شروع حفاری تونل خط 10مترو از نیمه دوم شهریور ، این خط از کدام منطقه ها عبور می نماید؟

به گزارش تفطن، در پی اتمام قریب الوقوع عملیات مونتاژ دستگاه حفار مکانیزه و آماده شدن نخستین جبهه حفاری در کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس، احداث تونل های فاز نخست پروژه خط 10متروی تهران به زودی وارد مرحله اجرایی می گردد.

شروع حفاری تونل خط 10مترو از نیمه دوم شهریور ، این خط از کدام منطقه ها عبور می نماید؟

خبرنگاران- مهدی اسماعیل پور: خط 10متروی تهران به طول تقریبی 45کیلومتر، شامل 33ایستگاه بوده که از ایستگاه وردآورد (ایستگاه تبادلی با خط 5) در منتهی الیه غربی خود شروع و تا فلکه سوم تهرانپارس (ایستگاه تبادلی با خط 4) در شرق مرکز ادامه خواهد یافت. فاز نخست پروژه ساخت این خط به طول 20کیلومتر از منطقه سعادت آباد (میدان کتاب) تا وردآورد اجرا خواهد شد. برای این منظور قرار است 3دستگاه TBM (دستگاه حفار مکانیزه) به خدمت گرفته گردد که 2 دستگاه در خلاف جهت یکدیگر از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و یک دستگاه از کارگاه جنت آباد (به سمت شرق) عملیات احداث تونل و مسیر فاز نخست خط 10را به انجام خواهند رساند؛ البته شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه در کارگاه جنت آباد در مراحل اولیه حفاری واقع شده است.

پیش بینی می گردد نخستین دستگاه حفار مکانیزه که یکصد متر طول و هزار تن وزن دارد، از نیمه دوم شهریورماه، عملیات حفاری تونل های اصلی در بخش غربی پروژه را شروع کند. این دستگاه در شرایط مناسب پشتیبانی و اجرایی یعنی زمانی که مصالح لازم (سیمان و آرماتور) به اندازه کافی موجود بوده و به علت نقص فنی یا موارد تعمیراتی متوقف نگردد، روزانه قادر به حفاری و ساخت 15متر تونل است. به تعبیر بهتر با راه اندازی 3دستگاه حفار مکانیزه و تامین مصالح مورد احتیاج، اگر اتفاق غیرمترقبه ای در کارکرد این دستگاه ها پیش نیاید، امکان احداث فاز نخست خط 10متروی تهران ظرف مدت 3سال وجود خواهد داشت و این امر باعث می گردد سرعت پروژه از برنامه زمانبندی آن سبقت بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2583

به "شروع حفاری تونل خط 10مترو از نیمه دوم شهریور ، این خط از کدام منطقه ها عبور می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع حفاری تونل خط 10مترو از نیمه دوم شهریور ، این خط از کدام منطقه ها عبور می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید