقصد نهائی به وسیله جهتهای جایگزین . پرداخت کامل وجه بلیت مسافر درصورت انصراف مسافر از ادامه پرواز.

ج) تأخیر بیش از 4 ساعت پرواز هواپیمایی ساها : دراینصورت شرکت هواپیمایی ساها موظف به ارائه یک فقره بلیط هواپیما ساها با تخفیف 30% از لحاظ جهت و کلاس پروازی می باشد. تبصره : درمورد پروازهایی که بدلیل شرایط جوی یا امنیتی فرودگاه مبداء، مقصد و جهت دچار تأخیر و یا ابطال می گردند، شرکت های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی ازمسافرین صرفاً موظف به استرداد کامل وجه به مسافرین می باشد.

مسافرین توان خواه هواپیمایی ساها

الف) به منظور تأمین تسهیلات، رفاه و ایمنی مسافر توانخواه، شرکت هواپیمایی ساها در چهارچوب دستورالعمل های تخصصی ذیربط اقدامات لازم را در ارائه خدمات مناسب و رایگان معمول خواهد کرد.

ب) شرایط خاص مسافر توانخواه می بایست در زمان خرید بلیط هواپیمایی ساها و حدبیشتر تا 48 ساعت قبل از پرواز ساها به شرکت هواپیمایی ساها اعلام شود.

ج) لازم است مسافر جهت آگاهی از چگونگی این خدمات با دفتر فروش بلیط هواپیمایی ساها تماس حاصل فرمایند.

د) مسافر بیمار در دوره پس از عمل جراحی و یا دوران نقاهت از قاعده مسافرین توانخواه مستنثی می باشند و تابع مقررات حمل بیمار شرکت هواپیمایی ساها خواهند بود.

تغییر جهت اجباری توسط شرکت هواپیمایی ساها در طول پرواز

* درصورتی که هواپیمای ساها در مکانی به غیر از مقصد و یا نقطه میانی (در پروازهای اتصالی مندرج در یک بلیط هواپیما ساها) توقف نماید شرکت هواپیمایی ساها موظف است مسافر را به مبداء یا مقصد پرواز مطابق یکی از روش های زیر منتقل نماید.

الف) انتقال مسافر به مبدا توسط شرکت هواپیمایی ساها صورت پذیرفته و کل قیمت بلیط ساها بدون کسر جرایم به مسافر پرداخت شود.

ب) درصورت درخواست و انتقال مسافر به مقصد یا هر وسیله نقلیه عمومی زمینی (اتوبوس، قطار،…) این انتقال ضمن فراهم نمودن شرایط و پرداخت هزینه های آن توسط شرکت هواپیمایی ساها صورت می گیرد.

فقدان و یا آسیب دیدگی جامدان در هواپیما ساها

* درصورت فقدان و یا آسیب دیدگی جامه دان وبار همراه، شرکت هواپیمایی ساها بر اساس دستورالعمل پیگیری، جستجو و یا جبران خسارت خود (طبق پیمان ورشو که عیناً در تاریخ 1364/8/19 به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است) موظف به تأمین رضایت مسافران میباشد.

* مسافر در صورت فقدان یا آسیب دیدگی جامه دان و بار همراه را بلافاصله (قبل از ترک فرودگاه) فهرست آن را به شرکت هواپیمایی ساها ارائه فرماید.

* درصورت تاخیر در تحویل جامه دان و بار همراه، لازم است مسافر حدبیشتر ظرف مدت 12 روز نسبت به ارائه اعلام موضوع خود به شرکت هواپیمایی ساها اقدام لازم فرمایند.

شرایط استرداد و جریمه کنسلی بلیط هواپیما ساها

تا 12 ظهر سه روز قبل از پرواز ساها (جریمه 20% قیمت بلیط ساها و استرداد مابقی بعلاوه اقتصادیات ها)

از 12 ظهر سه روز قبل از پرواز تا 12 ظهر روز قبل از پرواز ساها (جریمه 40% قیمت بلیط ساها و استرداد مابقی +اقتصادیات ها)

از 12 ظهر روز قبل از پرواز تا 4 ساعت قبل از پرواز ساها (جریمه 60% قیمت بلیط ساها و استرداد مابقی + اقتصادیات ها)

از 4 ساعت قبل از پرواز ساها به بعد و No Show)جریمه 80% قیمت بلیط ساها و استرداد مابقی + اقتصادیات ها)

معاونت خدمات و کیفیت هواپیمایی ساها در امور کترینگ جهت سرویس دهی مطلوب امور ذیل را انجام می دهد.

تهیه طرح ها و دستورالعمل ها و آئین نامه های انضباطی و نظارت بر حسن اجرای کلیه دستورالعمل های جاری، کوتاه مدت و بلند مدت با توجه به برنامه ریزی هواپیمایی.

تهیه بهترین مواد غذایی با هماهنگی متخصصین تغذیه، تهیه غذای کروی پروازی، مسافرین هواپیمایی ECONOMI, VIP و پروازای پشتیبانی با هماهنگی مسئولین حراست؛ و شرایط نگهداری در یخچال های زیر صفر و بالای صفر می باشد.

برآورده نمودن احتیاجهای رفاهی کارکنان کترینگ با توجه به مقدورات شرکت.

ارائه دستورالعمل ها جهت سرویس و نگهداری وسایل و تجهیزات موجود.

کنترل کیفیت مواد غذایی خام تهیه شده توسط متخصصین بهداشت.

پیش بینی تهیه بهترین مواد غذایی اعم از فاسدشدنی و فاسد نشدنی، تجهیزات، آشپزخانه ای و داخل هواپیما از جمله ارائه وسایل پذیرایی برای مهمانداران در جهت رفت و برگشت پروازهای داخلی و خارجی هواپیمایی ساها.

هواپیمایی ساها فقط دارای یک نوع کلاس پروازی اکونومی می باشد.

حوادث هواپیمایی ساها

اولین حادثه هوایی از حوادث هواپیمایی ساها در تاریخ 31 فروردین 1384، در پرواز شماره 171 هواپیمایی ساها از کیش به مقصد تهران رخ داد. نقصی فنی در هنگام فرود هواپیمای ساها باعث ترکیدن لاستیک جلو شد که بعد از آن سریعا قسمت عقب هواپیما آغاز به آتش دریافت کرد. متاسفانه این اتفاق باعث سقوط هواپیمای ساها به داخل رودخانه متروکه کن شد.

حادثه بعدی در تاریخ 18 بهمن 1385 برای یکی از بوئینگ های 707 هواپیمایی ساها رخ داد، این هواپیما در فرودگاه کیش دچار نقص فنی در سیستم هیدرولیک شد. شاید یکی از علل مهم کنار گذاشتن بوئینگ های 707 همین حادثه بوده باشد. ماجرا اینگونه بود که در پرواز شماره 170 هواپیمای بوئینگ مسافربری هواپیمایی ساها به علت نقص در سیستم هیدرولیکش نمی توانست فرود بیاید و به همین دلیل مجبور شد بر فراز جزیره کیش چندین دور بزند، در نهایت به علت کاهش سوخت مجبور به فرود در انتهای باند فرودگاه جزیره کیش شد، اما قادر به حرکت نبود.

مسافران حدود 30 دقیقه منتظر یدک کش برای حمل هواپیما به ابتدای باند بودند که همین تاخیر و البته اخیر در فرود در نهایت باعث شدند تا در هواپیما کمبود اکسیژن رخ دهد. دوری از باند اصلی، کمبود اکسیژن و گرم شدن هوای داخل هواپیما داشت به مساله ای بغرنج تبدیل می شد، چرا که تخلیه مسافران امکان نداشت و ماسک های اکسیژن به دلیل دوری از ابتدای باند در دسترس نبودند، پایان با بکسل کردن هواپیما و حضور نیروهای امدادی فرودگاه کیش امکان خروج مسافران با سلامت کامل مهیا شد، اما نتیجه این اتفاق کاهش اعتماد به ناوگان هواپیمایی ساها بود که در نهایت مجبور به تعویض کلی آن شدند.

حادثه نهایی که ضربه آخری بر پیکره اعتماد به ناوگان هواپیمایی ساها بود، در تاریخ 12 مرداد 1388 بوقوع پیوست. در این حادثه یک فروند هواپیمای بوئینگ 707 شرکت هواپیمایی ساها با شماره پرواز 124 که در جهت اهواز به تهران بود، 10 دقیقه پس از برخاستن دچار نقص فنی در یکی از موتورهایش شد که این اتفاق باعث فرود اظطراری هواپیما و تخلیه آن شد.

آیا هواپیمایی ساها باز هم قابل اطمینان است؟

هر چند باعث شکر است که حوادث رخ داده برای هواپیماهای شرکت ساها خسارات جانی و اقتصادی بزرگی نداشتند، اما موضوعی که باعث لغو پرواز هواپیمایی ساها شد این بود که بطور واضحی علت حوادث تعیین بود: فرسودگی ناوگان هوایی ساها، و چون شرکت هواپیمایی ساها اقدامی برای حل این موضوع نمی کرد، سازمان هواپیمایی کشوری مجبور به لغو کلی مجوز هواپیمایی ساها شد تا شاید اقدامی صورت بگیرد، در هر صورت مهم این است که امروزه شرکت هواپیمایی ساها با صرف وقت و هزینه زیاد در حال ارتقا و بهبود ناوگان هوایی و خدماتی که ارائه می دهد است.

آن چه که یک شرکت هواپیمایی را در مرحله اول در محبوبیت بالاتری قرار می دهد امنیت پرواز است. یک مسافر قبل از هر گونه امکانات قابل انتظاری، احتیاجمند این است که مطمئن شود جانش در سفر پروازی ای که می خواهد انجام دهد در امنیت کامل است، چه چیزی از زنده ماندن مهم تر است؟ بعد از ایجاد این اطمینان، یک شرکت هواپیمایی باید به بالا بردن کیفیت خدمات اولیه خود بپردازد، مثل غذایی که ارائه می دهد، خدمات کنترینگ، ممان نوازی مهمان داران و …شرکت هواپیمایی ساها بعد از بازپس گیری مجوز پرواز خود در اولین اقدام سعی در بازگرداندن اعتماد امنیت جان مسافران کرد، آن هم با تغییر عامل اصلی: ناوگان هواپیمایی فرسوده ای که داشت.

سپس چیزی که هواپیمایی ساها بیشترین تاکید را بر آن دارد مساله داشتن و تربیت کادر پروازی مجرب است، به همین دلیل است که این شرکت هواپیمایی از معدود ایرلاین هایی است که مرکز آموزشی مخصوص به خود را به نام دانشگاه جامع علمی کاربردی ساها راه انداخته است که به تامین احتیاج های فنی و علمی کادر پروازی که قرار است در آینده در این شرکت کار نمایند می پردازد.

از این نظر به معنای واقعی این شرکت در حال تربیت نیروی متخصص بومی قوی و خودکفایی است که نتیجه آن علاوه بر بالا رفتن کیفیت تیم هواپیمایی ساها، ایچاد بستری کلی برای سازمان هواپیمایی کشوری است تا از این فرصت جهت استفاده در کلیه ایرلاین های داخلی استفاده نمایند و دیگر متکی به خارج از کشور نباشند و به کشف و پرورش استعداد های داخلی بپردازند.

مورد بعدی که شرکت هواپیمایی ساها در آن اقدامات جالبی انجام داده بحث خدمات و فروش بلیط هواپیما ساها است. ایرلاین ساها برای افراد توان خواه خدمات ویژه ای ارائه می دهد که شامل تخفیف قیمت بلیط ساها نیز می باشد. زمینه ای که شرکت هواپیمایی ساها در آن یک نوآوری جالب نموده است مبحث مهمان داران است. مهمان داری این شرکت هواپیمایی علاوه بر این که شامل استاندارد های روز و متدهای نوین است، دارای یک ویژگی جالب است آن هم این که دارای خصلت مهمان نوازی بومی ایرانی است، چیزی که مشابهی در دیگر ایرلاین های داخلی برای آن وجود ندارد.

ویژگی های بومی مهمان نوازی در ترکیب با متدهای مدرن جلوه ویژه ای به کادر مهمان داران هواپیمایی ساها داده که باعث می شود خاطره ای متفاوت و به یاد ماندنی از سفر با این ایرلاین در ذهن مسافران ثبت شود. در نهایت کوشش این ایرلاین برای سر وقت بودن پروازها و بدون تاخیر بودن آن ها باعث می شود که به انتخاب سفری داخلی با ایرلاین ساها بیافتیم.

دفتر مرکزی هواپیمایی ساها

تهران- خیابان آیت ا… سعیدی-65 متری فتح

تلفن 66630101

فکس: 66698016

آدرس ایمیل : [email protected]ahaair.com

دفتر مرکزی هواپیمایی ساها-بازرگانی

تهران- خیابان آیت ا… سعیدی-65 متری فتح

تلفن : 66694347

آدرس ایمیل: [email protected]

منبع: گردشبان
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1738

به "آشنایی با شرکت هواپیمایی ساها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شرکت هواپیمایی ساها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید